Ecologisch en energie-onafhankelijk huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18

Ecologisch en energie-onafhankelijk huis




par GREGNENE » 18/09/06, 22:50

Hallo, ik wil graag een autonome woning bouwen (water, elektriciteit en verwarming), ecologisch :?
Voor water denk ik aan het gebruik van het regenwaterwinningssysteem en een put. Ik werk in een pompreparatiebedrijf, dus aan deze kant geen probleem. 8)
Voor verwarming denk ik dat er een behoefte is omdat mijn villa in Portugal zal zijn, dus temperatuur jamia's onder de 10 graden zal ik nog steeds een open haard zetten en voor warm water dacht ik aan het installeren van een zonnestelsel.
Mijn grote probleem komt van de elektriciteit. Ik heb je advies nodig. Ik wil graag een systeem dat me voldoende elektriciteit kan leveren voor normaal gebruik, dus computer stereo stereo wasmachine TV aan de andere kant voor gloeilampen Ik denk dat ik spaarlampen gebruik.
vertel me of ik iets vergeten ben en bedankt voor je antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/06, 08:47

Oula! Het is met een compleet probleem dat je aankomt! Welkom!

We moeten er post voor post naartoe gaan:

voor de HiFI-keten is het eenvoudig, je vervangt het door een MP3-speler met hoofdtelefoon en je laadt de batterij op met een zonnelader. : Cheesy:

voor de computer zou je misschien hetzelfde kunnen doen met een laptop: blijf niet te lang op de forums ! : Lol:

Voor de wasmachine kan het duurder zijn : Cry:
het zal zeker nodig zijn om er een te vinden die kan worden voorzien van warm water (dus zonne-energie), voorafgegaan door een thermostatische mixer
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/09/06, 09:57

Zoals Elephant al zei, je probleem is complex.

Naar mijn mening, op elektrisch niveau, is totale autonomie moeilijk te verkrijgen of indien nodig
  • of hebben een generator (pantonized en draait op HVB, het gaat van beide : Wink:)
  • of heb een hele kamer vol batterijen.

De tussenoplossing zou zijn om een ​​dubbel circuit in huis te hebben:
  • een 24 V-circuit dat wordt gevoed door batterijen die worden opgeladen door een windturbine en fotovoltaïsche sensoren. Op dit circuit plaats je de hoofdverlichting (24V spots waarvoor je de transformator 220V ~ -> 24V- vrijgeeft) en het maximum aantal toestellen. Daarvoor, zoals olifant je zo goed heeft opgemerkt, neem je ofwel draagbare apparaten en pas je hun stroomvoorziening aan: voor zover ik begrijp, met uitzondering van kathodestraalbuizen, doen de meeste elektronische apparaten dat niet gebruik nooit 220V ~: ze hebben een geïntegreerde transformator (of een externe transformator voor laptops, sommige TFT-schermen), je hoeft alleen de spanning aan het apparaat aan te passen en je bent klaar.
  • Het 220V ~ -circuit levert de apparaten die daadwerkelijk dit type stroom gebruiken (wasmachine, koelkast, elektrisch gereedschap met draad, kortom, alles samenvattend: alles dat wordt aangesloten en een motor heeft). Niets weerhoudt u om 100% autonoom te zijn om dit circuit aan te sluiten op een autonome generator. (als je de middelen hebt, kun je zelfs een micro-energiecentrale overwegen in warmtekrachtkoppeling van elektriciteit / warm water. Anderzijds weet ik niet of deze bestaat voor particulieren)
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/09/06, 11:13

welkom
Ik weet niet wat de voorschriften in Portugal zijn, maar de autonome productie van elektriciteit in Frankrijk is niet helemaal gratis.
In Portugal leren veel heoliennes ervan.
Als je in Frankrijk een heoliènne in de tuin hebt, moeten de elektrische kabels die deze met je huis verbinden, door EDF worden geïnstalleerd en de overtollige elektriciteit wordt 3x de prijs van de normale kilowatt teruggekocht (denk ik). Het zal compenseren.
Idem als je een waterturbine installeert met de torrent die in je tuin stroomt ...
Er is iets dat me opwindt (hihihi : Cheesy: ) het is de ketel met geïntegreerde stirlingmotor. Het produceert verwarming en warm water elektriciteit (ik ben op zoek naar de link). Ik ben van plan een paviljoen te kopen, het is noodzakelijk om het bestaande verwarmingssysteem te vervangen. Ik aarzel tussen dat en een omkeerbare dop.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/09/06, 11:19

PITMIX schreef:Als u in Frankrijk een heoliènne in de tuin heeft, moeten de elektrische kabels die deze met uw huis verbinden, door EDF worden geïnstalleerd


Zelfs als uw huis volledig geïsoleerd is van het EDF-netwerk?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/09/06, 12:04

welkom
Ik vertel je wat ik op school heb geleerd.
In de praktijk weet ik niet hoe het werkt.
Maar u moet weten dat in Moret sur loing in Seine et Marne het onderzoekscentrum van Nucleaire EDF alleen elektriciteit produceert voor onderzoek en het surplus wordt verkocht aan Eu. Dé. EF.
Balèse nan?
Onmogelijk om elektrische energie op te slaan en als er geen netwerk in de buurt is, weet ik niet hoe ze het doen.
Misschien koopt hij je het verschil zonder ervan te genieten ...
Ik stomp ...
0 x
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 19/09/06, 12:40

Dus voor elektriciteit denk ik om twee circuits te maken, één op 220 en één op 12 v, geen probleem. Maar voor een generatorgroep, zelfs als het al hvb en pantome draait, vervuilt het geen ??? :?
Omdat als het niet vervuilt, ik het hoofd niet neem, installeer ik een groep die elektriciteit en verwarming zal produceren door de uitlaatgassen. bedankt voor je antwoorden
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/09/06, 13:06

GREGNENE schreef:Maar voor een generatorgroep, zelfs als het al hvb en pantome draait, vervuilt het geen ??? :?


Dus a priori (maar de pantone kadors op de forum gepast zal u beter informeren dan ik), pantone, afhankelijk van het percentage geïnjecteerd water kan de verbranding verbeteren en daarom de vervuiling en / of consumptie verminderen.
Wat HBV betreft, de vervuiling kan niet nul zijn voor zover je door een verbranding gaat die in feite enkele min of meer negatieve emanaties zal produceren.
Wat echter zeker is, is dat de CO2-balans van de HVB (als we de CO2 die wordt uitgestoten door landbouwmachines, die tijdens de teelt diesel zou inschakelen) neutraal is: inderdaad, de CO2 die door de motor wordt uitgestoten is degene die tijdens de groei door de plant is gepompt. En dat is, wat het broeikaseffect betreft, verre van neutraal.

GREGNENE schreef:Omdat als het niet vervuilt, ik het hoofd niet neem, installeer ik een groep die elektriciteit en verwarming zal produceren door de uitlaatgassen.

Let op, het pantone-principe is al om de energie van de uitlaatgassen terug te winnen, ik weet niet zeker of je de 2 kunt koppelen ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/09/06, 13:58

Ik vind dat de meest ecologische zonne-energie is om te verwarmen.

En toen zei je dat het bijna niet nodig was, de open haard komt wel goed. Neen ???
Maar ik weet zeker dat er in dit land geen oplossingen zijn waar we niet aan denken.
Portugal is een jong land met jonge ideeën.
0 x
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 10/10/06, 13:03

Ik heb nieuwe ideeën en nieuwe keuzes gemaakt om onafhankelijk te zijn.
Voor verwarming neem ik een TULIKIVI-massakoker die ik zal gebruiken om te koken (fornuis en oven), mezelf te verwarmen in de winter en mijn warm water te hebben :D
In de zomer lijkt zonneverwarming (op het dak) voldoende :?
Voor water, een regenwaterterugwintank voor wassen, water geven in de tuin, wassen van de auto, eindelijk alles wat met regenwater kan worden gebruikt.
Voor drinkwater een put met een zonnepomp : Cheesy:
Maar voor elektriciteit blokkeer ik een beetje wegens gebrek aan informatie en forum expliciet om een ​​idee te krijgen :onheil:
Laat het me weten als je goed gedocumenteerde sites en foto's hebt
Ik blokkeer ook voor de wasmachine grote verbruiker van elektriciteit
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten