Bvb isolatie van houtblokken

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol

Bvb isolatie van houtblokken




par TATAMI » 14/10/08, 21:00

Hallo,

Wat vindt u van de prestaties in termen van thermische isolatie van de BVB houten blokken geproduceerd door Kalliste?

Is isolatie met hun 19 cm betonnen blok voldoende om in centraal Frankrijk te wonen op een hoogte van 500 meter?

Waar is het beter om een ​​betonblok van 14 cm met extra isolatie te nemen?

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/10/08, 07:41

Kun je ons wat internetlinks geven, zoals thermische weerstand, de lambda van het betonnen blok in kwestie?
0 x
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol




par TATAMI » 15/10/08, 13:01

0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/10/08, 19:28

Goed nu zie ik het duidelijker; uw huis is niet geïsoleerd, de thermische weerstand R van uw houten wanden = dikte / lambda
dus :
R = 0,19 / 0,12 = 1,58 en je moet weten dat in termen van isolatienorm RT 2005, de R van een van binnen geïsoleerde muur minstens 2,35 moet zijn als ik onthoud goed
Om het zinvoller te maken, moet je je 19 cm dikke blok vergelijken met een isolatiedikte met dezelfde R; als ik een traditionele (wol, polystyreen) of natuurlijke isolatie neem waarvoor de lambda over het algemeen 0,04 is, krijg ik dezelfde thermische weerstand R = 1,58 met slechts 6,3 cm.
Dus een betonblok van 19 cm isoleert maar liefst 6 cm isolatie,
een blok van 14 cm (R = 1,16) zoveel als 4,6 cm isolatie.
Uw betonblok is dus niet voldoende om voldoende isolatie te garanderen, wat jammer is omdat het aan de buitenkant net zo mooi is als aan de binnenkant en het is een schande om het te verbergen.
Ik vestig daarom uw aandacht op het feit dat er holle houten blokken zijn die met isolatie kunnen worden gevuld en dat u qua isolatie zowel tegen de kou als tegen de hitte moet rekenen.
Ik raad je ten sterkste aan om info te gaan krijgen op deze site http://www.ideesmaison.com/Construction ... lculs.html en ook pagina 7 om de samenstelling van uw muren te berekenen.
Je kunt ook de bouw van een passief houten huis zien
http://www.ideesmaison.com/Maison-ecolo ... oggia.html
en mogelijk het perspectief voor een ander houten huis veranderen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 15/10/08, 19:36

Dit is geweldige bham!

Duidelijk, scherp, nauwkeurig ... Wat meer?Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/10/08, 19:38

Bedankt Greg, in de hoop geen fouten te hebben gemaakt of Bucheron zal op mij vallen : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 15/10/08, 19:39

Ja, laten we afwachten ...
Anders is het een plezier voor uBeeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol




par TATAMI » 15/10/08, 21:58

Bonsoir,

Hier is wat ik vond over deze betonblokken op een ander onderwerp van deze site "maison-en-bois-kit-madrier"

Shai'ullud schreef:
Ik kan alleen wat advies geven:

-Ik dacht dat ik begreep dat je op weg bent naar een massief houten constructie en persoonlijk als ik deze constructies interessant vind vanuit een isolatieperspectief (onverslaanbaar), heb ik me altijd afgevraagd hoe ze verouderen: vooral voor problemen met het drogen van de hout

...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/10/08, 09:51

Tatami Ik begrijp dat het moeilijk is om een ​​mening te vormen, vooral als iemand iets zegt en iemand anders het tegenovergestelde zegt.
Dus in dit geval moet je uitzoeken wie het dichtst bij de waarheid staat; wanneer Shai'ullud zegt "interessante constructies vanuit een isolerend standpunt (onverslaanbaar)", zul je merken dat hij geen details geeft, geen bewijs, het is slechts de uitdrukking van zijn persoonlijke overtuiging, die, ik geef toe, niet kan dienen als bewijs van wat hij zegt; en daarom kunnen we beweren wat we willen, zonder bewijs, het is niets waard; Ik ken zelfs verkopers van materialen die je zullen vertellen dat 4 cm polystyreen in isolatie voldoende is, ja waarom niet. Als je al je verwarmingsbudget wilt opeten, is het een keuze als elke andere, het is net als degenen die vandaag nieuw bouwen en een warmtepomp laten installeren voordat ze nadenken over het feit dat ze een passiefhuis MOETEN maken door € 15000 te investeren in meer isolatie in plaats van in een warmtepomp die jaarlijkse bedrijfskosten genereert.
Wat ik u geef zijn cijfers die u gemakkelijk kunt controleren op de links die ik u heb gegeven of op anderen met behulp van een zoekmachine. Hout is ongeveer 3 keer minder isolerend dan als zodanig verkochte isolatie, het is een feit, ik kan er niets aan doen en jij ook niet; dus als je een huis wilt met alleen hout en dat geïsoleerd is, maak dan een blokhut met een diameter van 30/40 cm en daar zul je iets corrects hebben in isolatie (behalve thermische bruggen natuurlijk).

Hier zet ik je op het spoor, het is aan jou om nu het sorteren van informatie te doen.
In het slechtste geval, als je goed betaalt, geef me je specificaties, ik zal zorgen voor de keuze voor jou. : Lol:
0 x
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol




par TATAMI » 16/10/08, 18:58

Hallo,
Ik neem nota van uw antwoord Bham. Ik ben het ermee eens dat we op cijfers moeten vertrouwen.

Een gekwantificeerd onderzoek wil aantonen dat deze betonblokken ondanks deze te lage R in werkelijkheid een goede isolatieprestatie hebben.
Deze studie zegt bijvoorbeeld dat "de RT2000 geen rekening houdt met het feitelijke gedrag en de prestaties van gebouwen met verdeelde isolatie en thermische inertie." "dat het ongeschikt blijkt te zijn om de prestaties van zware muren te beoordelen".

Als u een momentje hebt, is het rapport daar: http://www.kalliste-eco-foret.com/Files ... surfer.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten