In "de wereld": Huizen, het einde van afval

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten

In "de wereld": Huizen, het einde van afval




par paotop » 23/01/07, 08:42

alstublieft :

http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0 ... 509,0.html

[modif Christine] Ik heb de titel van de draad veranderd om het duidelijker te maken [/modif Christine]
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 23/01/07, 16:38

Ja, het is jammer dat dit artikel focust op technologische processen (op aardolie gebaseerde isolatie, "verwarmende" verf, ...) en de basisprincipes van het bioklimatische huis volledig vergeet (oriëntatie, grootte en opstelling van openingen, ...) die niet speciaal gepatenteerde hightech materialen nodig hebben.

Oh ja, ze praten nog steeds over de Canadese bron.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 23/01/07, 17:49

Elektrisch verven = einde afval... :schok:

Eh... JOKER! : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 68-gasten