Solar luchtreiniger

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Lebonpolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 16/04/18, 19:43

Solar luchtreiniger




par Lebonpolo » 26/04/18, 19:46

Bonjour à tous,
Ik heb je hulp nodig Met een konijn in het appartement en door zijn haar in de zon te zien vliegen, zei ik tegen mezelf dat het leuk zou zijn om een ​​kleine luchtreiniger te maken om ze te vangen. Het idee is om een ​​ventilator in computervorm te gebruiken die rond hangt, om hem te voeden met een mini-fotovoltaïsche installatie, om een ​​kleine doos te maken of bij de ingang zal ik een filter of een microvezel plaatsen. De ventilatoruitgang anders is het vol met haar. Mijn fan maakt 12cm opzij voor werken in 12v - 160mA. Het doel is niet dat het h24 wordt, maar net wanneer er voldoende licht is. Het paneel zal polykristallijn (amorf) zijn omdat het beter werkt dan diffuus licht van monokristallijn (het zal op de dagen dat het er is één of twee uur in de volle zon worden blootgesteld). Mijn zorg is dat er veel fotovoltaïsche panelen zijn 12v 2w 160mA maar het zou betekenen dat het alleen zal starten als de productie maximaal is (?). Dus mijn keuze was 12v 5w 270mA maar als het op vol vermogen draait, kan mijn ventilator worden gegrild? Ik denk dat ik een lont heb gemaakt door me te vertellen dat de ventilator alleen de kracht zal gebruiken die nodig is, maar door te denken dat hij ook gaat grillen omdat het een generator is die het circuit van stroom voorziet (nou ja, denk ik).
Dus ik zie maar twee oplossingen:
Het 160mA-paneel en een batterij (of een condensator)?
Het 270mA-paneel en een regelaar (kan duur en ingewikkeld zijn)?

Het 5w 270mA-paneel vertelde me goed omdat ik in mijn droom mijn telefoon moest herladen voor de kiff, maar het belangrijkste en de fan op dit moment.
Wat denk je? Wat zijn jouw ideeën en tips?
Bij voorbaat dank aan allen.
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten