Een prachtig bioklimatisch huis in Zwitserland

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Een prachtig bioklimatisch huis in Zwitserland




par jean63 » 12/02/08, 13:10

Ecologische leefomgeving: een voorbeeld van een huis om te volgen
12 februari 2008 door Kat

Als je, zoals zoveel mensen, je huis wilt maken of transformeren in een groene omgeving, dan is hier een huis dat je kan begeleiden in je project.

De eigenaren die bezorgd zijn over milieukwesties hebben ervoor gekozen om "Clé de Sol" te bouwen, een ecologisch huis in Zwitserland.
Een droom die uitkomt voor de eigenaren, die in dit huis meer comfort en een betere levenskwaliteit hebben gevonden.

De belangrijkste kenmerken van het huis (die al 6 jaar perfect werken):

ontwerp gebaseerd op bioklimatologische principes,
twee kassen voor passieve zonne-energie,
zonnecollectoren voor warm water (sanitair en verwarming),
fotovoltaïsche panelen voor de productie van zonne-energie,
brandhout als energiesupplement (houtkachels en kachels met boiler). Kleine aanvullende gasfornuis,
opvang en opslag van regenwater voor elk gebruik,
composttoiletten (zonder water),
afvalwaterzuivering (zandfilter, vijver etc.),
gebruik van natuurlijke en niet-giftige materialen (hout, steen, gedroogde aarde, enz.),
dubbele ventilatie met warmteterugwinning.


volgende in:

http://blog.bmykey.com/immobilier/habit ... /2008/286/

De site van dit huis: http://www.cledesol-fog.ch/

en het heteluchtcirculatiesysteem + pagina met plannen voor opslag van zonne-warm water (6000 liter) :

http://www.cledesol-fog.ch/?id=sche#
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: een prachtig bioklimatisch huis in Zwitserland




par Christophe » 12/02/08, 13:31

jean63 schreef:warmwateropslag op zonne-energie (6000 liter)


Pfff is dat alles? Amateurs, ik zeg het je :) : Lol:

Goed zonder te lachen: hun site is goed, goed geïllustreerd en de diagrammen zijn leuk (zij het een beetje te milieuvriendelijk zoals droge toiletten) maar vraag: hoeveel kost deze hut

ps: jeans, de buffer is @ 31.1 ° C
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/02/08, 13:56

Waw op dit diagram zien we dat ze zelfs de calorieën uit de houtkachel terugwinnen! Hoed :)

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/02/08, 15:42

Christophe schreef:Waw op dit diagram zien we dat ze zelfs de calorieën uit de houtkachel terugwinnen! Hoed :)



Ja, heel goed hun circulatiesysteem van hete lucht en ook opslag van warm water.

Heel eenvoudig, blijkbaar werkt de verwarming van het zonnewater in een thermosifon (tank + hoog dan collectoren).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/02/08, 16:13

Uh thermosifon ik weet het niet, dit zijn schema's geen realisatieplannen ...

Ik denk dat de thermosiphone goed zou kunnen werken voor de kachel, maar voor de zonne-energie twijfel ik een beetje ... maar hey het is een detail!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/02/08, 12:15

ja, het moet in een thermosifon zitten omdat we een circulatiepomp voor chuaffage zien?

anders ontbreekt deze afbeelding op de site:
Beeld

hele mooie prestaties, maar het moet buiten bereik zijn om nieuwe te kopen ...

anders christophe als je houdt van veel "niet te veel voor" droge toiletten, afgezien van het kopen van een €€€-composter, heb je een oplossing: gebruik regenwater (of overtollig water in de badkamer van de wasmachine), wat ik ga doen, na 1 jaar het droogtoilet te hebben ervaren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/02/08, 12:35

Ah heilige jonule, je bladert door de mappen van de site :)

Voor regeneratie van regenwater is het bij renovatie vrij moeilijk om te doen omdat het nodig is om een ​​circuit opnieuw te doen ... echt niet voor de hand liggend! Ik heb het niet over de prijs van de begraven tank en de kosten van filtering / onderhoud ... tegen de huidige prijs van water, ik denk dat het niet zuinig is ... tenzij er veel mensen in huis zijn. .

Voorlopig hebben we waterbesparende jachten en douches neergezet ... Veel meer kan ik niet doen ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/02/08, 13:25

ja bij renovatie is het nodig "gewoon" om de goten om te leiden, en om een ​​tank te hebben, begraven zodat hij niet bevriest, ik ga 2 cementtanks bouwen in de kelder, die niet bevriest (luchttoevoer zoals Canadese put ): een voor regenwater, een ander voor douche, bad, wasmachine.
op elk een filter.
waswater is voor: wc distributie (vervangt droge toiletten) + buitenkraan voor sproeien, ...
regenwater zal voor al het andere zijn, geen kalksteen meer! aangesloten op het bronnetwerk (ja terugslagklep, magneetkleppen, tankniveau, pomp en filters).

voor de opbrengst, doe gewoon een berekening, maar ik ga ook niet alles nieuw kopen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/02/08, 13:44

jonule schreef:Ik ga 2 cementtanks bouwen in de kelder,


WAT???? GEBRUIK JE CEMENT ?? Ben jij het of heb ik het verkeerd gelezen? Ga je ze tenminste met stro isoleren? (sorry kon me niet stoppen) : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Anders beantwoordt het mijn vraag niet echt, in jouw geval zou het nog erger zijn: je zou 3 circuits hebben! Heel moeilijk voor te stellen bij een "kleine" renovatie ...

Voor de kosten dacht ik ook aan onderhoud (filter, pomp ...) ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 13/02/08, 14:00

Ik hou van hun houtkachel / ketel. We zien geen merknaam op de foto maar deze moet wel gevonden kunnen worden. Maar voor de rest is de moeilijkheid de installatie bij renovatie ....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten