Nieuwe ramen en behandelingen?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
za beckett
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 27/04/08, 19:36

Nieuwe ramen en behandelingen?




par za beckett » 27/04/08, 19:40

Hallo,

Ik ga binnenkort mijn ramen veranderen (houten ramen, 30 jaar oud, enkel glas), om mijn isolatie te verbeteren.
Na lang nadenken koos ik voor gemengde hout / aluminium ramen, van het merk Minco. Buiten dus geen onderhoud, maar binnen genieten van het hout.
Maar hier gaat het juist over het hout dat ik me afvraag ...
Na controle kwam ik erachter dat het hout, hoewel alleen binnenshuis blootgesteld, toch behandeld was.
Het krijgt een insecticide, fungicide + 2-laags vlekbehandeling (met water).
Bovendien is het hout gelamineerd verlijmd en bevat het daarom lijmen in vinyldispersie.

Dus ik vroeg me af: vormen al deze behandelingen een gezondheidsrisico?
of is het te verwaarlozen, aangezien er weinig hout in een raam zit (bijna alleen beglazing ...)

bedankt voor het delen van uw mening over de kwestie.
0 x
botten
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 11/11/05, 14:28
x 8




par botten » 27/04/08, 22:15

Er is geen wonderoplossing! : Cry:

PVC is nog erger met alle producten die ze erin stoppen om uv-stralen, kruipen, veroudering te bestrijden ...

Het beste is om het vaak te luchten ... Maar er zijn ochtenden als ik mijn raam open, het is een geur van petroleum die ik kan ruiken en die komt uit deze pu ... van diesel! :x
0 x
Over de zesde uitsterven van het leven op aarde?
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 28/04/08, 09:24

Hallo Sam, ik heb dezelfde raamkeuze gemaakt als jij, maar niet van dezelfde fabrikant.
Uw vragen zijn relevant, ik kon ze niet volledig beantwoorden; Ik koos voor larikshout, jij waarschijnlijk voor eiken (Minco maakt voornamelijk eiken). Ik weet niets van de lijmen, maar vraag om informatie bij Minco; aangezien deze vensters topklasse zijn, moeten ze u informatie kunnen geven, in ieder geval om naar de klant te luisteren.
Op vlekken kreeg ik te horen dat nu alleen producten op waterbasis mochten: controleren natuurlijk.
Ik heb van mijn kant gekozen voor Oostenrijkse ramen en omdat ik hun ecologische vezels in dit land ken, maak ik me niet al te veel zorgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/04/08, 09:57

hello,

Ik denk niet dat fungiciden van het vlek-type schadelijk zijn voor het milieu

Persoonlijk heb ik zojuist nieuwe ramen besteld ter vervanging van mijn kleine 30 jaar oude enkelbeglaasde ruitjes, zeker in goede staat, maar ik reken voor de belastingvermindering en voor herwaardering van het huis en voor het verwijderen van frodemuren;
Ik nam een ​​PVC-model "Elegance" -versie met thermische onderbreking 3 kamers, 4-20-4 Argon-beglazing van "Jeanneau", de textuur van de PVC (loodvrij behandeld) is zodanig dat het eruit ziet zeer harde keramiek, niets te maken met schrijnwerk van Lapeyre of andere merken

omdat de winstgevendheid vrij slecht is, ongeveer 40 jaar terugverdientijd, 20 jaar als de brandstof naar 2 € / l gaat :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
za beckett
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 27/04/08, 19:36




par za beckett » 28/04/08, 11:12

bham schreef:Hallo Sam, ik heb dezelfde raamkeuze gemaakt als jij, maar niet van dezelfde fabrikant.
Uw vragen zijn relevant, ik kon ze niet volledig beantwoorden; Ik koos voor larikshout, jij waarschijnlijk voor eiken (Minco maakt voornamelijk eiken). Ik weet niets van de lijmen, maar vraag om informatie bij Minco; aangezien deze vensters topklasse zijn, moeten ze u informatie kunnen geven, in ieder geval om naar de klant te luisteren.
Op vlekken kreeg ik te horen dat nu alleen producten op waterbasis mochten: controleren natuurlijk.
Ik heb van mijn kant gekozen voor Oostenrijkse ramen en omdat ik hun ecologische vezels in dit land ken, maak ik me niet al te veel zorgen.


Ik koos voor beuken ... gemakkelijker te integreren in het decor, en minder rustiek dan eiken.
welk merk raam heeft u gekozen?


Capt_Maloche schreef:hello,

Ik denk niet dat fungiciden van het vlek-type schadelijk zijn voor het milieu


de vlekken komen bovenop de i / f behandeling.

Capt_Maloche schreef:omdat de winstgevendheid vrij slecht is, ongeveer 40 jaar terugverdientijd, 20 jaar als de brandstof naar 2 € / l gaat :D


het is waar dat dit een van de punten is die me erg doen aarzelen ...
verander houten ramen, nog in goede staat, en stop een groot budget in nieuwe ... :?
er zal natuurlijk een winst zijn in energiebesparing en in comfort, maar ik weet niet hoe ik het rendement op de investering moet berekenen, dat inderdaad laag moet zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 28/04/08, 19:25

sam beckett schreef: welk merk raam heeft u gekozen?

Internorm met driedubbele beglazing.

sam beckett schreef:
Capt_Maloche schreef:omdat de winstgevendheid vrij slecht is, ongeveer 40 jaar terugverdientijd, 20 jaar als de brandstof naar 2 € / l gaat :D


het is waar dat dit een van de punten is die me erg doen aarzelen ...
verander houten ramen, nog in goede staat, en stop een groot budget in nieuwe ... :?
er zal natuurlijk een winst zijn in energiebesparing en in comfort, maar ik weet niet hoe ik het rendement op de investering moet berekenen, dat inderdaad laag moet zijn ...

Wel, Capt, u ​​bent uiteindelijk van gedachten veranderd, u verandert ze :D .
Van mijn kant is het het vervangen van zeer oude rotte houten ramen en het creëren van openingen, dus geen aarzeling. Anders is de winstgevendheid belangrijk, maar koude en vochtige ruimtes vanwege de ramen zijn ook niet geweldig; en dan jezelf beschermen tegen externe ruis kan ook belangrijk zijn, zonder dat dit in de rentabiliteitsberekening wordt meegenomen.
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten