Welk type houtkachel voor blokhut sandwich

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
choupi_ced
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/11/06, 15:29

Welk type houtkachel voor blokhut sandwich




par choupi_ced » 27/11/06, 16:06

Hallo,

we gaan een gelijkvloers huis bouwen gemaakt van 160 (40 hout - 80 geëxtrudeerd polystyreen geïsoleerd hout - 40) hetzelfde als het dak. het heeft een vloeroppervlak van 124 m2.

we zijn geïnteresseerd in drie soorten kachels:
* de massakachel;
* de pelletkachel;
* de Noorse kachel.

welke lijkt het meest geschikt voor onze constructie ??

dank u bij voorbaat.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/11/06, 16:32

Ik ben geen expert, maar ik denk dat, gezien de traagheid van je gebouw, de massakachel te groot is ... Daarna moet je een professional vragen ... (een goed)

Tussen norvegien en pellets is het meer een kwestie van keuze van leven en budget (installatie en gebruik) dan van technologische keuze: de pellets zijn praktischer en het vereist minder werk, maar het is ook duurder ... zowel investering als gebruik ... en het verbruikt ook stroom ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 28/11/06, 21:01

Integendeel, de masserende kachel is perfect geschikt in het geval van een houten huis. De kracht van een Nunnaunni is degene die ik bezit is alleen 6 kw maar is goed geschikt voor mijn 50 m2 voor nu in traditionele constructie.

Het vuur verspreidt zijn warmte tijdens 24 h na de laatste vlam zonder het minste stroomverbruik.

Ik heb al vuur, ik denk dat ik binnenkort een houten chalet omsloot.

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/11/06, 21:26

Oké, ik wist niet dat er massakachels waren die zo "klein" krachtig waren ... Ik dacht dat het minimaal 10 tot 15 kW was ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 28/11/06, 22:38

met dit soort vuur kunnen we eigenlijk niet op dezelfde manier redeneren als met traditionele verwarming.

De warmte wordt nauwelijks verspreid door convectie, maar alleen door straling op een golflengte (blijkbaar) dicht bij die van zonnestraling.

En inderdaad, de hitte van dit soort vuur is absoluut onnavolgbaar, zonder enige relatie tot een ander type verwarming.

Ik weet er iets van, ik ben een verwarmingsingenieur en installeer allerlei soorten systemen. Maar geen is gelijk aan die.

Bovendien is de verbrandingsefficiëntie uitstekend en worden de dampen gepyroliseerd in de bovenkant van de haard, wat zorgt voor een vrijwel rookvrije werking.

Wat betreft veiligheid, het is uitstekend omdat we alleen vuur maken wanneer we aanwezig zijn.

Eerlijk gezegd, mijn vrouw (in het begin een beetje sceptisch) en ik ben heel blij.


eh dan met het verwarmende hout, het verdient zijn verwarming !!

In elk geval gefeliciteerd met de site en de forum : Cheesy:
0 x
choupi_ced
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/11/06, 15:29




par choupi_ced » 29/11/06, 14:52

allereerst dank voor deze antwoorden.

dus laten we de pelletkachel verlaten.
verschillende vragen komen naar me op de esprtit:
* Kan een massakachel of een Noorse kachel mijn huis alleen verwarmen? (of verwarmen ze alleen de woonkamer goed)?
* momotopo, wat is de prijs voor een 6kw vermogensmixer?
* Zou deze kracht voldoende zijn voor de oppervlakte van mijn huis?

dank u bij voorbaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 29/11/06, 16:09

momotopo schreef:De warmte wordt nauwelijks verspreid door convectie, maar alleen door straling op een golflengte (blijkbaar) dicht bij die van zonnestraling.


Ik wist niet dat het bestond in zo'n zwakke kracht, maar om te stuiteren op je denken hierboven, het is hetzelfde als een kachel faience Kacheloffen stijl, gevonden en gevonden in Elzas, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, .....
Ik denk dat het nodig is om een ​​grote massa te hebben die een aanzienlijke thermische inertie mogelijk maakt, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 29/11/06, 21:25

Ik zal proberen om de verschillende gestelde vragen te beantwoorden, volgens mijn eigen ervaring.
Kan een massakachel of een Noorse kachel mijn huis alleen verwarmen? (of verwarmen ze alleen de woonkamer goed)?


het hangt ervan af, in werkelijkheid moet je proberen de kachel in een centrale positie te plaatsen en, indien mogelijk, "het huis eromheen bouwen". De warmte verspreidt zich alleen of bijna in de vorm van direct waarneembare stralingen, een eenvoudige scheiding zal ze stoppen. Bouwers schatten de mogelijke verwarmingsafstand in op ongeveer 6 à 7 m, de comfortafstand is des te groter als de woning goed geïsoleerd is. Bij ons verwarmt de haard de gehele begane grond van 45 m2, niet de eerste verdieping die sowieso nooit wordt verwarmd, maar de warmte stijgt na verloop van tijd toch.

wat is de prijs voor een 6kw vermogensmixer?


Ik heb de mijn 4000 € 4 jaar geleden betaald, het doel is om hout (pallets) te verbranden om het rendabel te maken. Het is ongeveer klaar vandaag.
Het is een levensstijlkeuze. Het verbruik van hout is 1% van het gewicht van het vuur is in mijn geval 12 kg droog hout per dag.

Bij mijn weten zijn er slechts twee fabrikanten van dit soort vuurspeksteen (speksteen) NUNNAUNNI en TULIKIVI die beiden een website hebben

http://www.nunnauuni.com/francais/
http://www.tulikivi.com/www/homeFRA.nsf ... t?OpenPage

Ik koos voor de nunnauuni omdat de tarieven gunstiger zijn voor een gelijk gewicht.
In die tijd kocht ik de kleinste 1200-kilo's, voor dezelfde prijs bij tulikivi had ik alleen 850-kilo's.

zou deze kracht voldoende zijn voor de oppervlakte van mijn huis?


Ik denk dat het hoe dan ook een beetje groter zou worden, het oppervlak is een beetje belangrijker.

Vraag van bham


het is hetzelfde als een tegelkachel, Kacheloffen-stijl, die we hebben gevonden en nog steeds vinden in de Elzas, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, .....
Ik denk dat het nodig is om een ​​grote massa te hebben die een aanzienlijke thermische inertie mogelijk maakt, toch?


ja, het principe is hetzelfde, in tegenstelling tot de gebruikte steen, die niets te maken heeft, is de warmteopslagcapaciteit van steatiet uitzonderlijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/04/07, 12:54

Als het nodig is om de warmte in verre vertrekken te verdelen, blijft het water soeverein, met name op een verwarmde vloer. Dit systeem heeft ook het voordeel dat het een zonnestelsel kan toevoegen. Pellets hebben het voordeel van regulering en automatisering over hout, maar let op prijzen die sterk zijn gestegen.
Enige automatisering is nodig om in de winter op vakantie te kunnen gaan ...
0 x
Samuel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/04/07, 19:56
Plaats: hol




par Samuel » 13/04/07, 20:04

Hallo,

in het geval van een gerenoveerd natuurstenen landhuis, midden van Frankrijk, dat ik van binnenuit zal isoleren ... voor een vloer 1er, 4 stuk op 90 m2 .... inclusief twee van 30, adviseer je me welke kachel Ik weet niets ... het ideaal zou zijn dat het mijn belangrijkste verwarming zou zijn ... ik zou hetzelfde willen doen voor de DRC ... misschien zal de hitte ook stijgen, niet de top ??
De massa's zijn nogal duur ...
bedankt voor je advies, want ik weet er niet veel van en het is waar dat we een beetje verliezen ...
als je me kunt helpen en me over je ervaringen kunt vertellen ..
merci
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten