Pellets of aardgas in plaats van stookolie?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Sutra
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/05/06, 23:50
Plaats: belgique

Pellets of aardgas in plaats van stookolie?




par Sutra » 30/05/06, 23:59

Ik woon in een groot oud huis dat zeer slecht geïsoleerd is (dubbele beglazing zou een fortuin kosten) en momenteel uitgerust is met een oude olieketel die totaal te groot is (65 kW in plaats van de benodigde 35 kW). Ik heb de keuze tussen een pellet ketel (maar er is het probleem van onderhoud en pellettoevoer op lange termijn)
of de keuze voor een HR-ketel op aardgas (die ik heb). Heeft iemand enig advies om mij te helpen?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 31/05/06, 09:53

Hallo,

Zonder uw vraag direct te beantwoorden, bied ik u een link aan waarin wordt uitgelegd hoe u extra beglazing kunt toevoegen voor veel minder geld dan het vervangen van al uw ramen. Deze uitleg vindt u halverwege de volgende pagina: http://www.onpeutlefaire.com/fichestech ... tisans.php

Ik raad jullie ook aan om eens een kijkje te nemen op deze site die boordevol ideeën zit (ze praten zelfs over Pantone!!!).

Om uw vraag directer te beantwoorden, zou ik zeggen dat omdat beide fossiele brandstoffen zijn, de interesse min of meer hetzelfde is. :|

U zult echter ongetwijfeld een hoger rendement, een gemakkelijkere aanvoer (althans op de korte termijn) en minder handling hebben met de gasboiler dan met steenkool. Aan de andere kant worden de gasreserves geschat op ongeveer 40 jaar en wordt de prijs ervan geïndexeerd aan die van olie, waardoor het risico bestaat dat deze zeer snel zal stijgen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 31/05/06, 12:07

vanuit ecologisch oogpunt zou ik veruit pellets zeggen. Bovendien kunt u met sommige ketels (iets duurder) pellets, spaanders en zelfs ontbijtgranen verbranden. Dat wordt qua aanbod en aanpassing veel makkelijker dan aardgas.
Wanneer we de aardgasvoorraden hebben uitgeput, zullen we nog steeds energie van plantaardige oorsprong hebben. Bovendien zeggen sommigen dat het regelmatig en georganiseerd kappen van bepaalde bomen het behoud van bossen mogelijk maakt, op voorwaarde dat ze opnieuw worden aangeplant natuurlijk...
En de prijs van gas zal blijven stijgen naarmate het steeds zeldzamer wordt (//olie), terwijl die voor andere energieën (hernieuwbaar) zullen blijven dalen.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 31/05/06, 12:43

abyssin3 schreef:vanuit ecologisch oogpunt zou ik veruit pellets zeggen.


En zelfs zuinig... voor dezelfde energie zijn pellets ongeveer 2 keer goedkoper... maar voor hoe lang nog als we de stijgende prijzen van brandhout zien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6981
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907




par gegyx » 31/05/06, 12:49

Ik denk dat er nog steeds een toekomst is voor pellets.
Er zijn nog steeds hele bossen, met bomen die eind 99 door de storm zijn geveld en die ter plekke aan het rotten zijn... Het kappen wordt verplicht in gebieden waar brandgevaar bestaat... Zaagsel... Er is genoeg om een ​​grote industrie te laten draaien. , met veel arbeid!
En dit zal gebeuren omdat een product dat in eerste instantie niet veel kost, de prijs, eenmaal gewaardeerd, zal worden vermenigvuldigd met de winsten van de haaiensectoren. Er is dus een kans dat dit gaat lukken... : Mrgreen:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 31/05/06, 14:25

Oeps....
Toen ik de berichten las die op de mijne volgden, realiseerde ik me net dat ik "pellets" en "ballen" (antraciet) had verward. Dit zal mij leren om topics beter te lezen...: Oops:

In deze omstandigheden is het duidelijk dat ik ook voor pellets ben.

Ik heb er bittere spijt van dat ik 5 jaar geleden een stadsgasboiler heb laten installeren. Mijn rekeningen stijgen elk jaar en ecologisch gezien is het nog steeds veel minder goed om fossiele energie te verbranden die 2 continenten doorkruist om mijn huis te bereiken dan het verbranden van lokaal hout...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 31/05/06, 14:46

ja,

maar we zitten allemaal op hetzelfde punt als jij...
Als wij het hadden geweten...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 31/05/06, 14:50

Eerlijk gezegd is mijn teleurstelling natuurlijk te wijten aan de stijgende rekeningen, maar vooral aan het feit dat ik vijf jaar geleden niets afwist van alternatieve verwarmingssystemen.
Nu heb ik een ketel die volgens de vakman die hem onderhoudt zonder problemen 25 jaar meegaat. Zal er over 25 jaar nog gas zijn om hem van stroom te voorzien????
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Sutra
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/05/06, 23:50
Plaats: belgique

Welke toekomst voor pellets?




par Sutra » 31/05/06, 19:08

Bedankt voor alle beoordelingen! Mijn grote twijfel, na veel gelezen te hebben, betreft de veiligheid en de prijs van het aanbod van pellets... Ketels verkopen is goed, maar hoe zullen pellets evolueren? Lees een vernietigende mening over dit onderwerp, die mij behoorlijk schokte, door te gaan naar:




http://www.itebe.org/portail/forum/disp ... Position=1
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 31/05/06, 20:38

Targol schreef:Nu heb ik een ketel die volgens de vakman die hem onderhoudt zonder problemen 25 jaar meegaat. Zal er over 25 jaar nog gas zijn om hem van stroom te voorzien????


als er meer gas uit olie in uw ketel zit, kunt u deze voeden met methaan (uit de afbraak van planten), met waterstof (uit de afbraak van water via een mini-zonne- of windenergiecentrale) of via een pantone, aangezien het primaire doel van de pantone is om de vloeibare brandstoffen van bijvoorbeeld koolzaad of bietenalcohol te vergassen, aan oplossingen geen gebrek...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten