Vloeibare dubbele beglazing om de woning beter te isoleren

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Vloeibare dubbele beglazing om de woning beter te isoleren




par jean.caissepas » 05/11/20, 15:51

Een innovatie voor "bio-klimatologische" ramen?

https://www.futura-sciences.com/maison/ ... son-84034/

Om te zien of het geschikt is voor alle klimaten...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Vloeibare dubbele beglazing om het huis beter te isoleren




par Exnihiloest » 05/11/20, 17:08

Een innovatie, maar zeker minder fantastisch dan wat ze zeggen.

De specifieke warmtecapaciteit van glas is niet erg hoog (minder dan 1 J/g/K, zoals beton. Gips is 4 tot 5 keer meer, water ook, maar wat is de hoeveelheid gel tussen de ruiten?)), en de glas vertegenwoordigt slechts een klein oppervlak in vergelijking met de muren, althans voor een individuele woning: daarom zal de restitutie 's avonds niet zwaar wegen.
Voor isolatie moet je kijken. Ze specificeren niet in welk type gebouw hun meting is uitgevoerd of hoe, en dit is essentieel, of de mate van ondoorzichtigheid en op welk deel van het spectrum, en het is ook geen kwestie van leven in het donker.
Als het een Iers huisje is, betwijfel ik de efficiëntie gezien de grootte van de ramen. Als het een groot, volledig glazen gebouw is, misschien, maar tegen welke prijs?

Beeld
0 x
OlivierD
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 11/04/06, 14:52
Plaats: 78 Noord
x 11

Re: Vloeibare dubbele beglazing om het huis beter te isoleren




par OlivierD » 27/11/21, 17:26

van mijn kant gebruik ik liever de meerkost om PV in overvloed te plaatsen...

olijf
0 x
700W van PV in autoconso met tignous router ...
Permacultuur kan niet worden geïmproviseerd in 15 dagen, laten we luisteren naar Arthur Keller, en laten we niet vergeten te stemmen voor het programma dat onze belangen het beste verdedigt!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten