Giftige schoorsteen...renovatieverzoek

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Lou de Lou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/10/06, 23:54

Giftige schoorsteen...renovatieverzoek




par Lou de Lou » 16/10/06, 00:07

Hallo,
Ik ben polytoxycosensitief (overgevoelig voor het milieu) en ik heb net een woonruimte op het platteland gehuurd, groot en licht, maar ik merkte dat de schoorsteen die in het midden passeerde geuren (en schadelijke effecten) verspreidde. Na visuele inspectie is er een creosootvloeistofstreep en verschillende zwartgeblakerde roetplekken die door de cementvoegen (gemetselde schoorsteen) zijn gegaan. Deze haard had ooit een binnenbekleding van klei die is ingestort. Het lijkt erop dat er direct op het metselwerk een ophoping heeft plaatsgevonden.

Zou er iemand zijn die weet hoe ik deze op een niet-giftige manier voor mij (gezonde producten) zou kunnen repareren en tegelijkertijd het uiterlijk van deze prachtige gemetselde schouw zoveel mogelijk zou behouden. Ik ben huurder en geen eigenaar...

Dankjewel! Ik kijk ernaar uit om uw suggesties te lezen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/10/06, 02:15

Hallo,
De eenvoudige manier om een ​​rode terracotta schouw met metselwerk er omheen te repareren, er worden RVS plaatstalen kokers verkocht die exact de maat hebben van de schouwen, deze worden eenvoudig in de schouw geschoven en zijn van buitenaf onzichtbaar. meer creosoot glijbanen gegarandeerd voor het leven gemakkelijker te vegen roet hecht niet goed aan roestvrij staal.
Het probleem dat je tegenkomt is te wijten aan schoorstenen die niet lang genoeg gebruikt worden, dus te koud, het condenseert en de vorst doet de rest van de schade..


Andre
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten