Koud dak of warm dak?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Koud dak of warm dak?




par izentrop » 26/04/18, 19:13

Hallo,
Om het gebruik van een bijgebouw zonder hoogte te veranderen, zonder de buurman te willen aantasten, hebben we besloten om een ​​plat dak te maken met EPDM-afdichting.

Professionele sites en video's over dit onderwerp adviseren allemaal een warm dak. Het probleem is dat de hoge temperatuur isolatie erg duur is en meer hoogte vereist dan ik had verwacht.
Ten slotte vereist het koude dak een luchtspleet die niet zo ingewikkeld te realiseren is. http://www.cndb.org/pdf/CNDB/TELECHARGE ... rrasse.pdf
Ik dacht eraan om te doen zoals hier getoond (koud dak).

Aan de andere kant, waarom de dampremmende laag boven de laatste stronk isolatie plaatsen? Ik zet het liever als laatste, zoals op de muren :?
toebehoren
kouddak.gif
toitureFroide.gif (144.7 KiB) 26984 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Koud dak of warm dak?




par Christophe » 26/04/18, 20:01

Ja, het is vreemd deze eerste kleine isolatiedikte, dan de dampremmende laag en dan de hoofdisolatie... Er moet een reden zijn... maar wat???

Ik ben nooit voor platte daken geweest...dit zijn bronnen van eeuwigdurende problemen...zelfs als het goed is gedaan: EPDM gaat nooit zo lang mee als een conventioneel dak (leien, dakpannen... .)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Koud dak of warm dak?




par izentrop » 26/04/18, 22:06

De reden dat ik het ergens anders vandaan heb gehaald
Het idee is om tussen het plafond en de dampremmende laag een leegte te creëren waarin alle leidingen, vooral elektrische, die op sommige plaatsen het plafond doorkruisen, zullen circuleren. Als de dampremmende laag op het plafond zou worden geplaatst, zou deze worden beschadigd.

Wat betreft de 2e isolatie die op het plafond wordt geplaatst, deze is in feite niet verplicht in strikte zin. Maar het feit dat er twee opeenvolgende isolatoren zijn, met gekruiste steunen, verbetert de algehele prestatie van de isolatie omdat elk van de twee isolatoren de thermische bruggen van de andere bedekt.

1/3 is de maximale thermische weerstand die kan worden gegeven aan de isolatie onder PV, om condensatie te voorkomen.
Als we nul zetten, zitten we dus goed, mits de andere isolator voldoende is.
Christophe schreef:EPDM gaat nooit zo lang mee als een conventioneel dak (leien, dakpannen etc.)
Het is een recent proces en er zijn interessante schattingen http://www.epdm.fr/wa_files/duee_de_vie ... e_epdm.pdf en in mijn geval zal de opvolger voor het onderhoud zorgen : Wink:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Koud dak of warm dak?




par izentrop » 28/04/18, 00:22

Nieuw proces voor zeer efficiënte isolatie om condensatie in het frame te voorkomen, zomer en winter en dat ik waarschijnlijk zal toepassen Hygro+

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Koud dak of warm dak?




par izentrop » 20/06/18, 23:43

Hallo,
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de oplossing uit mijn bouwmarkt die lijkt overeen te komen met deze aanbevelingen: http://www.programmepacte.fr/sites/defa ... 4-07_0.pdf
Het bestaat uit een OSB3-vloer bedekt met een bitumineuze onderlaag versterkt met een glasvlies. het is verlijmd met koude bitumenlijm. Omdat het niet echt lijm is, heb je spikes aan de bovenkant nodig en maak je de zijkanten vast. Deze ondervloer werkt tevens als dampscherm.
Als klap op de vuurpijl heb ik een PIR-isolator bevestigd (ontworpen voor hoge temperaturen). Vervolgens wordt het EPDM-membraan gelijmd met parels van specifieke lijm. Het is me niet gelukt om de kreukels te vermijden, maar ach, het mag ook niet te strak zitten.
IMG_20180615_130856.jpg
isolatie installatie

IMG_20180616_112612.jpg
EPDM wordt verlijmd

IMG_20180616_195911.jpg
Bijna klaar
IMG_20180616_195911.jpg (467.79 KB) keer bekeken 26660

IMG_20180616_112733.jpg
afvoer van regenwater
IMG_20180616_112733.jpg (487.58 KB) keer bekeken 26660
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten