gasbeton

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
gespoi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/09/06, 12:16

gasbeton




par gespoi » 04/10/06, 21:04

Hallo, ik ben hier nieuw voor forum en ik heb een vraag.
Ik wil een huis bouwen en ben op weg naar cellenbeton in 30 cm van minimale dikte.
Wat denk je in termen van isolatie en ademend vermogen?
Bedankt voor uw hulp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/10/06, 22:30

ademend vermogen?
Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoelt.
Ik heb 10 jaar in een cellenbetonfabriek gewerkt en ik heb niets abnormaals te melden.
In de Elzas hebben velen de modder van vakwerkhuizen vervangen door dit product. Het is veel beter voor de bronchiën dan mineraalwolstof in huis.
0 x
gespoi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 03/09/06, 12:16




par gespoi » 04/10/06, 22:35

Ik heb het verkeerd gepraat, ik wilde het hebben over het ademend vermogen van het materiaal voor de afvoer van bijvoorbeeld waterdamp in het huis
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 05/10/06, 10:16

http://www.cerib.com/frontoffice/page.p ... d_certif=3

permeabiliteit is geen normaal kenmerk voor een muur. Het zou liever het tegenovergestelde zijn!
We proberen alleen te voorkomen dat de muur verslechtert door vocht dat daar zou vastzitten.
Hiervoor plaatsen we een laag die veel ondoordringbaarder is dan het materiaal aan de binnenkant (warm en vochtig), en we plannen de evacuatie aan de buitenkant, hetzij door een luchtfilm of door een gips die permeabel is voor stoom.
Laten we het probleem ook niet overdrijven, zelfs minimale ventilatie is meestal voldoende. De enige keer dat ik geconfronteerd werd met opmerkelijke effecten, voelde ik de vochtigheid bij het betreden van de behuizing. De bewoner had een baby en droogde 2 tot 3 wasmiddelen per week in de woonkamer, en de accommodatie had vrij weinig natuurlijke convectieventilatie. Als ze haar was net in de badkamer had opgehangen, denk ik niet dat er iets zou zijn geweest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 05/10/06, 10:24

Het belangrijkste is inderdaad om te voorkomen dat vocht in het huis de muren binnendringt. Siporex (of andere merken van cellenbeton) is zowel isolerend (wat condensatie voorkomt) als ondoordringbaar. Het is daarom een ​​effectief materiaal.
0 x
Jeromeb
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 12/12/07, 14:27




par Jeromeb » 21/01/08, 22:23

hallo, het lijkt mij dat deze laatste twee gezichtspunten afkomstig zijn van mensen die de traditionele oude producten niet kennen en die door dtu redeneren om te voldoen aan de eisen van de fabrikanten van materialen en de huidige normen.
hun doel is om het dauwpunt te vermijden. op een muur van 40 adobe of honingraten, ik heb er nog nooit een gezien.

dit gebrek aan ademend vermogen is zo opvallend dat de introductie van VMC systematisch is geworden; als het nog steeds dubbele stroom was ...
de openingen worden steeds waterdichter. we komen te leven in een onderzeeër afgesneden van de buitenwereld. Heel gezond ...
zoals in onze auto's waarin bewezen is dat de lucht muf is dan buiten.

een adobe muur ademt, tussen het interieur en het exterieur, er zijn natuurlijk minimale uitwisselingen, maar ze bestaan.
een soort auto-regulering.
hetzelfde voor thermische regeling. die niet bestaat in betonblok.
de muur wordt overdag opgeslagen om 's nachts te herstellen en vice versa.

Het is duidelijk dat als de gebruikers overdag geen minimum hadden, als de gebouwen erg klein zijn, kortom als het gezond verstand niet wordt gevolgd, het vastloopt, maar dit zal ook het geval zijn voor de huidige materialen. en erger.

velen vergelijken dit principe met "goretex"
een klassiek modern huis is een k-weg.
een huis met niet-waterdichte en ademende isolatie is ideaal.
maar het is slechts een kwestie van gezichtspunt.
net als het huis staan ​​we open voor de buitenkant of niet !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 21/01/08, 23:00

Ik ben het eens met je Jerome-analyse, maar als je zegt ...

jeromeb schreef:een huis met niet-waterdichte en ademende isolatie is ideaal.


... dit is het geval met cellenbeton ... toch?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 21/01/08, 23:58

Christophe schreef:Ik ben het eens met je Jerome-analyse, maar als je zegt ...

jeromeb schreef:een huis met niet-waterdichte en ademende isolatie is ideaal.


... dit is het geval met cellenbeton ... toch?


Als je er geen waterdichte pleister op plakt zoals het in veel moderne huizen wordt gedaan ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/01/08, 00:04

Nou ... voor de anderen weet ik het niet, maar bij ons is het een bekleding van leien ... achter de leien is het beton volledig kaal ... aan de andere kant zijn er coatings (forceren). ..en ik weet niet hoe poreus ze zijn.

Voor gips weet ik dat er speciale Ytong-pleisters zijn vanwege de uitbreiding, maar hun specificiteit ligt misschien ook aan de porositeit ...

In ieder geval is het bij ons vrij droog (soms minder dan 30% RV met houtkachel) ...

ps: trouwens, ik was eindelijk in staat om de dichtheid van onze ytong te schatten, het is 450 of 500 kg / m3 (foutmarge van de meting, ik had alleen kleine stukjes).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 22/01/08, 08:47

Wat geramde aarde betreft, deze kan niet worden beschouwd als een isolator, in tegenstelling tot cellenbeton. Door nadelen slaat het goed vandaar het gebruik in warme gebieden.
Dan beperkt de wet de hoogte van aarden constructies.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten