Bioklimatische maar colapso trend: dak

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
christian5454
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/02/20, 10:16
x 1

Bioklimatische maar colapso trend: dak




par christian5454 » 09/02/20, 10:28

Bonjour à tous,

Ik ontdek dit forum na een tijdje geleden geweten te hebben forum cyber klusjesman die niet langer actief lijkt ...
Ik weet niet of dit forum biedt hetzelfde ...

Voor de goede orde: ik heb zelf al 2 huizen gebouwd en een site over dit onderwerp gemaakt http://www.construire-sain.com
-Eerste huis in cellenbeton met buitenisolatie
-Tweede houten frame

Omdat ik van plan ben me te vestigen op een plek die meer bevorderlijk is voor comfort ten opzichte van de opwarming van de aarde, loopt er een nieuw bouwproject in mijn hoofd, maar het zal geen zelfbouw zijn, meer energie en tijd ...

In het ideale geval is het een oud stenen gebouw dat gerenoveerd en geïsoleerd is aan de buitenkant, of nieuw in baksteen met isolatie aan de buitenkant in houtwol waarschijnlijk. Ik heb enige ervaring met thermisch comfort en het houten frame bof bof bof echt.

Mijn vraag, gegeven dat ik een ietwat colapsologistvisie op de toekomst heb en dat er een nieuwe storm op komst is, is:

Wat is het ideale dak om de schok te weerstaan ​​bij stormen?
We weten hoe spanten veilig te verankeren op een metselwerk, maar voor de rest ??
Is een groendak een haalbare oplossing in geval van storm? in dit geval, hoe is alles verankerd?
Hoe dan ook, heeft iemand ooit aan de vraag gedacht?

Het onderwerp is niet om te debatteren over wat er in onze neus hangt of niet, het onderwerp is om een ​​gebouw te bouwen dat bestand is tegen toekomstige uitbarstingen en dat een goed thermisch comfort biedt ...

Bedankt allemaal, en als ik het mis heb forum, vertel me alsjeblieft een andere;)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par Remundo » 09/02/20, 10:59

Hallo Christian,

bedankt voor je tussenkomst,

om stormen te weerstaan, ongeacht het thermische aspect, moet je ofwel geschroefde afdekelementen hebben, of erg zwaar zijn en weinig windweerstand bieden, wat ik ga citeren is niet erg glamoureus, maar hier is wat we zetten in winderige bergen in de Arvernes
- voorouderlijk: lauses van dik
- om een ​​beetje te verlichten: leisteen, maar minder solide en bros
- stalen panplaten op het frame geschroefd, laat de dakplaten niet te veel uitsteken
- en op een modernere manier: fotovoltaïsche "tegels" aan het frame geschroefd.

Als een enigszins origineel alternatief maken sommigen ook begraven huizen, niet zo slecht vanuit een thermisch oogpunt (hoewel een beetje koel)

Het groendak lijkt me ongezond voor het frame omdat het zwaar is, vocht vasthoudt en beestjes aantrekt. Het heeft andere voordelen.
0 x
Beeld
christian5454
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/02/20, 10:16
x 1

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par christian5454 » 09/02/20, 14:12

dank u

Oké, nou ik zal eerlijk zijn, het is niet dat soort reactie waar ik op wachtte ...

De eerste twee methoden zijn niet langer echt relevant, behalve om gelukkig te zijn, en de lei zal niet voorkomen dat een grote storm een ​​dak afscheurt
De stalen tank = esthetisch en betreurenswaardig geluidscomfort
De fotovoltaïsche tegel: dit vloog eerst tijdens de Xintia-storm ...

Ik verwacht structurele middelen en geen principes die niet kunnen worden bereikt, een stalen tank heeft nooit voorkomen dat een dak wegdreef ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par sicetaitsimple » 09/02/20, 15:17

christian5454 schreef:Oké, nou ik zal eerlijk zijn, het is niet dat soort reactie waar ik op wachtte ...


Ah, verdomme ... Remundo heeft het helemaal verkeerd.
Waarom niet dat dan? Het dak zal waarschijnlijk niet wegvliegen ....

blokhuis.jpg
blokhaus.jpg (11 KB) 6536 keer bekeken

U "die op structurele middelen wacht", u wordt bediend!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par Forhorse » 09/02/20, 15:50

Buiten de bunker lijken de technieken die in het zuiden van Frankrijk worden gebruikt voor kanaaltegels een goed alternatief: Hourdis + gewapend beton en metselwerktegels, allemaal op een matige helling. Zwaar maar zeer goed bestand tegen stormen.

Groene daken weet ik niet, het lijkt me erg windbestendig, maar het is waarschijnlijk a priori. Ik ben er een aan het bouwen voor een paardenbox maar het is veel te vroeg om conclusies te trekken ... Het heeft een sterk kader nodig en ik heb eerlijk gezegd geen idee van de levensduur van verzegeling. Een grote vraag rijst over de condensatie aan de onderkant ... Ik heb geen manier gevonden om voor ventilatie onder het waterdichtingsmembraan te zorgen.

Als ik vandaag zo'n huis zou moeten bouwen, denk ik dat ik naar "aarde-stro" (voorouderlijke techniek van kolf) zou gaan met isolatie van buitenaf en houten gevelbekleding en groendak (op voorwaarde dat er een geldige oplossing wordt gevonden. om ventilatie aan de onderkant te garanderen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par Remundo » 09/02/20, 17:02

sicetaitsimple schreef:
christian5454 schreef:Oké, nou ik zal eerlijk zijn, het is niet dat soort reactie waar ik op wachtte ...


Ah, verdomme ... Remundo heeft het helemaal verkeerd.
Waarom niet dat dan? Het dak zal waarschijnlijk niet wegvliegen ....

blokhuis.jpg
U "die op structurele middelen wacht", u wordt bediend!

dat is een concreet antwoord! : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par Remundo » 09/02/20, 17:05

christian5454 schreef:Ik verwacht structurele middelen en geen principes die niet kunnen worden bereikt, een stalen tank heeft nooit voorkomen dat een dak wegdreef ...

je kunt een betonnen dak maken met betonnen platen, zoals ... een versie die nog steviger is dan slicks.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par sicetaitsimple » 09/02/20, 17:12

Remundo schreef:dat is een concreet antwoord! : Mrgreen:


Wat wil je als iemand zegt "dit is niet het soort antwoord dat ik had verwacht"En"Ik verwacht structurele middelen en niet onrealiseerbare principes ", noodzakelijkerwijs mobiliseer ik! : Mrgreen:
1 x
christian5454
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/02/20, 10:16
x 1

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par christian5454 » 09/02/20, 18:11

Bedankt Forhorse

Ik dacht inderdaad aan een balkenplafond en dacht dat het een waanidee was, maar bestaat het echt?

Ja, lage helling opgelegd voor het storten van beton ...
Het voordeel van dit type dakbedekking zou zijn om van bovenaf te isoleren om redenen van traagheid, maar dan rijst de vraag van de bevestiging van deze isolator.
Kortom, niets is eenvoudig, of zo versterkt met het tradi-frame en zeer goed bevestigd op het metselwerk ... de vlakke tegels kunnen op de latten worden bevestigd ...
Ik verwachtte bunker-achtige 'grappen', elk zijn visie op de toekomst, maar ik denk dat dit soort grap komt van niemand die nog geen storm heeft moeten verdragen toen hij zijn dak hoorde wegvliegen. .. Ik leefde het, en het waren precies de fotovoltaïsche tegels die het eerst naar voren kwamen .... dus ik zie niet hoe dit proces een oplossing zou zijn voor de gestelde vraag ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Bioklimatische maar colapso trend: dakbedekking




par sicetaitsimple » 09/02/20, 18:24

christian5454 schreef: Ik verwachtte 'grappen' in bunkerstijl ...


Het is gewoon jouw manier om op Remundo te reageren (lees het nog eens, het is bijzonder denigrerend voor degene die de tijd nam om je te antwoorden) die mijn "bunker" -reactie opriep.
Maar als je alles al weet, waarom kom je dan vragen stellen?
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten