Autonomie voor iedereen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Kalou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/12/06, 06:13
Plaats: Poitiers

Autonomie voor iedereen




par Kalou » 03/12/06, 06:46

Pascal, 27 jaar oud. Ik ben momenteel in China en mijn dromen zijn van hetzelfde type, ik heb een website gemaakt (participatief project ;) om te beginnen met het verzamelen van informatie via een collectieve aanpak. Mijn site, gemaakt onder SPIP, is op zoek naar redacteuren, mensen die geïnteresseerd zijn in het bundelen van kennis (en anderen)...

Misschien ontmoeten de toekomstige makers van ecodorpen elkaar daar ook ...
het is het netwerk dat dit mogelijk maakt omdat de taak enorm is.
Ik ga in januari naar Thailand om een ​​vergelijkbare site te maken (groen gebouw, permacultuur, wwoof ...)

http://eco-hameau.infos.st

Dus neem een ​​kijkje en neem contact met me op als je interesse hebt ...

duurzaam
Pascal
0 x
Laten we verantwoordelijk zijn, laten we autonoom worden ...
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 03/12/06, 12:58

Dit is een uitstekende website!
Ik wist niet dat ecodorpen bestonden en dat bestonden al een tijdje.

citaat van de site:
Ecodorpen bestaan ​​en zijn al enkele jaren actief in alle delen van de wereld, maar de meest geavanceerde en belangrijke prestaties bevinden zich voornamelijk in de Angelsaksische landen.
Het Global Eco-village Network is opgericht naar aanleiding van de belofte die de belangrijkste staatshoofden van de wereld tijdens de top van Rio in 1992 hebben gedaan voor duurzame en milieuvriendelijke ontwikkeling.

Ik had enige tijd geleden aan een soortgelijk project gewerkt, als ik dat had geweten!! :schok:
0 x
Kalou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/12/06, 06:13
Plaats: Poitiers

altijd mogelijk




par Kalou » 07/12/06, 07:25

EEN VERLATEN PROJECT?

Bedankt voor het compliment, ik heb veel aan deze site gewerkt, die alleen op redactioneel gebied afwisseling en enkele technische aanpassingen mist.

Deze site is voor mij mijn eerste engagement in mijn aanpak. Ik ga binnenkort naar Thailand om deel te nemen aan een lang project. Daarna ben ik van plan terug te keren naar Frankrijk en er nog concreter bij betrokken te raken. Frankrijk maakt het niet gemakkelijk met de prijs van levensonderhoud en vooral van land, dat betekent twintig jaar werk om de lening terug te betalen. Geen wonder dat het niet erg populair is, en vandaar de interesse om het met meerdere mensen te doen...

Wat Freenet betreft, dat interesseert mij erg. Ik vroeg me af of ze servers beschikbaar hadden om alternatieve sites te hosten. Ik weet dat het bestaat en ik ben wanhopig op zoek naar volledige autonomie voor mijn site...
duurzaam

http://eco-hameau.infos.st
0 x
Laten we verantwoordelijk zijn, laten we autonoom worden ...
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde

Re: Kan nog steeds




par jota » 07/12/06, 08:06

Kalou schreef:EEN VERLATEN PROJECT?
...
Wat Freenet betreft, dat interesseert mij erg. Ik vroeg me af of ze servers beschikbaar hadden om alternatieve sites te hosten. Ik weet dat het bestaat en ik ben wanhopig op zoek naar volledige autonomie voor mijn site...
duurzaam

http://eco-hameau.infos.st


Niet echt verlaten, af en toe voeg ik wat dingen toe of verwijder ik... :?

Freenet werkt zonder servers : Mrgreen:
De sites die volledig autonoom zijn, worden in kleine stukjes gehost op elke computer die op dit netwerk aanwezig is.
Als je geïnteresseerd bent, download dan de software, installeer deze en als je problemen ondervindt, neem dan per pm contact met mij op.
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten