CO2 vergelijkende evaluatie: passiefhuis klassiek huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België

CO2 vergelijkende evaluatie: passiefhuis klassiek huis




par Gregconstruct » 07/11/07, 20:07

Bonjour à tous,

Ik ben momenteel bouwstudent en ben mijn afstudeerscriptie aan het voorbereiden.

Ik heb ervoor gekozen om een ​​vergelijkende beoordeling te maken van de CO2-uitstoot door een passiefhuis en een conventionele woning.
In deze balans wordt ook de CO2-uitstoot bij de bouw van gebouwen en de productie van materialen meegenomen.

Om zo nauwkeurig mogelijk werk te kunnen leveren, ben ik op zoek naar documenten en elke bron van informatie (of verwijzingen naar bronnen).

Als je me op wat voor manier dan ook kunt helpen of begeleiden, aarzel dan niet!

Je vous remercie d'avance.

Ecologische groeten
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/11/07, 01:59

De resultaten interesseren me, maar daar heb je een baan en het zal niet gemakkelijk zijn. Succes.

Er zijn overal op deze site en in andere antwoorden op passieve "zonne-energie" constructies (zoek google, ik heb de namen niet meer in gedachten) ... excuses, ik moet gaan. Dodo.

@+
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Vergelijkende CO2-balans: passiefhuis en klassiek huis




par bham » 08/11/07, 09:47

Gregconstruct schreef:Ik heb ervoor gekozen om een ​​vergelijkende beoordeling te maken van de CO2-uitstoot door een passiefhuis en een conventionele woning.
In deze balans wordt ook de CO2-uitstoot bij de bouw van gebouwen en de productie van materialen meegenomen.

Hoi Greg.
Het beste is om de Zwitserse site Minergie te raadplegen (ook in het Frans). Als je een paar basiskennis van het Duits hebt, zoek dan op "Passivhaus" op een Duitse of Oostenrijkse zoekmachine. Ze lopen ver vooruit op wat er in Frankrijk wordt gedaan.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 08/11/07, 12:00

Het is niet eenvoudig om de grijze energie van materialen te berekenen. Als u serieuze bronnen over dit onderwerp vindt, kunt u die dan met ons delen? Het interesseert mij ook enorm.

En als je je diploma hebt behaald, aarzel dan niet om opnieuw contact met ons op te nemen om je resultaten te verspreiden als je dat wilt.

Sorry dat ik je voorlopig niet meer kan helpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: Vergelijkende CO2-balans: passiefhuis en klassiek huis




par jean63 » 08/11/07, 12:12

bham schreef:
Gregconstruct schreef:Ik heb ervoor gekozen om een ​​vergelijkende beoordeling te maken van de CO2-uitstoot door een passiefhuis en een conventionele woning.
In deze balans wordt ook de CO2-uitstoot bij de bouw van gebouwen en de productie van materialen meegenomen.

Hoi Greg.
Het beste is om de Zwitserse site Minergie te raadplegen (ook in het Frans). Als je een paar basiskennis van het Duits hebt, zoek dan op "Passivhaus" op een Duitse of Oostenrijkse zoekmachine. Ze lopen ver vooruit op wat er in Frankrijk wordt gedaan.


Bedankt voor de info, inderdaad de Duitsers / Oostenrijkers zijn erg vroeg: ik zag veel reportages die misschien ook in het tv-nieuws van deze forum.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 08/11/07, 19:54

Veel dank aan allen!

Ik zal u uiteraard informeren over de voortgang van mijn onderzoek.
Ik ben niet het type dat goede informatie voor onze omgeving achterhoudt!

Ecologische groeten

Greg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 03/12/07, 20:29

Moeilijk om de info te vinden !!!

Maar ik ben niet ontmoedigd!
Ik hou van uitdagingen !!!!
Vooral als het gaat om onze prachtige lievelingplaneet
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
guss70
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/01/08, 17:51




par guss70 » 16/01/08, 18:19

Hallo Gregconstruct,
We zijn drie studenten van de eerste wetenschapper en we werken momenteel aan een TPE over het passiefhuis. Je onderzoek interesseert ons erg omdat de CO2-uitstoot een belangrijk punt voor ons is, en we hebben tot dusverre nog geen "informatie over dit onderwerp. We gaan kijken naar de sites die naar u zijn gestuurd. Als u ons de resultaten van uw onderzoek of uw bronnen zou kunnen vertellen, dat zou u enorm helpen.
Bij voorbaat dank, groeten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 16/01/08, 18:47

Hallo Guss70,

Gegevens over CO2 zijn inderdaad moeilijk toegankelijk.
En ik moet zeggen dat ze momenteel niet erg geavanceerd zijn.
Ik wacht nog steeds op veel informatie. Overheden en bedrijven zijn nogal terughoudend om dit soort informatie vrij te geven.

Zodra ik iets nieuws heb, laat ik het je zeker weten.
Ik hoop dat we in staat zullen zijn om ruilbanden te smeden om dingen te veranderen.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/01/08, 23:14

guss70 schrijft:Hallo Gregconstruct,
We zijn drie studenten van de eerste wetenschapper en we werken momenteel aan een TPE over het passiefhuis. Je onderzoek interesseert ons erg omdat de CO2-uitstoot een belangrijk punt voor ons is, en we hebben tot dusverre nog geen "informatie over dit onderwerp. We gaan kijken naar de sites die naar u zijn gestuurd. Als u ons de resultaten van uw onderzoek of uw bronnen zou kunnen vertellen, dat zou u enorm helpen.
Bij voorbaat dank, groeten

Daar heb je een concreet voorbeeld van een passiefhuis met bewoners voor een jaar:

https://www.econologie.com/forums/une-maison ... t3520.html

Je moet naar hun website gaan, alles is gedetailleerd, van de constructie tot de dagelijkse monitoring van de binnentemperatuur.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 97 gasten