Informatie door de overheid

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Guino
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/07/04, 14:05




par Guino » 07/07/04, 14:15

Goedemorgen.

Mensen die erg geïnteresseerd zijn in ecologie zijn zich min of meer bewust van een aantal planningstips bij het bouwen van een huis, die het mogelijk maken om op min of meer lange termijn geld te besparen en vooral minder te vervuilen.

Officiële instanties zoals ADEME geven iedereen een bepaalde hoeveelheid informatie.

Maar weinig mensen weten van hun bestaan ​​af. En toch, onder al die mensen die niet altijd de moeite nemen om zich uitgebreid te verdiepen in de huidige mogelijkheden, zou een groot aantal geïnteresseerd zijn.

Waarom overheden, gewestraden of andere niet vanaf de lancering van een vastgoedproject een informatieboekje voorzien voor architecten en vooral voor toekomstige bewoners, zodat ze gemakkelijk kunnen kiezen: groener huis of helemaal niet, niet te veel, enz. naargelang op hun budget (ik weet zeker dat voor het besproeien van de tuin bijna iedereen geïnteresseerd zou zijn)??

Een boekje dat verplicht zou zijn, en waarvan de laatste pagina "gelezen en ondertekend" geretourneerd zou moeten worden, met commentaar...
0 x
Moira
x 17




par Moira » 08/07/04, 22:12

Hallo Quino.

Huiswerk en verplichtingen in het algemeen zijn niet echt mijn ding, maar jouw idee om informatie toegankelijker te maken is natuurlijk uitstekend. Dit is het doel van deze site. Je moet de autoriteiten nog overtuigen... .

Ondertussen zijn het individuen, min of meer militanten, die dit werk doen. De gemeentelijke bibliotheek in mijn stad biedt bijvoorbeeld veel boeken over energiekwesties, organische gebouwen, verschillende studies over het milieu omdat mensen die op de hoogte zijn en bibliothecarissen hun aankoop aanbevelen. Zo heeft een breed publiek er toegang toe en hebben scholen de middelen om relevant onderwijswerk te verrichten.

Het is stom maar behoorlijk effectief!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten