Voorbeeld van "onafhankelijke woning"

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Kairos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 05/12/05, 21:59

Voorbeeld van "onafhankelijke woning"




par Kairos » 11/06/06, 17:31

Hallo,

Kent u het automome-huis voorgesteld door de Heol-vereniging van Moisdon-la-Rivière in Loire-Atlantique?

Hier is de website: www.hel.org/

Qu'en pensez-vous?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/06/06, 19:19

Deze mensen verachtten me (om niet te zeggen beledigd) tijdens een pantone-conferentie die ze organiseerden in een volledig commerciële bug.

Toen ik Baronet (de baas van Heol) een partnerschap voorstelde, antwoordde hij me: "Wij zijn een bedrijf....(met andere woorden: we verdienen geld) een uitwisseling met uw site (econologie die net 1 jaar oud was) interesseert me helemaal niet"

Aangezien ik denk dat er niet veel te verwachten is van deze mensen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/06/06, 19:44

Hier vond ik dit op hun site: http://delmotte.brice.free.fr/heol/asso ... ticles.php

Er was mij gevraagd om mogelijk in te grijpen in dit boek "Samen laten we de planeet redden", maar ik had uiteindelijk geweigerd door het deel van Baronnet te lezen, waarvan sommige passages op de grens van het fascisme lagen...

Je citeren:

"De techniek is alleen de uitvoering. Dit heeft ertoe geleid dat we afstand hebben genomen van de zogenaamde "wetenschappelijke" bewijzen en van de "wetenschappers" zelf, of in ieder geval degenen die kreupel zijn in gevoelens, emoties, kwalitatieve evaluaties en globale en intuïtieve visie."


of:

"Rechtvaardig leven is leven volgens de waarden die van mij zijn. Mijn leven gaat mij aan omdat niemand anders dan ik mijn lichaam en mijn bewustzijn bewoont. Ik ben een "individu", dus ondeelbaar. Mijn leven is een unieke passage gemaakt van persoonlijke beslissingen. Ik ben autonoom. Ik ben verantwoordelijk voor mijn levenskeuzes en ik weiger elke toe-eigening van mijn manier van leven door iedereen die wil zorgen voor wat mij aangaat en keuzes wil maken voor mijn leven. plaats."

Het is jammer, want sommige van zijn ideeën zijn best goed, maar worden volledig vernietigd door dergelijke opmerkingen...

Maar kijk zelf maar:
http://delmotte.brice.free.fr/heol/asso ... lanete.pdf

ps: grappig de intro jmen wist het niet meer... jammer patrick je kunt econologie niet citeren omdat het al in gebruik is :D
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 11/06/06, 20:10

Aan de ene kant bekritiseert hij de markt en het technofiele systeem, aan de andere kant exploiteert hij het voor eigen gewin en zonder scrupules.
Dit is wat me altijd heeft geïrriteerd met een bepaald aantal moralistische "groenen" die uiteindelijk veel sektarischer zijn dan de zogenaamde gemiddelde Fransen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/06/06, 20:29

Je vat mijn gedachten zo'n beetje samen... 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/06/06, 13:17

Op deze pagina lees je: http://www.ecodomaine.org/ecodomaine/stages2006.php

Kosten van de training voor de 5 dagen: 250 euro
Deelnemers: Aantal plaatsen beperkt tot 12 cursisten.

Of .... 3000 € de week omzet ... om zich ongetwijfeld te laten inspireren door hier en daar op het net gepompte info (ook over econologie natuurlijk) ...:schok:

Wie bekritiseerde het kapitalisme een paar regels eerder?

Ahh deze groene mensen zullen me altijd aan het lachen maken: doe wat ik zeg, maar niet wat ik doe...een beetje zoals het verminderen van leraren op de universiteit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/06/06, 15:09

Econology schreef:Kosten van de training voor de 5 dagen: 250 euro

hallo Christophe

Als de man de techniek correct geeft, met volpension, vind ik het niet overdreven (vergeleken met meneer pantone :P ) het is slechts 50€ per dag.

Je weet dat een vereniging geld nodig heeft en de ervaring leert mij dat als we op subsidies jagen al snel met voeten en handen gebonden zijn (op de vergadering: totaal, edf en het generaal bestuur stonden klaar om ons te helpen).
We weigerden omdat we er geen reclame voor wilden maken en onze vrijheid van meningsuiting en dergelijke wilden behouden!!!
We zijn dus arm en 2 of 3 drie projecten staan ​​stand-by wegens geldgebrek.
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 12/06/06, 17:34

Bah, het probleem is niet moraliseren of niet financieren van een vereniging.
Het probleem is enerzijds de dubbelzinnigheid (ecokapitalist) en anderzijds het plunderen van de werken van de gemeenschap die hen gratis ter beschikking worden gesteld.
Deze heer gebruikt het werk van anderen (zonder het te vermelden) om zijn vereniging te financieren, hij is het probleem.
In het hypocriete en woekeraarsgenre doen we het niet beter.
En helaas is hij niet de enige.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/06/06, 18:09

zac schreef:
Econology schreef:Kosten van de training voor de 5 dagen: 250 euro

hallo Christophe

Als de man de techniek correct uitvoert, met volpension[...]
:schok: Het zou me zeer verbazen als volpension bij de prijs is inbegrepen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/06/06, 18:12

Houthakker schreef: :schok: Het zou me zeer verbazen als volpension bij de prijs is inbegrepen!


Nou ik ook, maar het is gemarkeerd ( http://www.ecodomaine.org/ecodomaine/stages2006.php ) vol pension. ik citeer:

Accommodatie: Volpension op het Ecodomaine: 5 dagen: 250 euro.

Tenzij het 250 is voor training PLUS 250 voor accommodatie... Sterker nog, ik denk sterk dat dat het is (een beetje opzettelijk vermomd)

Dan heb je het gezicht van het kasteel waarin ze zijn:

Beeld

Beeld

Voor 6000€ per week... is het mogelijk :D
Dernière édition par Christophe de 12 / 06 / 06, 18: 31, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten