Eco-gehuchtproject in de Sarthe (72)

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
arnog
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/09/08, 11:10

Eco-gehuchtproject in de Sarthe (72)




par arnog » 01/09/08, 11:11

Hallo,
In een prachtig dorp willen we een eco-onderverdelingsproject uitvoeren (zelfs als de term onderverdeling me niet echt bevalt.
Het is aan ons om eerst een marktonderzoek te doen door de samenstelling van een groep 'potentieel geïnteresseerde' families.

De belangrijkste elementen om te onthouden is dat we willen dat de hele onderverdeling doordacht is in termen van vegetatie, autoverkeer en leefomgeving in het algemeen.

De kosten per m2 zijn nog niet ingeschat, maar het is aan ons om na te denken over de planning zodat deze zo optimaal mogelijk is (<15E m2 lijkt mij essentieel).

De rest van de clausules moeten nog worden gedefinieerd, er zullen zeker aanvullende beperkingen zijn, maar het is aan ons om het beste te doen.
Land is geïdentificeerd.
De stad ligt op de as zand / sarthe - Le Mans. De naam wordt privé meegedeeld.
Wij zijn individuen en geen samenleving. We hebben de mogelijkheid om het project te dragen en de interesse van een deel van het gemeentelijke team te wekken.

We zijn op zoek naar vrienden die zich op korte termijn in het gebied willen vestigen en willen investeren in de definitie van het project en in het leven in het dorp.

We zijn ook bezig met het identificeren van lokale spelers in de bouwsector. Onze voorkeuren gaan uit naar het houten frame, het rietje, maar het is vandaag gepland om degenen te respecteren die voor Monomur of Cellular beton zouden kiezen.

Neem privé contact met me op voor andere aanvullende informatie.



Arnog
0 x
lili72
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/03/09, 11:47

groene woonwijk




par lili72 » 03/03/09, 11:53

Dit project interesseert ons misschien, maar ik wil graag meer weten over de plaats en de stappen die op dit moment zijn gezet. Waar is dit project concreet?
0 x
marco68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/05/09, 11:44
Plaats: rouffach, Elzas

Waar ben je




par marco68 » 22/05/09, 11:56

Hallo,
Ik heb zojuist je project ontdekt omdat ik ook een eco-gehuchtproject met vrienden wil opzetten.
Ik sta helemaal aan het begin, ik ben op zoek naar veel interessante dingen op het internet .... maar ik ben ook op zoek naar uitwisseling met mensen die al aan deze stappen zijn begonnen (alleen maar om efficiënter te zijn bij het ontwerpen van het project).
Ik woon al twee jaar in de Elzas, maar mijn familie en mijn banden zijn in Bretagne. Ik ga door de Sarthe als ik terugkom in Bretagne.
Zou het mogelijk zijn om elkaar te ontmoeten (ik haat de telefoon!) Deze zomer wanneer we terugkeren naar BZH?
Tot ziens op het net of in de Sarthe!
Marc
0 x
parfaitelumiere
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 05/08/09, 14:39




par parfaitelumiere » 06/08/09, 12:13

Ik had een idee voor een ecologisch huis gehad, de hoofdlijn was 100% zuidbeglazing, een dak met een helling met een lichte noordhelling, en allemaal geïnstalleerd op een vlak of licht zuidgericht terrein.
Omdat er geen andere openingen zijn dan aan de zuidgevel, zou het mogelijk zijn om de huizen naast elkaar te plaatsen, door hagen voor het tegenovergestelde te plaatsen.
twee huizen, een pad, twee huizen, een pad.
Ik hou van het groendak, vanwege zijn isolerende eigenschappen, en ook omdat het leeft, en afhankelijk van wat je erin stopt, kan het depolluting zijn.
Ik zei tegen mezelf, waarom zou ik het dak van het ene huis niet gebruiken als de tuin van een ander huis, met een barrière om ongelukken te voorkomen, er zou geen tegenovergestelde zijn, de geluiden zouden zeer goed worden geabsorbeerd, en het er zou een maximum zijn aan groen en wonen in een minimum aan ruimte.

Ik kan het niet op verf tekenen ...
0 x
Sap kan!
Sébastien Moreau
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/02/10, 17:40

ecodorp Sarthe




par Sébastien Moreau » 11/02/10, 17:52

Hallo,

Ik ben geïnteresseerd in het bouwen van een gezond en energiezuinig huis in een aangepast collectief project.

Hier is mijn e-mail voor meer informatie en vooral de locatie

sebastien.moreau2@gmail.com

Veel succes met dit (zeer goede) initiatief!
0 x
Chaudun
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/08/20, 11:59

Re: Eco hamlet project in Sarthe (72)




par Chaudun » 05/08/20, 12:07

We zijn geïnteresseerd in uw project.
Neem contact met mij op 06 37 94 29 82
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Eco hamlet project in Sarthe (72)




par Forhorse » 08/08/20, 00:03

Lol 10 jaar later!
Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten