Ecologische habitat. Welke materialen kiezen?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Ecologische habitat. Welke materialen kiezen?




par Christophe » 07/08/04, 09:55

Ecologische habitat. Welke materialen kiezen?
Friedrich Kur, Levende aarde, 1998

Beeld

F.Kur begint met een beschrijving van de criteria waarmee rekening moet worden gehouden bij de keuze van materialen en hoe hun impact op het milieu kan worden berekend (pas op voor ontvangen ideeën!). Vervolgens maakt hij er een lijst van door hun eigenschappen en hun gebruik te beschrijven en hun impact op het milieu te beoordelen.

Kortom, een korte boek, nauwkeurig en vol met gezond verstand.

0 x
philflamine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 06/05/04, 17:34




par philflamine » 09/08/04, 08:49

Bedankt voor de info....

Wie is deze Friedrich Kur? Wat trok je aan in dit boek vergeleken met het arsenaal aan boeken over dit onderwerp?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 09/08/04, 23:20

hallo philflamin

Ik antwoord u omdat ik het was die dit boek voorstelde.

Ik moet bekennen dat ik geen tijd had om over F. Kur te leren (gebrek dat ik zal proberen op te vullen).

Wat me in dit boek verleidde, is dat het de verschillende beschikbare materialen op een objectieve manier presenteert. Ik probeer altijd snel de fouten of de ideologieën op te sporen die achter de toespraken schuilgaan, maar hier geloof ik dat het objectief is.

Bovendien waardeerde ik dat het de concepten van thermische geleidbaarheid, weerstand tegen waterdamp, hygroscopiviteit enz. duidelijk uitlegt, kortom, van alle criteria waarmee rekening moet worden gehouden, zodat uw keuze echt overeenkomt met uw huis, de locatie, eventuele reeds bestaande materialen, het verwarmingssysteem, de levensstijl van de bewoners...

PS: ik heb een ander deel van het antwoord achtergelaten in het gedeelte "Isolatie".
0 x
philflamine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 06/05/04, 17:34




par philflamine » 11/08/04, 08:48

Christine schreef:Ik probeer altijd snel de fouten of de ideologieën op te sporen die achter de toespraken schuilgaan, maar hier geloof ik dat het objectief is.


(zeg maar, je zou een goede journalist zijn...)


Dankjewel Christina! ;) Het zijn altijd leuke mensen die een ontdekking delen.









PS: Ik geef de voorkeur aan Christine boven Moira, Christophe heeft inderdaad goede ideeën :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten