Constructie: thermopierre of houten frame?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57

Constructie: thermopierre of houten frame?




par atqui » 24/01/07, 15:16

Hallo iedereen.

Ik heb een project om een ​​"bioklimatologisch" huis te bouwen dat ik hypergeïsoleerd wil hebben zonder een passiefhuis te willen claimen in het 28e arrondissement. Ik denk erover om thermopierre cellenbeton met een dikte van 30 cm te kiezen. Ik weet niet of het mogelijk is om een ​​houten gevelbekleding te plaatsen in plaats van de buitenpleister en of deze gevelbekleding zou kunnen bijdragen aan het verbeteren van de thermische isolatie van deze constructie.

Hartelijk dank voor uw antwoorden en voor het delen van uw ervaringen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
loondie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/02/07, 22:57
Plaats: 84




par loondie » 04/02/07, 23:31

het enige voordeel dat u zult hebben is een goede ventilatie van uw muur, omdat een bekleding ontstaat met een luchtruimte, maar anders zou de winst te verwaarlozen zijn bij uitzichten van 30 cm in vergelijking met een coating.

Zelfs als het betekent dat je op dit moment zoveel buiten een houten gevelbekleding moet doen, ga dan sneller over een houten osstaur die sneller geproduceerd en vooral dunner is (muur voor identieke isolatie 15 cm dik)
je krijgt bijna een kamer (voor een huis van 10mX10m 100m² krijgen we 6m² muuroppervlak waarop je belasting betaalt omdat ze worden geteld op de SHON en dus de dikte van de muren.)

Omdat ik al een cellenbetongebouw van 30 cm heb gemaakt, raad ik het niet aan vanwege de specifieke stukken, breuk en andere meer beperkende coatings ...
0 x
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 04/02/07, 23:44

loondie schreef:het enige voordeel dat u zult hebben is een goede ventilatie van uw muur, omdat een bekleding ontstaat met een luchtruimte, maar anders zou de winst te verwaarlozen zijn bij uitzichten van 30 cm in vergelijking met een coating.

Zelfs als het betekent dat je op dit moment zoveel buiten een houten gevelbekleding moet doen, ga dan sneller over een houten osstaur die sneller geproduceerd en vooral dunner is (muur voor identieke isolatie 15 cm dik)
je krijgt bijna een kamer (voor een huis van 10mX10m 100m² krijgen we 6m² muuroppervlak waarop je belasting betaalt omdat ze worden geteld op de SHON en dus de dikte van de muren.)

Omdat ik al een cellenbetongebouw van 30 cm heb gemaakt, raad ik het niet aan vanwege de specifieke stukken, breuk en andere meer beperkende coatings ...


Bedankt voor dit openhartige antwoord.
Ik koos uiteindelijk voor het houten frame geïsoleerd met geblazen cellulosewatten. Ik denk dat ik zowel in de winter als in de zomer aan kosten en thermisch comfort zal winnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
loondie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/02/07, 22:57
Plaats: 84




par loondie » 04/02/07, 23:47

ah, dus je hebt goede vooruitgang geboekt met je project?

Is het dankzij dit forum?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 04/02/07, 23:48

loondie schreef:ze worden geteld op de SHON en dus de dikte van de muren.


Uh..Wat is SHON?

Anders is een ander vrij recent onderwerp aan de gang op celbeton: https://www.econologie.com/forums/maison-en- ... t2897.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 04/02/07, 23:49

loondie schreef:ah, dus je hebt goede vooruitgang geboekt met je project?

Is het dankzij dit forum?


Het is duidelijk dat het een snelle beslissing was ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
loondie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/02/07, 22:57
Plaats: 84




par loondie » 05/02/07, 00:00

SHON is er Netto oppervlakte die we berekenen voor de bouwvergunningstorting (en die als het groter is dan 170 m² voor een vrijstaand huis moet worden ontworpen door een architect),
en hoe dikker je muren, hoe hoger je SHON, omdat zoals de naam aangeeft aan te geven dat het buiten het werk wordt berekend (dus buiten het huis) ...

Dus hier zijn meer belastingen te betalen als we stenen muren maken en minder als we het houten frame goed gedimensioneerd maken ...

blij ... nog een voordeel ... :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/02/07, 00:58

Ok ik begreep alles dank je :)

En je zou ons kunnen vertellen wat het verschil is in% tussen 3 vergelijkbare huizen qua woonruimte: hout, monomur en betonblok + isolatie op het einde van de belastingen?

Trouwens, op welke belasting? (sorry, ik ben niet de eigenaar ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
loondie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/02/07, 22:57
Plaats: 84




par loondie » 05/02/07, 01:05

op alle belastingen die worden berekend in verhouding tot de grootte van uw barak ... Lokale belastingen en TO voor de pro's en woonbelasting en soms huishoudelijke belastingen en belastingen op de accommodatie van mede-eigenaars .... kortom ...

maar ik ben geen fiscalist (noch eigenaar voor nu !!!) : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/02/07, 01:16

Ok (dus het doet pijn ...) en daarom kunnen we in% hopen hoeveel te winnen in de 3 genoemde gevallen?

Ervan uitgaande dat hout het goedkoopst is en dat het een index van 100 heeft?
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten