Hoe te doen: Groen dak voor een hut?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Hoe te doen: Groen dak voor een hut?




par Forhorse » 31/07/19, 23:05

Hallo,

Ik ben een box voor mijn paard aan het herbouwen, omdat na enkele jaren van dienst de betreffende constructie het gewicht van de jaren ernstig begint te beschuldigen.
Het was een tijdelijke constructie dus het dak was gemaakt van "Onduline" (karton geïmpregneerd met bitumen) maar na bijna 15 jaar blootstelling aan slecht weer en de zon scheuren de panelen in stukken.
Ik wil niet hetzelfde zeggen en ik wil ook stalen platen vermijden. Ik zeg tegen mezelf dat een groen dak geen pijn zou doen omdat het bovendien wat thermische en geluidsisolatie zou brengen (de regen op de plaat die een geluid maakt dat snel vermoeiend is)
Maar ik weet niet echt hoe ik dat moet doen, dus het is niet te duur en relatief duurzaam.

Ik dacht om een ​​vijverafdekking op OSB-panelen te leggen, maar die in EPDM, maar het kost een arm. Zouden die van PVC worden aangepast? en vooral zou lang genoeg blijven (soort 10 tot 15 jaar)
En wat dan op het dekzeil leggen om te vegeteren? Wetende dat ik de huidige helling van ongeveer 6 ° zal behouden
Als je ideeën, sites, tutorials hebt ... Ik neem het aan.
dank u
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: How to: Groen dak voor een hut?




par eclectron » 02/08/19, 08:48

EPDM is resistenter, omdat het flexibel blijft, in tegenstelling tot PVC dat kan drogen en bros kan worden, bij een goede schok, toch.
Gevonden op PVC-tankdeksel dat al jaren zonneschijn is.
Op een groen dak mag het zeil de zon niet zien, dus de pb wel misschien onbestaande.

Ook maakt de EPDM het mogelijk om voedselwater te recupereren in tegenstelling tot PVC.
Het water dat het groendak verlaat, blijft in ieder geval als vervuild beschouwd dat het het substraat van de planten niet is overgestoken.

https://www.truffaut.com/webtv/jardin/v ... eo/153.htm
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: How to: Groen dak voor een hut?




par Did67 » 02/08/19, 09:46

Let eerst op het gewicht (eenmaal nat!) !!! Sommige berekeningen zijn noodzakelijk. Dit is verrassend. 20 cm bodemdikte is een orde van grootte van 250 kg voor 1 m². Je voegt het water toe dat het kan bevatten, het is nog steeds 75 kg ... Dit alles aan de pollepel om te zeggen dat het niet iets is om te nemen ... licht!

Tenzij je een mastoc-constructie maakt, moet je een "lichte herbegroeiing" maken: zoals 20 cm puzzolana's (poreuze vulkanische lava) ... Nat, het weegt al veel, teruggebracht tot de m²!

In de zomer zal dit soort lichtondersteuning, noodzakelijkerwijs blootgesteld in de volle zon, ernstig opdrogen (zelfs zonder hittegolf!). Er zijn soorten honingraatplaten die kleine waterreserves kunnen maken, terwijl het groeimedium op hellingen behouden blijft ... Maar zelfs!

En daarom zullen alleen bepaalde planten overleven: in wezen sedums en houseleeks (Sempervivum - de naam zegt alles); misschien wat grassen ...

Onder het medium cultuur, wat het ook is, het zal in feite worden beschermd tegen UV en het is onwaarschijnlijk dat het wordt beschadigd, net als een zeil dat wordt blootgesteld aan de zon.

Het overtollige water dat kan worden opgevangen, ik begrijp niet waarom het niet bruikbaar zou zijn voor water! Natuurlijk zal het niet drinkbaar zijn, zoals water dat stagneert ...
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: How to: Groen dak voor een hut?




par eclectron » 02/08/19, 11:18

PVC moet moleculen afgeven die niet gezond zijn.

Persoonlijk, omdat ik denk voor een hut die ik toch moet consolideren, dacht ik om alleen pozzolan te plaatsen, de minst dikke mogelijk (5 heeft 10cm ???) en sedums enz. Die bijna alles weerstaan .
kan toch een beetje grond zijn, maar heel weinig, vanwege het gewicht.

Volgens het verhaal zou ik EPDM plaatsen omdat ik water voor de tuin krijg (in PVC-tuinblikjes? : Lol: die ik al heb)
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: How to: Groen dak voor een hut?




par Did67 » 02/08/19, 11:30

eclectron schreef:... (in PVC tuinblikjes? : Lol: die ik al heb)


Ik denk dat het meer PE is (een ander soort polyethyleen), zeer neutraal (het zijn de plastic flessen!).

Het EP vormt ook alle moderne drinkwaternetwerken, buiten en in huizen.

Zelfs PVC, eenmaal geïnstalleerd en na het vrijgeven van zijn oplosmiddelen, is vrij neutraal (het komt niet eeuwig tevoorschijn, anders zou het perforeren!): Het is de vernietiging die een wond is (vooral als je brandt).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: How to: Groen dak voor een hut?




par Forhorse » 02/08/19, 19:35

Ik win geen water terug (daarvoor heb ik al het dak van het huis) dus geen probleem aan die kant.
Het gewicht baart me een beetje tegen ja, ik zal het bestaande raamwerk versterken omdat het in de huidige staat het niet zou ondersteunen, en ik zal de dikte van het substraat beperken (20cm zou het duidelijk niet passeren!) Het echt om iets anders niveau dakbedekking te proberen, plus een ervaring die het zich kan veroorloven om te falen dat de wil om een ​​echt groen dak te maken met de planten die goed en zo gaan ...
Ik weet zelfs niet eens of ik dit dak ga planten; Ik denk dat de natuur het min of meer laat doen. Zaai in het slechtste geval wat gras van een variëteit waarvan bekend is dat deze bestand is tegen droogte en kijk wat er gebeurt.
De blisterverpakkingen en pozzolana (of kleiballen) lijken een goed idee, te zien volgens het budget.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: How to: Groen dak voor een hut?




par Did67 » 03/08/19, 12:12

Inderdaad, spontane herbegroeiing kan "natuurlijk" plaatsvinden. Maar de meest "interessante" planten zijn niet noodzakelijkerwijs aanwezig binnen een voldoende actieradius!

Vandaar het belang van het kiezen van deze of gene sedum (orpin). Of deze of gene sempervivum ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: How to: Groen dak voor een hut?




par Forhorse » 03/08/19, 21:49

A priori kan men op het net vrij gemakkelijk verschillende soorten sedum of mengsels daarvan vinden voor een redelijke prijs. Misschien crash ik een beetje. En dan zie ik dat bij de eigenaar van het tuincentrum in mijn "straat" hij mij dit moet kunnen voorzien ...
Vandaag heb ik het hout gekocht om het raamwerk en de platen van OSB voor het dak te versterken, gezien de som die het me heeft gekost (en gezien wat ik nog moet investeren om dit dak te voltooien) I niet langer een paar emmers planten sluiten!
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: How to: Groen dak voor een hut?




par eclectron » 04/08/19, 06:51

Een van mijn vragen zou zijn dat sedums kunnen overleven in 5 6 cm pozzolan met een beetje aarde? (Alleen geschiedenis dat het niet alleen mineraal is en dat het een beetje vocht vasthoudt)
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten