De terugkeer van vastgoed, tot slot de prijzen dalen!

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

De terugkeer van vastgoed, tot slot de prijzen dalen!




par Christophe » 28/08/08, 11:20

Onroerend goed daalt ... nou ja, het stagneert, maar het wordt een "val" genoemd voor vastgoedontwikkelaars en professionals.

Degenen die denken dat ik overdrijf, moeten maar eens praten met een agent in het vak...of rapporten bekijken...ze verdienen 5 keer meer dan oliemaatschappijen per werknemer, hun markt is puur virtueel, het is niet gereguleerd: de prijzen zijn vast aan de dobbelstenen...(of bijna) maar duidelijk altijd in opkomst...behalve nu of het stagneert zodat ze huilen...

Een harde terugkeer naar de aarde

Getroffen door de financieringscrisis laat de vastgoedmarkt overal in Frankrijk een serieuze terugval zien. Veel eigenaren moeten hun aanspraken op verkoop verlagen. Maar de vraag blijft sterk

Het jaar begon slecht voor Nicolas, die zijn appartement in het 9e arrondissement van Parijs, dat voor 400 euro op de beurs staat, niet kan verkopen: “Ik heb het voor die prijs gekocht en ik moet het absoluut verkopen, want ik heb er nog een gekocht in de tussentijd." Hij is niet de enige. Volgens sommige professionals zijn twee op de vijf overbruggingsleningen in zijn geval. Vasthouden aan verkoopprijzen die nu ongeschikt zijn voor de vraag. In de eerste helft van het jaar liep de markt zelfs ernstig vast, een gevolg van de afwachtende houding van kopers en banken: het transactievolume daalde met meer dan 000% in vergelijking met dezelfde periode in 10, verkooptijden verlengden van enkele weken. Het onderhandelingspercentage, dat al een half jaar licht stijgt, staat nu op 2007%.

De prijzen voelen de impact: na tien jaar van dubbelcijferige stijgingen bleef de gemiddelde prijs van bestaande woningen in Frankrijk in het eerste halfjaar voor het eerst stabiel (+0,72% volgens Century 21, +0,9% voor Fnaim). Maar ze vielen in Marseille (-1,5%), Rennes (-2,3%) en Grenoble (-1,3%), stabiliseerden zich in Lille of Caen en verzetten zich nog steeds in Bordeaux (+2,4, 4,1%), Straatsburg (+5,3%) of Lyon (+7,6%). Met aanzienlijke verschillen tussen de regio's: de prijzen van de oude daalden met 6,4% in Limousin, met 9,2% in Pays de la Loire, maar stegen met 60% in Lorraine, terwijl ze stabiel blijven in het Centre en de Alpen, in de Zuidoost en in Ile-de-France. Parijs blijft een uitzondering op de regel. 86 dagen zijn voldoende om een ​​woning in de hoofdstad te verkopen, vergeleken met gemiddeld 1,4 dagen in de rest van Frankrijk. Volgens de notarissen van Ile-de-France stijgen de prijzen in Parijs over een half jaar nog steeds (+XNUMX%).

Het gemiddelde aankoopbedrag overschrijdt zelfs de 300 euro voor een 000m46. In de hele regio daalde het verkoopvolume in het eerste kwartaal echter met 2%. En in de buitenwijken is de achteruitgang begonnen in meer dan 8,8% van de gemeenten van Ile-de-France. Daarbuiten zou de prijsdaling in de grote periferieën kunnen oplopen tot 80%, nu afgestraft door de stijging van de benzineprijzen. De vraag zou zich natuurlijk moeten heroriënteren rond gebieden die bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.


Volgen en eindigen: http://hebdo.nouvelobs.com/hebdo/paruti ... terre.html
Dernière édition par Christophe de 06 / 04 / 12, 09: 24, 2 keer bewerkt.
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 28/08/08, 13:02

Welnu, het is zeker dat het zeer ernstig is wat er in deze zin gebeurt en ik merk vooral de medeplichtigheid van de staat aan dit hele verhaal op, die het deze mensen ongestraft laat opereren, zelfs als ze de hele economie ruïneren met deze operaties. In Portugal lenen ze zelfs geld tegen 50 - met renteaccumulatie in het begin - het betekent dat jongeren in plaats van hun schuld af te lossen steeds meer geld aan de bank verschuldigd zijn om het later meer af te lossen wanneer ze theoretisch de beste kans hebben - maar helaas is dat in veel gevallen niet het geval. Zelfs een paar dat beiden met een redelijk loon werkt, kan niet langer de prijzen betalen die worden uitgeoefend met een leven lang hard werken.
In Spanje hebben ze de omgekeerde hypotheek al uitgevonden - het betekent dat ze na een leven in ellende om te proberen de bank te betalen een beetje geld krijgen tegen nieuwe leningen op hun eigendom die de bank later zal confisqueren. Ze zullen hun hele leven bezig zijn geweest om zich voor niets kwaad te maken en mannen te voeden die die naam niet eens verdienen. Ik herinner me vaak het Asterix-boek over de opkomst van onroerend goed in Rome vlak voor de val en ik geloof dat er geen betere illustratie is.
De Europese centrale bank injecteert miljarden in Spaanse banken om te voorkomen dat het hele systeem in elkaar stort - maar juist door al deze pogingen wordt het probleem alleen maar ernstiger, zoals gemakkelijk te zien is in de VS - omdat het juist deze perverse mentaliteit alleen maar in stand houdt liggen aan de basis van deze hele crisis. Je moet niet sparen als er niets te redden valt.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 13:07

0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 28/08/08, 13:22

Hallo,
Ik woon al bijna 20 jaar in hetzelfde gebouw, het is in deze periode drie keer verkocht, de eerste keer net voordat ik er introk, verkocht voor 4.000.000 fb, een keer ongeveer tien jaar later, ongeveer 7.000.000 .500.000 fb en hier voor op dit moment wil de eigenaar het verkopen voor ongeveer € 650.000 (hij probeerde het voor € XNUMX, maar niemand wilde het)
Zo krijgt u een idee van de pluwaarde in deze periode.

Het is een oud appartementencomplex (begin 1900) met 6 zeer gemiddelde appartementen, niet erg goede materialen en "lawaaierige" buren

Ik vind de prijzen schandalig voor gebouwen van deze slechte kwaliteit.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 28/08/08, 13:24

0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 13:26

Uh voor niet-Belgen niet gewend aan Fb, ik herinner u eraan dat het € / Fb-rantsoen rond de 40 ligt.

De 2 prijzen die Bibiphoque geeft zijn dus: € 100 en € 000...

Als het nu 20 jaar geleden was, moeten deze cijfers worden gecompenseerd door inflatie (inclusief de stijging van de lonen) over dezelfde periode...

In dit geval lijkt deze verhoging mij niet al te overdreven. Om te zien hoe het de afgelopen jaren is geëvolueerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 28/08/08, 13:35

Oeps, er zijn veel berichten verschenen terwijl ik de mijne aan het schrijven was, ik zal het toch laten...

Vastgoedprijzen (koop of huur) zijn volledig gedecorreleerd met het gemiddelde inkomen: dit wordt een speculatieve zeepbel genoemd.

In Frankrijk zijn de vastgoedprijzen sinds 140 met 1998% gestegen, ondertussen moet het minimumloon met 20 of 25% gestegen zijn? Daaraan moet worden toegevoegd dat het minimumloon regelmatig opnieuw wordt beoordeeld, terwijl "hogere" salarissen de afgelopen jaren vrijwel zijn gestagneerd. Wat sommigen de 'smicardisering' van werknemers noemen

De tunnel van Friggit, die de verhouding inkomen/prijs per m² weergeeft, spreekt voldoende voor zich:
Beeld

Dit fenomeen is wereldwijd: onroerend goed is gepresenteerd als een "veilige haven" voor westerlingen die zich zorgen maken over hun pensioen, waardoor de vraag is opgeblazen en de prijzen zijn gestegen. Het sintelblok is een "steen der wijzen" geworden, die zichzelf in goud verandert : Lol:

Het beleid van lage rentetarieven (FED, ECB, enz.) dat "free agent" genereert tegen kosten die soms lager zijn dan de inflatie, heeft koste wat het kost speculatie aangemoedigd en de opkomst bevorderd van vele roofzuchtige zelfverklaarde promotors, vastgoedmakelaars makelaars, vermogensadviseurs of andere vastgoedhandelaren. Hetzelfde fenomeen als ten tijde van de internetbubbel waarbij iedereen improviseerde als handelaar of zijn "start-up" lanceerde met andermans geld : Lol:.

Met een verschil in grootte:
- De internetzeepbel at spaargeld weg, waardoor investeerders op nul kwamen te staan.
-De vastgoedzeepbel heeft op lange termijn (20 tot 30 jaar) schulden gegenereerd en het zal vele jaren duren om de economie te herstellen. De daling is al begonnen...

Het probleem is dat tegen de huidige prijzen niemand, zelfs niet rijke huishoudens, hun hoofdverblijf alleen met hun salaris kan financieren: de enigen die momenteel kopen, zijn degenen die een meerwaarde op onroerend goed hebben om te "herinvesteren", of beter gezegd brand in onroerend goed. De huidige markt is dood.

Stel een verkoper de vraag "Kunt u uw eigen huis kopen voor de prijs die u vraagt?". Het antwoord is nee.

De grote verliezers in deze waanzin zijn degenen die gedurende 30 jaar tegen variabele rente kochten (minstens 20% van de leners in 2006) met de bedoeling om binnen 5 jaar door te verkopen om meer te kopen.
Hun wordt "negatief eigen vermogen" beloofd, dwz dat ze hun bankkapitaal meer verschuldigd zullen zijn dan de wederverkoopwaarde van hun eigendom. Bij een plotselinge wijziging van de situatie: overplaatsing, werkloosheid, echtscheiding... Dit is een gegarandeerde overmatige schuldenlast.

In de VS, GB of Spanje is de vastgoedcrisis er al. In Frankrijk wordt ons gehamerd dat "het niet hetzelfde is": denk aan Tsjernobyl:
Beeld

Er is inderdaad een enorm verschil: als Amerikaanse banken failliet zijn gegaan, is de Franse economie beter beschermd.

In feite:
- Hypothecair krediet bestaat niet: een Fransman kan zijn huis niet als onderpand aanbieden om een ​​televisie te kopen. Veel Amerikanen staan ​​op straat omdat ze van auto wilden wisselen zonder de middelen te hebben. Alle landen die deze "cavalerie" beoefenden, kwamen in een recessie terecht.

Aan de andere kant :
- Een Amerikaan in betalingsmoeilijkheden ziet zijn huis in beslag worden genomen door de bank, maar dan KAN HIJ VANAF NUL BEGINNEN, bij voorkeur door van staat te veranderen.

- Van een Fransman in betalingsmoeilijkheden zal beslag worden gelegd op zijn huis (hij heeft in die zin ook een "hypotheekgarantie" betaald), maar hij moet BETAAL TOT HET EINDE VAN JE LEVEN om het resterende kapitaal aan zijn bank terug te betalen, samen met verschillende verhogingen: intresten op vertragingen, deurwaarderskosten, enz...

En we waren voorzichtig om het niet aan leners uit te leggen! Makelaars, notarissen en andere bankiers hebben in deze zaak grotendeels gefaald in hun "adviesplicht"...

Bekijk website http://www.bulle-immobiliere.org en forum om de mechanismen van onroerend goed en financiën te begrijpen.
De webmaster, Jean Michel Pouré, probeerde in 2005 zonder succes de publieke opinie te waarschuwen. Vergeet niet dat TF1 eigendom is van een ontwikkelaar en dat de "dominante klasse" goed leeft dankzij huurvastgoed, waarbij de huren de aankoopprijs van woningen hebben gevolgd. Dit verklaart dat. :onheil:

Kortom, de verwachting is dat de prijs van vastgoed de komende jaren met minimaal 30% zal dalen. Voor de goede orde: tussen 1990 en 1998 was de prijs per m² in Parijs met 40% gedaald.

Als u van plan bent te kopen, "wacht dan op de uitverkoop". Persoonlijk verwacht ik de "tweede prijsverlaging" binnen 2 jaar, wanneer de inzinking goed ingeburgerd zal zijn en verkopers klaar zijn om te verkopen tegen 50% onder de huidige prijs.

Terzijde: "zoals voorheen" De banken zullen een substantiële bijdrage vragen (minimaal 10%), terwijl ze voorheen voor de hele operatie leenden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 14:13

BeeldBeeld gespannen!

Crispus schreef:De tunnel van Friggit, die de verhouding tussen inkomen en prijs per m² weergeeft, spreekt voor zich


Uh heel interessant, maar een beetje groter zou nog meer zijn geweest... Ik vond het hier:
Beeld
Met bonus:
Beeld
Dernière édition par Christophe de 28 / 08 / 08, 14: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 28/08/08, 14:18

dat is de limiet die ik mezelf heb opgelegd om ook te kopen, niet voor twee jaar : Cheesy:

Aan de andere kant zie ik aan onze kant steeds meer huizen die al instorten, ik heb kortingen van 10000 tot 30000 € gezien op bepaalde huizen die enkele maanden geleden probleemloos zouden zijn vertrokken tegen hun startprijs.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 28/08/08, 14:22

Bedankt Christophe,

Anders had ik deze link:
http://www.bulle-immobiliere.org/drupal/graphique-immobilier-france-tunnel-de-friggit
In normale tijden blijft de evolutie van de vastgoedprijzen opgesloten in een "Friggit-tunnel" door min of meer 10% te oscilleren rond een historische trend (gemiddelde).

Zoals op deze grafiek te zien is, barstte een eerste zeepbel in 1990-1991. Vervolgens stegen de vastgoedprijzen in 1997 opnieuw om in 2001 de opwaartse tunnel te doorkruisen. We stellen ook vast dat deze zeepbel veel intenser is. In tegenstelling tot de jaren 1990-1991, toen het enkel om de stad Parijs ging (ook enkele plaatsen aan de Côte d'Azur), gaat de huidige bubbel immers heel Frankrijk aan.

0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten