PAC + CANADESE WELL

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
DELAIR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 31/10/07, 15:51
Plaats: CHATEAUBOUDUN

PAC + CANADESE WELL




par DELAIR » 16/11/07, 16:25

Kunnen we aan de voet van een WARMTEPOMP de output van een Canadese put plaatsen?

Welk belang?

:|
0 x
de mannen gaan het woud voor, de woestijnen volgen hen "CHATEAUBRIANT
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 16/11/07, 22:01

Hallo Delaire

Aan het einde van een Canadese put zou in principe een warmtepomp (lucht-lucht of lucht-water) die calorieën uit de lucht haalt heel goed geplaatst kunnen worden.
De ventilator van de warmtewisselaar kan voldoende zijn om de lucht in het kanaal te laten circuleren
Enige kleine probleempje, als de Canadese bron naar een huis leidt en je plaatst je warmteopvang daar, dan is het dat de van buiten aangezogen lucht afkoelt als het door de wisselaar gaat en de warmtebalans van de verwarming nul wordt.
Het zou daarom nodig zijn om een ​​Canadese put de buitenlucht aan te laten zuigen en af ​​te voeren...buiten!
Dit is natuurlijk alleen interessant als de buitentemperatuur lager is dan 10° (gemiddelde bodemtemperatuur)

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 17/11/07, 08:09

In het geval van een lucht/lucht- of lucht/water-warmtepomp is het heel goed mogelijk om de lucht afkomstig van een Canadese bron, die minder koud is in de winter en minder heet in de zomer, te gebruiken voor de eventuele airconditioning, waardoor het mogelijk wordt de prestaties van de warmtepomp te optimaliseren en dus minder elektriciteit te verbruiken. Het enige nadeel kan zijn dat de stroom voldoende is; als het door de warmtepomp gevraagde debiet te hoog is in verhouding tot de constructie van de put, zal deze gewoon minder efficiënt zijn; dit alles moet worden berekend voordat u gaat graven.
Als u de Canadese put wilt gebruiken voor de CMV binnenshuis, is het in dit geval eenvoudig om een ​​aftakt-stuk te maken dat op de warmtepomp of op de binnenventilatie past.
0 x
Avatar de l'utilisateur
DELAIR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 31/10/07, 15:51
Plaats: CHATEAUBOUDUN




par DELAIR » 19/11/07, 15:02

Wep hoe het te berekenen, maat de Canadese put?
Wie kan het meeste het minst?
0 x
de mannen gaan het woud voor, de woestijnen volgen hen "CHATEAUBRIANT
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 20/11/07, 20:23

In wezen komt dit overeen met horizontale geothermische energie, behalve dat het de lucht is die in de Canadese put circuleert die de calorieën verzamelt, in plaats van een warmteoverdrachtsvloeistof die in buizen wordt getransporteerd.

Wanneer de buitenlucht koud is, kan dit interessant zijn om een ​​hoger rendement van de warmtepomp te behouden.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
dreamer54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 02/01/07, 17:23
Plaats: NANCY (54)




par dreamer54 » 20/11/07, 23:41

Het nieuwe phenixhuis, "het goede huis", zal dit principe hanteren. Gezien de fabrikant moet het als oplossing winstgevend en economisch zijn. De warmtepomp wordt rechtstreeks geleverd door de Canadese bron. Meer details op de sites:
http://labonnemaison.blogspot.com/
http://www.la-bonne-maison.com/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Yahoo [Bot] en 97 gasten