Spiegelfolie op dubbel glas nuttig of niet

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik

Spiegelfolie op dubbel glas nuttig of niet




par Willaupuis » 28/05/06, 18:53

hier is zoals de titel van het onderwerp zegt, verandert het iets om een ​​spiegelfilm binnen of buiten de kaders te plaatsen?
krijgt het binnen een beetje isolatie op de beglazing? zonder te voorkomen dat de zon binnenkomt.

buiten in de winter voorkomt het dat de zon binnenkomt, dus dat zou een nadeel zijn

Heeft iemand de test al gedaan?
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/06, 19:05

welkom
bekijk waar je woont, bespaar je geld : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 29/05/06, 11:08

welkom
ja, het is zeer effectief in de zomer voor warmte, maar ongemak in de winter meer gratis warmte
of anders een frame voor de zomer en een voor de winter : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 05/06/06, 21:10

ja ik vermoed dat als de spiegelzijde in de winter buiten staat, de hitte van de zon niet meer naar binnen zou komen, maar als we de spiegelzijde in de winter binnen zetten, voorkomt dit dat er calorieën naar buiten komen? en de niet-spiegelende kant voorkomt dat de zon binnenkomt (met verlies stel ik me toch voor, maar voor mijn geval in het huis dat ik heb gekocht, in het zuiden (er is eeuwig toen ze het bouwden, ze hebben de garage geplaatst, dus ik heb geen grote erker, ik heb er een in het westen en ramen in het oosten, geen in het noorden)

Denk je dat ik er iets aan zou hebben?
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten
jlvx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 13/05/06, 19:01




par jlvx » 05/06/06, 21:31

Bonsoir,

bij afwezigheid van film maakt een isolerende buitenjaloezie, door absorptie en/of reflectie, het mogelijk om in de zomer op zijn best te "airconditioning" en in de winter de warmte binnen te laten (door hem te verhogen!).
Het mag natuurlijk duurder zijn dan een "spiegel" film!

Succes
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/06/06, 22:14

Hallo,
Ik weet niet of je het over hetzelfde hebt als Caloriverres ramen
het zijn deze ruiten die ik in mijn luifel plaats en ik vind het interessanter dan gewone ruiten, het zijn dubbele ruiten het is het soort gas en de coating die er op een binnenruit zit, het is logisch om ze te installeren, ze kosten een beetje meer, maar zijn effectiever in het vasthouden van interne warmte en het beperken van een bepaalde straal.
Hoe dan ook, in de zomer zet je de ramen die je wilt in een glazen dak, het is een hel, al mijn airconditioning is nodig om te proberen te koelen, onlogisch, dus in de zomer sluit ik het glazen dak van het huis, met een schuifpui dubbel raam , 's Avonds is het goed, in de herfst in de lente en zelfs in de winter als het erg koud is als het zonnig is, warmt het op.
In de huizen is het bijna allemaal dubbel glas, er zijn zelfs driedubbele ruiten, het caloriverre glas wordt steeds meer gebruikt..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 06/06/06, 21:40

ok ok maar ik heb het einde van een rol en ik zal een test doen met de film binnen, buiten om te zien of het de moeite waard is om ze binnen te plaatsen of niet, ik zal je de resultaten laten weten
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten