Ecologisch en zelfvoorzienend hotel in Madagaskar

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
norbert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/01/05, 18:13

Ecologisch en zelfvoorzienend hotel in Madagaskar




par norbert » 16/05/07, 13:54

Ik stel mezelf voor, mijn naam is Norbert Randriamaitso
Ik ben 27 jaar oud, ik ben gemengd Frans / Malagasi en werk momenteel in Barcelona in IT

doel:

Bouw een hotelcomplex dat het meest ecologisch en zelfvoorzienend is
Mogelijk
En dit door gebruik te maken van lokale middelen zodat het maximaal is
Zuinig mogelijk
Terwijl u beschikt over het Europese standaardcomfort
In Madagaskar (fenerive-oost)

Gekocht :
1 stuk grond aan het strand van 1 hectare (voor het complex)
1 perceel van 1 hectare om groenten en fruit te planten en de Jean Pain-methode te voltooien
Budget 25000 euro (ik weet dat het weinig is..)

situatie:
Gemiddelde temperatuur: 25° graden
Regen: 3.500 mm per jaar
Vochtigheid: ongeveer 70%
(vergelijkbaar met Ierland)
zonneschijn: meer dan 2.000 uur/jaar
(Vergelijkbaar met Zuid-Frankrijk)


organisatie:
6 bungalows in totaal (harde basis, bamboe muur, Ravenala dak)
1 centrale bar/restaurant

3 direct voor het strand
Het restaurant
3 in Ruggen

Laten we naar de energie gaan:
Aanvankelijk wilde ik de Jean Pain-methode gebruiken, een composthoop voor elke 2 bungalows
Het zou het mogelijk hebben gemaakt om warm water en gas te hebben om een ​​gasgenerator aan te drijven
Wat me van gedachten heeft doen veranderen:
Blijkbaar is een generator op gas niet makkelijk te vinden
Het geluid dat deze generator kan genereren
Onderhoud en lelijkheid

ENERGIE:

bungalows:
Elektriciteitsbehoefte ONGEVEER 2000 wh/d (grote bungalow)
1300 wh/d (kleine bungalow)
3000 wh/d (restaurant)
Ik heb nog geen antwoord gehad op de grootte die een paneel dat dit biedt, zal maken, evenals op de prijs.
En niet meer op een gecombineerd fotovoltaïsch/boilersysteem (wat mij normaal haalbaar lijkt omdat het onder de siliciumcellen altijd opwarmt)


Windturbine probeer ik te vermijden, ik heb er een paar dagen geleden net een bezocht
Waardoor ik een geluid maakte als "Fe fe fe.."


WATER :

(droog toilet is uiteraard een must)

omdat het veel regent -> Regenwaterrecuperatie
Probleem het groendak is bijna overal op het eiland heel eenvoudig en heel praktisch
Ik zag dat het niet werd aanbevolen, maar ik vond de redenen niet
(Het is voor mij heel goed mogelijk om een ​​plaatstalen dak onder het groendak te leggen)


Nou, ik stop hier voor nu.

Ik zou graag uw mening en uw opmerkingen over deze oplossingen willen hebben

PS: mijn naslagwerken zijn "de jean-pain-methode" en "van het onafhankelijke huis tot de solidaire economie" van Patrick Baronnet

Dank aan u
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/05/07, 15:13

Pfiouuuu, uitgebreid programma voor klein budget.
Aan de andere kant vind ik dat lokale arbeid niet te duur mag zijn.
Dat betekent kiezen voor oplossingen waarbij weinig materiaal en veel arbeid nodig is.

Pollepel, hier zijn de ideeën die ik zou graven als ik jou was:
  • Gebruik van Canadese waterputten om de temperatuur in gebouwen te regelen. Het kost maar een paar leidingen en een ventilator (aangedreven door PV-cellen?). U kunt zelfs overwegen om de strandbungalows uw leidingen in zee te laten lopen om te profiteren van de buitengewone thermische bufferkracht (het is echter niet gemakkelijk om het zand onder water te graven). Je kunt deze thermische kracht ook gebruiken om een ​​warmtepomp te installeren die de calorieën rechtstreeks uit de zee pompt (je hebt een zeewater/zoetwater-wisselaar nodig om je warmtepomp niet te snel te laten corroderen).
  • Gebruik van passieve zonne-energie om elk ander verwarmingssysteem te vermijden.
  • Als waterverwarmer maak je eenvoudig zelf zonneboilers door blikken zwart te verven. Dit type boiler is te vinden in een aantal hotelwoningen in Griekenland op het dak van bungalows. Toegegeven, je hebt tot een bepaalde tijd geen warm water, maar dat stoorde me persoonlijk niet toen ik testte. In het slechtste geval kunt u het circuit voltooien met een ander waterverwarmingssysteem.
  • Wat betreft elektriciteit, heb je gekeken naar elektriciteitscentrales die elektriciteit opwekken uit de deining? Anders, als de getijdencoëfficiënten belangrijk zijn, zou je een getijdenmolen kunnen overwegen: je hoeft alleen maar een dijk te maken die een bassin begrenst dat bij vloed volloopt en dat door een turbine wordt leeggemaakt om elektriciteit op te wekken.


Alstublieft. Ik hoop dat het je kan helpen.

Zo nee, kunt u ons vertellen welke problemen de recuperatie van regenwater oplevert bij een groendak?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 16/05/07, 15:56

Hallo,

Ik kan antwoorden op de energieparagraaf:

In fotovoltaïsche zonnepanelen zit een piekvermogen van 100 Watt per vierkante meter, dit geldt voor twee uur per dag voor vaste panelen.
We kunnen dus rekenen op 300 Wh/J/m² zuid-frankrijk type zon
Gegevens hervatten:
Grote bungalow: 7 m² panelen
Kleine bungalow: 5 m²
Restaurant: 10 m²

Gezien de hoeveelheid te plaatsen panelen kan de prijs per m² panelen geschat worden op 500 euro aankoopprijs niet geplaatst.

Sorry maar je blaast het budget op!!!
Vooral omdat het nodig zal zijn om de panelen, de bufferbatterijen en het gebruikerscircuit te installeren....

Ik hoop dat deze "lepel" maatvoering u bewust zal maken van het energieprobleem...

Obelix
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 16/05/07, 16:09

hallo norbert

Leg vooral geen plaatwerk onder de falaffe, dan verliest u al zijn thermische regulerende voordelen.

filter je vloot goed en laat het geen wahazas drinken : Lol: : Lol:

Een fénérif voor heet water démerde heeft de Malagassische, zwarte pijp en was zwart zal goed genoeg zijn; denk erover om (nog) een blokje secu te zetten want de temperatuur kan in de zon zeer hoog oplopen in deze regio.

voor verlichting, enkele panelen, batterijen en diodes; het gaat makkelijk.

het probleem dat je tegenkomt is de kou voor het restaurant, zie de zijkant van de trimixte koelkasten (220/12v EN GAS) of ga naar benzine.

als je elektrisch wilt blijven op de koelkasten, ruïneer je jezelf in panelen en batterijen.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/05/07, 23:18

Ik ben het helemaal eens met Zac:

licht heb je maar heel weinig nodig: lezen in bed op vakantie immers voordat.....wat verbruikt het? 60 W/u gedurende een uur?? (te verdelen over 10 zonuren)

het grootste probleem is het genereren van kou: minibar in de kamers, koude kamer in het restaurant

u kunt altijd magneto's monteren op de fietsen van het appartement in de fitnessruimte :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
norbert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/01/05, 18:13




par norbert » 17/05/07, 10:34

Anders kan ik toeristen op bananenbladeren laten slapen
Onder de prachtige Malagassische ster
Dsl-humor… : Cheesy:

Voor het restaurant:
koken
Wordt op de dag gemaakt door een zonnekoker
(Een weesvereniging maakt ze in Antananarivo voor 50 euro per stuk)
Gas 's nachts (ik koop gasflessen totdat de volledige jean pain-methode op de andere site is geïmplementeerd en ik doe het met biogas)
3000 euro de molen… auw.
Ik heb contact opgenomen met de jean pain-tak in Mada (fiananrantsoa)
Die alleen de basic jean pain methode doen, dat wil zeggen gewoon compost hebben
Ik heb contact opgenomen in België (Londerzeel)
Elke 1e zaterdag van de maand zijn er open dagen als ik het me goed herinner maar ook de productie van biogas hebben ze gestaakt wegens gebrek aan budget
Eigenlijk voel ik me helemaal alleen met mijn kleine gedetailleerde boekje Over de productie van biogas : Cry:

Het gesprek :
Het zal minimaal zijn, ik zal proberen te opereren in een "gespannen stroom"
Voor de rest ben ik van plan lactofermentatie te gebruiken
En uiteindelijk een kleine A++ klasse koelkast
(Ik wist niets van trimixte-koelkasten! Ik zal er meer over te weten komen)

Opmerkingen en vragen:
Hoe lang bleef het water ongeveer warm nadat de zon onderging?

Elektriciteit van de deining -> nee weet ik niet ik zal navragen in hoeverre het van toepassing is

Zo nee, kunt u ons vertellen welke problemen de recuperatie van regenwater oplevert bij een groendak?
Ik weet het niet precies, ik heb geprobeerd het antwoord op internet te vinden, maar niets duidelijk
Ik vermoed 2 oorzaken
Bladresten -> maar Ravenala brokkelt niet gemakkelijk af (anders dan stro)
Absorptiegraad -> maar gezien de regen zal het altijd "winstgevend" zijn

Si Ik moet het doen zonder fotovoltaïsche cellen en windturbines welke oplossingen (de +eenvoudige en winstgevende) blijven
(Stirlingmotor, gasgenerator, enz.)?

En een minibar in de kamers zal er niet zijn, vanuit algemeen oogpunt is het vrij zeldzaam om ze in bungalows in Mada te zien
We zullen de kokosnootpunch in het restaurant moeten drinken : Mrgreen:

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 17/05/07, 12:52

norbert schreef:(Ik wist niets van trimixte-koelkasten! Ik zal er meer over te weten komen)

Opmerkingen en vragen:
Hoe lang bleef het water ongeveer warm nadat de zon onderging?



welkom

electrolux ziet dat het de beste kwaliteitsprijs is (koop niet in Frankrijk, het is bijvoorbeeld de triple van Portugal).

slecht geïsoleerd 12 uur, goed een week.

welkom

PS: Just-in-time is onmogelijk bij Mada, als je een "Europese" service wilt.
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 17/05/07, 14:38

norbert schreef:Hoe lang bleef het water ongeveer warm nadat de zon onderging?


In het hotelcentrum waar ik naartoe ging op het eiland Paros, waren de boilers simpele zwarte jerrycans op de daken van de bungalows (of in ieder geval leek het niet verder ontwikkeld dan dat) en in juni hadden we warm water van 10 uur tot 00 uur of zo.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1

Bungalows in Madagaskar




par Nofy » 17/05/07, 22:57

Hallo Norbert,
Met je budget denk ik dat je het moeilijk zult hebben om rond te komen. Probeer nu al uw 3 bungalows aan zee en uw restaurant. Doe de "dingen" goed als je een klantenkring wilt veroveren en daarvoor geloof ik niet in de droge toiletten.... Voor je elektriciteit, met de zee zal het niet lukken, want je hebt geen getij in Fénérive. Kijk wat meer aan de kant van een groepje van 5 kwa bij GO (niet-Chinees), want als je in een windturbine stapt blaas je je budget op. Als je nu de Jean Pain-methode wilt, is dat mogelijk, maar je moet het onderwerp goed beheersen, en in dit geval heb je een benzine-eenheid (goedkoper) nodig met een LPG-aanpassing. Voor uw regenwater is het probleem om het op te vangen, en goten onderaan de bungalows, niet erg mooi!! maar dat is nog steeds een goede oplossing, mits je het water bij het begin van elke regenbui omleidt om het dak te spoelen. Kijk of je een put kunt maken. Voor de kou, groot groot probleem als je geen elektriciteit hebt... Een van de oplossingen is de kerosine vriezer die je alleen in Tana kan vinden, bij Tana Confort, erg duur (15 miljoen FMG) en dat is nodig om probeer het ter plekke, met flesjes water, want de helft van de tijd is het niet koud. Succes.
Nofy (droom)
0 x
norbert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/01/05, 18:13




par norbert » 26/05/07, 02:03

Goedenavond Nofy

"
Met je budget denk ik dat je het moeilijk zult hebben om rond te komen. Probeer nu al uw 3 bungalows aan zee en uw restaurant. Doe de "dingen" goed als je een klantenkring wilt veroveren en daarvoor geloof ik niet in de droge toiletten...."
Ik begrijp uw standpunt
Ik voelde me vergeleken met het analyseren van de verschillende oplossingen hiervoor, het blijkt dat het "econologisch" veel beter is de droge toiletten hier is de reden waarom ik deze oplossing heb overgenomen

"Voor uw elektriciteit, met de zee zal het niet werken, omdat er geen getij is in Fénérive."
Ik ben het eens

"Als je een windturbine start, blaas je je budget op"
Ik denk niet dat het veel waard is, ik ga de windturbine niet in het complex zelf gebruiken, zeker niet voor persoonlijke smaak

"Als je nu de Jean Pain-methode wilt, is dat mogelijk, maar je moet het onderwerp goed beheersen, en in dit geval heb je een benzine-eenheid (goedkoper) nodig met een LPG-aanpassing"
zoals je hierboven zag, zocht ik hulp, maar ik vond weinig, daarom ga ik het op dit punt zelf uitzoeken

"Voor je regenwater is het probleem om het op te vangen, en goten onderaan de bungalows, niet erg mooi !! maar dat is toch een goede oplossing, mits je het water bij het begin van elke regen omleidt, om dak"
Ik plaats ecologie boven esthetiek, wat niet betekent dat ik het zal verwaarlozen.

"Voor de kou, groot groot probleem als je geen elektriciteit hebt... Een van de oplossingen is de kerosinevriezer die je alleen in Tana kunt vinden, bij Tana Confort, erg duur (15 miljoen FMG) en die je moet probeer het ter plekke, met flesjes water, want de helft van de tijd wordt het niet koud.
"
de adsorptiekoelkast op zonne-energie lijkt een oplossing te zijn. Ik neem contact op met de Zwitserse vereniging die op dit moment enkele voor Burkina Faso heeft gemaakt

---
hier ben ik in feite niet op zoek naar een mini-clubmed en daarom is het origineel en is het een uitdaging, zelfs financieel dwingt het feit van een klein budget om ecologische oplossingen op menselijke maat te vinden "
Ik probeer te doen en te laten zien dat het mogelijk is om een ​​aangename plek te hebben om te leven, met behoud van onze moeder aarde en de portemonnee
voor iedereen die het gevoel heeft dat baby's een fles gevuld met uranium en petroleum krijgen, heeft misschien een voorbeeld, een alternatief

Ik denk dat ik het project nu heb goedgekeurd door het hier te posten, ik zal nu in detail ingaan op de gekozen oplossingen door in de overeenkomstige secties te posten

Dank aan u
Ik zal je op de hoogte houden

Ps: ik vertrek in juli om mijn architect te ontmoeten
aangezien breedband (128 k) net is geïnstalleerd in Mada voor 80 euro/maand :schok:
Ik zal meer aanwezig zijn op het net
Ik zal gewoon mijn 12kb analoge verbinding hebben :|
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten