rondleiding door 600m in Moskou, ecologisch?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
lude22vti
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 14/04/05, 17:14

rondleiding door 600m in Moskou, ecologisch?




par lude22vti » 27/03/06, 14:54

het is hier:

http://www.batiactu.com/data/24032006/2 ... 34127.html

zie het einde van het artikel.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 05/05/06, 14:35

hello,

gezien de ecologische voetafdruk van een betonnen zak, denk ik niet dat we de term 'ecologisch' kunnen toepassen op elke constructie die dit materiaal als belangrijkste component gebruikt. Deze toren kan "ecologisch minder erg" zijn dan andere gebouwen van dezelfde soort. Van daar om het ecologisch te kwalificeren ...

Tot slot is dit mijn mening (die ik het voordeel heb om met mezelf te delen : Lol: )
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 05/05/06, 15:58

Tegelijkertijd, zelfs als dit het bouwen van torens betekent (als het niet deze was, zou het een andere zijn) die energie besparen en vooral die het mogelijk maken om mensen populair te maken om aan het probleem te denken en te werken, besparingssystemen.

De vraag is om te weten of het uiteindelijk te duur of technisch probleem is dat het waarschijnlijk niet om "baclée" en elektrische bijverwarming gaat (zie hoofd), of ik weet niet wat het verder is vaak het geval bij grote projecten.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 05/05/06, 16:17

Je hebt gelijk.

Het concept van een toren heeft econologisch voor- en nadelen.

Onder de voordelen kunnen we vaststellen:
    - de kleine voetafdruk in vergelijking met het woongedeelte, dat het vloeroppervlak verlaat voor onder andere agrarische activiteiten.
    - Het stapelen van gebouwen beperkt energieverliezen
Onder de nadelen:
    -De bijna systematische veronachtzaming van beglazing afhankelijk van de blootstelling (airconditioning in de zomer op de zuidelijke gevels en verwarming in de winter op de noord-gevels).
    - Over het algemeen is het ontwerp van dit type gebouw gebaseerd op een puur technische benadering die absoluut geen rekening houdt met de natuurlijke omgeving. Het algemene idee is om het gebouw "uit de context" te ontwerpen en het vervolgens aan te passen aan de plaats van implantatie door technische processen (airconditioning, verwarming, elektrische zonwering, ...) Ik lees dus ergens het voorbeeld van 2 dubbele torens (in de verdediging geloof ik) waar ze zich bij het installeren van de beglazing realiseerden dat het venturi-effect tussen de 2-torens alle vensters deed exploderen zodra 3 sterk was !!!


Wat betreft het verschil tussen het "magnifiek revolutionaire concept" van de architect en de uiteindelijk verkregen "mest", het probleem is hetzelfde voor alle soorten constructies. Wat uiteindelijk het verschil maakt, is het redeneervermogen op middellange of lange termijn van de "besluitvormers". Vermogen dat, in een wereld waar alles altijd "sneller, hoger, verder" moet gaan, een zeldzaam goed wordt ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC

Tour in Japan




par bojourvous5094 » 31/05/06, 02:59

Japanse tour
[b] "Tokio skycity"[/ b]
De lucht kent geen grenzen ...

We kunnen de constructie stap voor stap zien, de structuur, het zicht op 360-graden ....
Document in het Engels ...
WEBSITE:
http://dsc.discovery.com/convergence/en ... ctive.html
0 x
We oogsten wat we zaaien ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 31/05/06, 09:34

Hallo,

Ik heb het allemaal een beetje bekeken. Ik moet zeggen dat ik dol ben op het concept van "groene ruimten" op elke set. De tamme natuur gezien door de zangers van de techniek: pleziertuinen getekend met een lijn met Engels gazon verborgen achter glas (natuur, we willen maar niet het klimaat :? ).
Naar mijn mening zou het interessanter zijn geweest om deze 'groene ruimtes' te gebruiken om voedselgewassen te planten, wat het voordeel zou hebben gehad dat een deel van het voedsel aan de bewoners van de toren kon worden geboden en dat ze ten minste konden zien eens in hun leven een echte tomatenstengel. : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 31/05/06, 15:42

Een deel van de elektriciteit komt van fotovoltaïsche panelen. Ten slotte vermindert regenwateropvang 30% drinkwaterverbruik voor toiletgebruik


op deze hoogte zou een windturbine efficiënter zijn dan fotovaltaïsche panelen ...

op deze hoogte staan ​​we niet boven de wolken aan de andere kant, vraag winden die het moet geven ...

Ik vraag me af of ze een turbine neerzetten om de energie van het afvalwater terug te winnen als een man de bovenste verdieping 10 liter vloot + een bepaalde hoeveelheid spoelt ... arriveerde aan het einde van een druppel in 600 m ca moet een bepaalde hoeveelheid energie vertegenwoordigen ... toch?! : Mrgreen:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 31/05/06, 16:13

pluesy schreef:Ik vraag me af of ze een turbine neerzetten om de energie van het afvalwater terug te winnen als een man de bovenste verdieping 10 liter vloot + een bepaalde hoeveelheid spoelt ... arriveerde aan het einde van een druppel in 600 m ca moet een bepaalde hoeveelheid energie vertegenwoordigen ... toch?! : Mrgreen:


Dan voeg je een methanizer toe en heb je de extra verwarming. : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 31/05/06, 16:29

Je stelt je de man op de begane grond voor die de afvoerpijp heeft die thuis huilt !!!!

Naar jouw mening kost het tijd om de M ... E van 25000-mensen te combineren om een ​​F2 te voltooien ??? : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 31/05/06, 17:31

Bad. Het doet me denken aan de "Cité radieuse", een grote mest ... een werk dat Le Corbusier in zijn tijd niet begreep.

Chais niet, maar ik vind het zo pretentieus dat het zelfs niet interessant is.
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten