Op het westen gelegen huis: te koud of te warm?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
florimuch43
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 13/05/07, 19:36
Plaats: Auvergne

Op het westen gelegen huis: te koud of te warm?

par florimuch43 » 28/05/07, 20:27

hello,

we willen een houten huis bouwen. .we zijn van plan om erkers of een brede opening aan de zijkant van het prachtige uitzicht te plaatsen, maar deze is naar het westen .. We zijn bang voor de hitte in de zomer ... Is er een oplossing voor je geniet van het uitzicht zonder de nadelen;
dank u : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

par Christophe » 28/05/07, 20:43

We zitten in hetzelfde geval: een erker op het westen en op dit moment klagen we niet over de hitte ... na goed zal het afhangen in welke regio je bent ...

Het is altijd economischer om in de zomer een rolgordijn te plaatsen (en eventueel de ramen oordeelkundig te openen om een ​​"zonne" -ventilatie te creëren) dan om niet te profiteren van directe zonnebijdragen en daarom in de winter meer te moeten verwarmen vanwege een slecht gericht raam.

Alle huizen moeten nu worden gebouwd met een minimum aan zonnewinst, afhankelijk van de architectuur en oriëntatie.
0 x
bolton069
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 02/11/06, 13:15
Plaats: België
x 1

par bolton069 » 29/05/07, 12:51

Welnu, dat vereist reflectie, maar weet dat:

o Het is beter om ramen in het westen te vermijden: alle glazen oppervlakken van een huis, behalve die welke op het zuiden zijn gericht, hebben een negatief algemeen thermisch evenwicht !! (warmtelek) :schok:

o Voor alle ramen is zonbescherming welkom (vast of niet), alleen om jezelf te beschermen tegen de zon in de zomer, maar niet in de winter. (omdat de zon in deze periode lager is, valt deze onder een juiste bescherming.) : Idee:

o Als je absoluut geen ramen naar het zuiden kunt / wilt vermijden, plaats dan geen materialen, met veel thermische inertie tegenover (bakstenen muur, stenen en stenen vloer bijvoorbeeld), ze slaan de hitte 's avonds om het' s nachts opnieuw te verdelen, waardoor het huis 's nachts niet kan afkoelen. Je zou 's morgens in een oven gaan. : Idee:

Anders denk ik dat als je je op dit niveau van omgevingsgevoeligheid bevindt, je een goede, goed geïnformeerde architect zult nemen die je dat alles en veel beter zal vertellen dan ik.

@+
: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

par Christophe » 29/05/07, 13:14

Ik ben het niet echt eens met je 1e en 3e punt Bolton ...

1) Voor een raam op het westen, ben ik niet zeker of de resultaten niet positief zijn in de winter (grazende zon) als je bronnen hebt, alsjeblieft :)

3) Als het huis goed is ontworpen, kunt u door een eenvoudig venster te openen een natuurlijke ventilatie creëren die de calorieën uit deze muur zou pompen. Bovendien is het principe van zonnewanden (heel weinig bekend) om een ​​deel van de straling op te slaan in een materiaal met een hoge thermische capaciteit.

Uw punt 2) is daarom naar mijn mening het enige goede compromis: stel verstelbare jaloezieën om te kunnen profiteren van zonnewinsten in de winter ...

ps: aangezien er een duplicaat is over dit onderwerp, stel ik voor dat we hier doorgaan: https://www.econologie.com/forums/maison-et- ... t3667.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 73-gasten