Reviews van bank in water jabint

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Reviews van bank in water jabint




par nonoLeRobot » 29/03/19, 17:28

Hallo,

Ik ben van plan een bank te kopen bij een bedrijf in de buurt van Grenoble ( https://www.onatureshop.com ) die ecologische banken in water biedt. Denk je dat het ecologisch is of het is groen wassen?

De water jabint is een invasieve soort (https://fr.wikipedia.org/wiki/Jacinthe_d%27eau) gebruik het dus om meubels te maken. Het is echter afkomstig uit Vietnam en het risico bestaat dat het wordt gekweekt en dus het fenomeen verergert.

Aan de andere kant is het zonde om hout te gebruiken (vaak gemengd met lijm) als je producten kunt maken met planten die snel groeien en waarvan we willen afzien.

Heeft u beoordelingen over Onature-producten, er zijn er maar heel weinig op internet.

Dankjewel.

Arnaud
0 x
Anne42
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/05/20, 13:46

Re: Opinion on sofa in water jaccinth




par Anne42 » 25/05/20, 13:53

nonoLeRobot schreef:Hallo,

Ik ben van plan een bank te kopen bij een bedrijf in de buurt van Grenoble ( https: //www.onatureshop.com ) die ecologische banken in water biedt. Denk je dat het ecologisch is of het is groen wassen?

De water jabint is een invasieve soort (https://fr.wikipedia.org/wiki/Jacinthe_d%27eau) gebruik het dus om meubels te maken. Het is echter afkomstig uit Vietnam en het risico bestaat dat het wordt gekweekt en dus het fenomeen verergert.

Aan de andere kant is het zonde om hout te gebruiken (vaak gemengd met lijm) als je producten kunt maken met planten die snel groeien en waarvan we willen afzien.

Heeft u beoordelingen over Onature-producten, er zijn er maar heel weinig op internet.

Dankjewel.

Arnaud


Ik heb laatst deze bank bij mijn dochter geprobeerd. Eerlijk gezegd is het best gaaf. Het vrij strakke en vloeiende ontwerp is erg mooi.

Aan de ecologische kant is het moeilijk te zeggen dat er niet genoeg perspectief is. Het is nog steeds groener dan leren banken. Je kunt het zelfs vergelijken met een Scandinavische stoffen en houten bank. De enige limiet is de prijs. Het wordt nog steeds niet gegeven. Voor comfort is het oké zonder ook ultracomfortabel te zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Juju64
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/04/20, 09:31
Plaats: IDF
x 4

Re: Opinion on sofa in water jaccinth




par Juju64 » 19/06/20, 13:30

Hallo, inderdaad, als het uit Vietnam komt, is het niet erg ecologisch. In Frankrijk hebben we vlas, met name hennep. Dit is al bekend en onder de knie, als het van goede kwaliteit is, gaat het levenslang mee.

Ik denk dat we daar een groene wasstart hebben.

EDIT, ik begreep niet dat het om de structuur ging. In deze gevallen zijn er gemaakt in Frankrijk gebruiken we rieten of bamboe.
1 x
:pijl: : Cheesy: : Arrowl:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Opinion on sofa in water jaccinth




par GuyGadebois » 19/06/20, 13:38

nonoLeRobot schreef:Hallo,

Ik ben van plan een bank te kopen bij een bedrijf in de buurt van Grenoble ( https://www.onatureshop.com ) die ecologische banken in water biedt. Denk je dat het ecologisch is of het is groen wassen?

Het blijkt dat ik er een van ze heb gekocht ... het is complete shit: stoel te verticaal en te laag, kussens van sojamousse (het lijkt erop dat ze hem hebben verlaten) die niet kussen niets, zittend in hetzelfde schuim dat het hart pijn doet, prijs. Ik ga het op de veranda verbranden of volgende winter verbranden, ik kan het niet meer zien.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Re: Opinion on sofa in water jaccinth




par nonoLeRobot » 06/02/21, 13:20

Bedankt GuyGadebois, plotseling heb ik het gelukkig niet gekocht. Ik nam er een bij La Camif, blijkbaar letten ze op de ecologie met vermelding van de oorsprong, enz. Ik hoop dat het nog geen greenwashing is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten