Groen bouwen: getuigenoproep

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Helena
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/02/07, 09:27
Plaats: Courbevoie

Groen bouwen: getuigenoproep




par Helena » 01/02/07, 09:58

Hallo,

Ik ben op zoek naar "getuigenissen" van mensen die groen ontwikkelen of bouwen, van het kopen van zonneladers voor laptops tot het gebruik van biologisch afbreekbare isolatie om te renoveren of zelfs te bouwen van A tot Z.
Het is voor mijn masterscriptie 1 etno-socio syr de 'duurzame' leefomgeving en vooral over de aanpak van zij die starten.

Als u enige verduidelijking nodig heeft, aarzel dan niet om het mij te vragen. Normaal gesproken heb ik interviews nodig, maar aangezien we bijna overal in Frankrijk en België zijn, kunnen we het misschien via internet doen.

Bij voorbaat dank aan de gemotiveerde mensen die mij willen antwoorden en die (in klein of groot) hun huis proberen om te toveren om er een "home sweeter home" van te maken...
(en ja ik weet het, wat een geweldige formule!! 8) )
Tot snel!
0 x
leplo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/06, 20:11

Re: oproepen van getuigen




par leplo » 01/02/07, 10:30

helene schreef:Hallo,

Ik ben op zoek naar "getuigenissen" van mensen die groen ontwikkelen of bouwen, van het kopen van zonneladers voor laptops tot het gebruik van biologisch afbreekbare isolatie om te renoveren of zelfs te bouwen van A tot Z.
Het is voor mijn masterscriptie 1 etno-socio syr de 'duurzame' leefomgeving en vooral over de aanpak van zij die starten.

Als u enige verduidelijking nodig heeft, aarzel dan niet om het mij te vragen. Normaal gesproken heb ik interviews nodig, maar aangezien we bijna overal in Frankrijk en België zijn, kunnen we het misschien via internet doen.

Bij voorbaat dank aan de gemotiveerde mensen die mij willen antwoorden en die (in klein of groot) hun huis proberen om te toveren om er een "home sweeter home" van te maken...
(en ja ik weet het, wat een geweldige formule!! 8) )
Tot snel!


Hallo,
er zijn hier genoeg die je kunnen antwoorden :))
A+
0 x
"Het is omdat de geluidssnelheid langzamer is dan de lichtsnelheid dat sommige mensen er eerst helder uitzien en er dan dom uitzien."
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 01/02/07, 10:48

Dag
Ik heb een aanbouw gemaakt in baksteen met verdeelde isolatie (Monomur), hennepisolatie, voering in vezelplaat (latten) van hout (OSB) maar het is niet noodzakelijkerwijs groen. Ik had eerder Pavatex-panelen gepland, maar het is niet gemakkelijk om een ​​distributeur te vinden in de regio Parijs. En ik ga niet akkoord met het betalen van prijzen die mij beledigend lijken...
Ik heb ook voorzien in het recupereren van regenwater in mijn bouwvergunningaanvraag, maar dat is nog niet gebeurd. Bouwen met "gezondere" producten kost niet per se veel meer als je alles doorrekent.
Veel succes.
Michel
0 x
leplo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/06, 20:11




par leplo » 01/02/07, 18:33

dat is duidelijk de monomur is duur, maar effectief, alleen heb ik gehoord dat er maar één fabrikant is die de versie maakt die koudebruggen vermindert, de andere fabrikanten maken monomur maar niet het maximale :). Degene die thermisch het meest efficiënt zou zijn, is het handelsmerk dat is geregistreerd door een Duits bedrijf, we herkennen hun model aan een x ​​in-sectie (om koudebruggen te voorkomen). Zie.

Monomur-baksteen
http://www.fftb.org/tbffpr00.htm

Mag ik hieraan toevoegen dat de samengeperste stroconstructie een veel betere isolatie geeft.

: Cheesy: : Cheesy:
0 x
"Het is omdat de geluidssnelheid langzamer is dan de lichtsnelheid dat sommige mensen er eerst helder uitzien en er dan dom uitzien."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten