"Energie" diagnose op huisvesting

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

"Energie" diagnose op huisvesting




par Christophe » 22/09/06, 11:28

Het uitvoeren van een energieprestatie-diagnose is verplicht wanneer elke woning of gebouw wordt verkocht vanaf 1er November 2006.

Met deze diagnose kan het verwachte energieverbruik van de te koop staande woningen en gebouwen worden vastgesteld. Het lezen van de energieprestatie-diagnose zal worden vergemakkelijkt door een schatting in euro's en door het gebruik van met name een energielabel (zoals voor huishoudelijke apparaten en auto's). Dit is met name wat een decreet in het Publicatieblad van vrijdag 15 september 2006 aangeeft.

Lees meer: http://www.service-public.fr/actualites/00312.html
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/09/06, 12:30

Dit verhaal is vrij positief.
2 opmerkingen:
:pijl: het feit dat het alle gebouwen beïnvloedt (niet alleen huizen voor particulieren) is een geweldig punt. Over het algemeen zijn fabrieken en kantoorgebouwen vol met isolatie: airconditioning en verwarming, het zijn natuurlijk pinda's in de begroting van een doos.
Het was begonnen te evolueren, maar deze maatregel zal ongetwijfeld de zaken versnellen.
:pijl: Het is jammer dat een evenredige belasting op energieverbruik (waarvan de opbrengst zou dienen om de energie-zelfvoorziening van gebouwen te bevorderen) niet met deze maatregel is geassocieerd: dat zou neerkomen op het toepassen van het concept van de vervuiler / betaler op de bouwsector. ..
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
divad_nitram
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/06, 19:19
Plaats: Montpellier (Frankrijk)




par divad_nitram » 22/09/06, 16:47

Wat des te interessanter is, is dat de berekening van het energieverbruik de productie van hernieuwbare energie door het gebouw omvat. De nieuwe aflossingsprijs voor fotovoltaïsche kWh die op de laatste 26 / 07 is gestemd, die zonne-energie begunstigt, is ook een stap vooruit in dit proces.

Deze nieuwe verordening stelt het energieprobleem van gebouwen eindelijk op een globle en algemene manier. Het gaat nog steeds beter. Bovendien is er een verplichting voor systemen voor de productie van hernieuwbare energie op alle gebouwen van meer dan 1000m².

Het is niet slecht dat Frankrijk eindelijk een regelgevingskader opzet dat een beetje gunstiger is voor hernieuwbare energie !!!! De andere Europese burgers wachtten niet op ons

Een interessante druppel in de verspillende oceaan van onze samenleving

A+

david
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/09/06, 19:13

Targol zei:

Het is jammer dat een evenredige belasting op energieverbruik (waarvan de opbrengst zou dienen om de energie-zelfvoorziening van gebouwen te bevorderen) niet met deze maatregel is geassocieerd: dat zou neerkomen op het toepassen van het concept van de vervuiler / betaler op de bouwsector. ..


Hola! je gaat een beetje snel op je werk.

Als je de energiekosten goed naar voren brengt, is dat een licht voor de koper, maar als je een pcq-gebouw overbelast, is het waarschijnlijk "minder rijk" die het zal kopen (en misschien zelf renoveren, beetje bij beetje), je duwt de dop een beetje ver.

Dit zal leiden tot het verlaten van een bepaald aantal gebouwen in plaats van ze te renoveren en ook dat is zonde
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/09/06, 23:10

elephant schreef:Targol zei:

Het is jammer dat een evenredige belasting op energieverbruik (waarvan de opbrengst zou dienen om de energie-zelfvoorziening van gebouwen te bevorderen) niet met deze maatregel is geassocieerd: dat zou neerkomen op het toepassen van het concept van de vervuiler / betaler op de bouwsector. ..


Hola! je gaat een beetje snel op je werk.

Als je de energiekosten goed naar voren brengt, is dat een licht voor de koper, maar als je een pcq-gebouw overbelast, is het waarschijnlijk "minder rijk" die het zal kopen (en misschien zelf renoveren, beetje bij beetje), je duwt de dop een beetje ver.

Dit zal leiden tot het verlaten van een bepaald aantal gebouwen in plaats van ze te renoveren en ook dat is zonde

Je hebt gelijk olifant (zoals vaak elders : Wink: ) suaf dat ik liever zag dat de verkoper deze belasting betaalde, niet de koper.
Dit idee van een belasting is echter utopisch. Ik ben gewoon wanhopig op zoek naar een manier om duurzame energie te financieren ...
[provoc-modus AAN]
EDF heeft 1M € per dag om te investeren in kernenergie. De overheid zou een paar cent moeten kunnen vinden voor deze energieën, toch?
[provoc UIT modus]
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/09/06, 10:27

hoe dan ook, maak je geen zorgen, met de prijs van ruwe olie, zal iedereen zijn kont verplaatsen, ... behalve de armsten ...

heb je opgemerkt Het kost minder om rijk te zijn!

eXplic:

u kunt in massa kopen,
profiteer van promoties,
koop uw stookolie wanneer het u uitkomt
contant betalen om te voorkomen dat u rente en late boetes betaalt
investeer in een modern voertuig, een ketel op topniveau
woon in het zuiden, in een recent huis,
etc ......
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/07/07, 09:26

Sinds 1er is de maatregel ook van toepassing gehuurde accommodatie.

Meer info: http://www.monhabitat.net/cgi-bin/guide.cgi?a=24&imp=1

Bedankt Pyvesd voor de info!
0 x
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 06/07/07, 20:18

phew g vond eindelijk deze draad op de DPE !! het kostte me meer tijd dan de info op de site die we niet langer officieel geven :) :

http://www.logement.gouv.fr/article.php ... ticle=6081

Ik raad je ten zeerste aan om het bestand onderaan de pagina te lezen.

Ik denk dat ik tot november zal wachten om mijn DPE vast te stellen, gewoon om geen willekeurige resultaten te hebben ... :?

: Cry: Ik zal waarschijnlijk de A pr 3 / 4 kWh missen ... : Cry: ... we zullen zien in december


goed lezen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/07/07, 22:24

Info hierover:

hug schreef:Hallo,

Sinds november, de Energetic Performance Diagnosis (EPD) http://www2.ademe.fr/servlet/KBaseShow? ... atid=15028 is verplicht bij het verkopen van een huis.

Wie zegt maat, zegt methode, degene die is goedgekeurd door de ADEME is momenteel 3CL, 15-versie http://www2.ademe.fr/servlet/KBaseShow? ... atid=15030

Wie zegt dat de methode software zegt. De goedkoopste die ik vond http://www.dpe-logiciel.com/index.htm ter waarde van 221 EUR inclusief BTW (185 EUR HT)

Wie zegt goedkoper?

:)

Hug '
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten