Beton en polystyreen huis.

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten

Beton en polystyreen huis.




par paotop » 11/01/07, 13:46

Met een klik kwam ik dit tegen:

http://www.euromac2.com/video.html


hoe zit het met het legohuis?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/01/07, 14:40

Het is niet hun systeem. Het is de "traditionele" constructie in betonblokken (of bakstenen) met isolatie aan de binnenkant meer dan waard.

Als je de moed hebt om de video tot het einde te bekijken, vind ik hun dakpanelen erg interessant qua concept.

Jammer dat zowel voor de metselwerkelementen als voor de dakpanelen zulke energie-intensieve materialen worden gebruikt.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/01/07, 14:58

Cementplanten zijn een verschrikking vanuit energetisch oogpunt, dus alles wat cement bevat moet zoveel mogelijk worden vermeden. Ik leerde dat niet lang geleden (misschien in www.manicore.com maar niet zeker).

Het beste vanuit het oogpunt van energieverbruik en koolstofopslag is het houten huis.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/01/07, 15:18

jean63 schreef:Cementplanten zijn een verschrikking vanuit energetisch oogpunt, dus alles wat cement bevat moet zoveel mogelijk worden vermeden.


Helemaal mee eens. Van polystyreen kunnen we niet zeggen dat het beter is.

Zou hetzelfde concept in houtwol gevuld met mager kalkbeton aangevuld met hennephennep sterk genoeg zijn om te dragen?
Bovendien, is kalk, in termen van belichaamde energie, beter dan beton?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/01/07, 16:34

Hallo Jean63

Het beste vanuit het oogpunt van energieverbruik en koolstofopslag is het houten huis.


Ik denk dat je deel moet uitmaken van de minderheid in Frankrijk die zo denkt..
Omdat alle woonhuizen in Noord-Amerika op deze manier zijn gemaakt, vonden Europese bezoekers deze constructies te dun of niet in hun ontwerp van een huis.
Ik voeg een foto bij die een bezoeker nam bij het verlaten van het vliegveld, zijn eerste foto en zijn verbazing over dit soort constructies.. Die toch snel en gemakkelijk te bouwen is in een paar weken. 3 goede werkers bouwen er een en het gaat een mensenleven mee.. Wat heeft het voor zin om een ​​huis te maken dat 300 jaar meegaat, misschien later voor toeristen!
een huis moet praktisch, comfortabel en gemakkelijk te verwarmen en te koelen zijn. Vooral de kosten, niet meer dan 3 jaar loon van een goedbetaalde arbeider, hoe moet je anders een huis betalen?

Beeld

Andre
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 11/01/07, 16:56

thuis (in de diepe Périgord) werden de oude huizen gebouwd van kalksteen die van de grond was gehaald, tot op de testut was uitgehouwen (om een ​​gezicht te maken) en opgestapeld met aarde tot een wig.

nou, je hebt muren nodig van minstens 50 cm dik als je niet wilt dat je gezicht kapot gaat, maar er zijn hier veel huizen die honderden jaren oud zijn en nog steeds overeind staan......min of meer.... : Mrgreen:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/01/07, 17:03

Je hebt helaas gelijk André.
In Frankrijk zijn ongeveer sinds de wederopbouw na de 2e wereldoorlog alle technieken van oude constructies in de vergetelheid geraakt ten gunste van standaardisatie in "alle beton".

Dit is des te ongelukkiger omdat de ouden generatie na generatie hadden geleerd welke methoden, vormen en materialen het meest geschikt waren voor de plaatselijke omstandigheden.

Als we echter verder gaan dan de tijd van de Gallische hutten, lijkt het erop dat de houten constructie in Europa vrij snel werd verlaten ten gunste van "harde" constructies (stenen, aarde, puin, ...).

Waarvoor ? Ik weet het niet.
De boom in de houtbouw in Noord-Amerika is misschien te danken aan de massale aanwezigheid van soorten met goede mechanische en thermische eigenschappen die gepaard gaan met een goede weerstand tegen parasieten (schimmels, insecten, enz.).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/01/07, 19:59

Targol schreef: het lijkt erop dat houten constructies in Europa vrij snel werden verlaten ten gunste van "harde" constructies (stenen, aarde, puin, enz.).


Het is niet helemaal waar. Onze visie op architectuur in het verleden is vertekend omdat het naar verhouding vooral de permanente en nogal prestigieuze constructies zijn die ons zijn overkomen. De "standaard" (grofweg) was eerder een stenen basis, met daarboven een houten structuur, aangevuld met kolfpanelen.


Targol schreef:De boom in de houtbouw in Noord-Amerika is misschien te danken aan de massale aanwezigheid van soorten met goede mechanische en thermische eigenschappen die gepaard gaan met een goede weerstand tegen parasieten (schimmels, insecten, enz.).

Misschien, maar persoonlijk denk ik dat het ook een kwestie van mentaliteit is. Migranten die in Noord-Amerika aankomen, moeten zich zeker snel kunnen vestigen, met weinig arbeid en snel kunnen verhuizen als de gelegenheid zich voordoet. En ik geloof dat deze mobiliteit in de Noord-Amerikaanse mentaliteit is gebleven. Andrew zal me corrigeren als ik het fout heb.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/01/07, 20:40

In Noord-Europese landen, waaronder Noorwegen, zijn er kerken (Stavkirke) die dateren uit de 12e eeuw en die nog steeds mooi staan.
Ik weet niet of ze de "in hout gebouwde" mentaliteit hebben behouden?

In Duitsland hebben ze het, dat is zeker. Het probleem is dat hoe verder je naar het zuiden gaat, hoe meer je jezelf blootstelt aan het risico van een "aanval" door termieten. Bovendien gaat het met de opwarming van de aarde terug naar het noorden. ik schrik van mezelf...
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten