36,5 cm cellenbetonconstructie

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
nitroks
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/05/08, 17:32
Plaats: Laag-Normandië

36,5 cm cellenbetonconstructie




par nitroks » 13/06/08, 20:11

Hallo wereld!

Ik presenteer u de vragen die ik mezelf stel sinds de lancering van het project (155m² SHON).

Ik ben de eigenaar van het gebouw in Laag-Normandië. Ik vond een vakman die werd geadviseerd door een aantal van onze kennissen die al meer dan 15 jaar cellenbeton doet. (Ik ben de eerste die hem om 36,5 cm vraagt)

De constructie is goed belicht voor zonnewarmte en zal worden geventileerd door een Canadese put + VMC Double Flux HR. Drievoudige beglazing voor de ramen omdat mijn vader aan het onderhandelen is (10m² in het zuiden, 9m² in het westen en 3,5m² in het noorden => ik moet!)

Het BC is 36,5 cm in 400Kg / m³, de berekeningscoëfficiënt van thermische geleidbaarheid λUi is gelijk aan 0,10 W / mK of R = 3,7 m²K / w

Lijkt de plaatsing van een houten bekleding + 4 cm noordgevelisolatie noodzakelijk naast de BC (R = 5,1 m²K / w)?
(Ter info, de heersende winden zijn noord / west)
In het oosten heb ik de garage en in het westen blijft beton C zoals in het zuiden.


Verwarmen vind ik moeilijk beslissen omdat ik geen warmtepomp kan plaatsen dus ik heb hout of zonne-energie.
Ik hou van het hout, maar een ketel met laag vermogen is moeilijk te vinden. Ik denk dat 3KW voldoende is voor mij, maar ik heb zo'n systeem niet gevonden (als het in een houtkachel is maar de productie van warm water een probleem blijft)
Voor zonne-energie heb je sowieso een back-upsysteem nodig, dus ...

Een van mijn grootste zorgen is dat ik veel energie zal steken in dit type constructie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/06/08, 21:00

Als er nog tijd is, raadpleeg dan de econo-vereniging van Gembloux, (belgië). Het is nog niet zover als we het prijsverschil van Belgische en Franse vakmensen kennen. Er is een zonnepaneelsysteem dat energie onder het gebouw opslaat. Dit systeem is georkestreerd door een warmtepomp die zelfs warmte terugwint uit de VMC.

www.econo.be (nee, het is niet het bedrijf dat mij in dienst heeft, ik doe alleen fotovoltaïsche energie en niet in dezelfde regio)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 13/06/08, 21:03

elephant schreef:www.econo.be (nee, het is niet het bedrijf waar ik werk, ik doe alleen fotovoltaïsche energie en niet in dezelfde regio)


Ter gelegenheid van de beurzen
"Batibouw" en "Bois et Habitat"

- 5.45 € / Watt piekinstallatie inbegrepen!


Welk interessant aanbod: verdubbelen we de prijzen speciaal voor beurzen? Mons dat dit het Solwatt-effect is ... (tenzij het de all-inclusive prijs is (zonder batterij))

Dit zijn de PRIJZEN zoals ze zouden moeten zijn: https://www.econologie.com/forums/evolution- ... t5504.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten