Sauna's, jacuzzi's of economische stoombaden?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Ecolauzee
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/02/09, 16:37

Sauna's, jacuzzi's of economische stoombaden?




par Ecolauzee » 24/02/09, 17:30

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over jacuzzi- of spa-installaties, droge sauna's en hamams of stoombaden die gemaakt zouden zijn met het oog op energiebesparing en respect voor het milieu.

Ik heb een project om een ​​ontspanningsruimte te creëren in een nieuw huis, inclusief een spa of jacuzzi, een droge sauna of een Turks bad. Ik wil dat de installatie ecologisch, zuinig en gebruiksvriendelijk is (de woning wordt verhuurd).

Het huis wordt gebouwd van dragende stenen en stro- en aarde-isolatie. Verwarming: pellets + zonne-energie + dubbelstroom VMC met Canadese bron. Hoogte bouwlocatie: 1150m

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/02/09, 19:28

De ouderwetse sauna wordt met stenen verwarmd boven een houtvuur.

Je moet ook denken aan een heel, heel goede isolatie.

Aan de andere kant lijkt een milieuvriendelijke jacuzzi mij zeer onwaarschijnlijk!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Yahoo [Bot] en 131 gasten