ADEME "houten huis" label

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

ADEME "houten huis" label




par jean63 » 10/01/06, 22:43

Langlevende houten huizen, ze zullen de komende jaren zeer gewild zijn, lees ==>
De bouwsector is de tweede bron van kooldioxide (CO2) -vervuiling in Frankrijk, na transport. Volgens het Interprofessional Technical Centre for Air Pollution Studies (CITEPA) stoten gebouwen een kwart van de totale Franse CO2-uitstoot uit (2001), het grootste aandeel na de transportsector. Volgens statistieken van de interministeriële missie voor broeikaseffect (MIES) zijn de Franse broeikasgasemissies sinds 2003 in particuliere huizen en kantoren enorm gestegen: + 7%, tegen slechts + 1% voor transport.

Artikel 41 van de recente wet voor vereenvoudiging van de wet zet een Europese diagnose van energieprestaties om in nationale wetgeving. Deze wet vereist dat vanaf 1 juli 2006 een diagnose van energieprestaties bij elke verkoop van onroerend goed wordt gevoegd. Daarna, en vanaf 1 juli 2007, is het aan elk huurcontract ten laste van de verhuurder dat het moet worden bijgevoegd.

Deze diagnose is een document met de hoeveelheid energie die daadwerkelijk is verbruikt of geschat voor een gestandaardiseerd gebruik van het gebouw of een deel van het gebouw, evenals een classificatie op basis van referentiewaarden, zodat consumenten de energieprestaties kunnen vergelijken en evalueren. . Het moet vergezeld gaan van aanbevelingen die bedoeld zijn om de energieprestaties te verbeteren, waardoor het, in geval van werkzaamheden of vervanging van apparatuur, mogelijk is interventies te optimaliseren om het energieverbruik te beheersen en zo tegelijkertijd bij te dragen aan het verlagen van de kosten voor de inzittenden en het beperken van uitstoot van broeikasgassen. Het moet minder dan 10 jaar oud zijn.

De diagnose heeft echter alleen een informatieve waarde. In tegenstelling tot andere diagnoses, zoals de termietendiagnose of de hoofddiagnose, kan de koper of de huurder geen aanspraak maken op de eigenaar.

Het moet worden opgesteld door een professional - natuurlijke of rechtspersoon - die voldoet aan de bekwaamheidscriteria en wiens activiteiten moeten worden gedekt door een verzekering tegen de gevolgen van hun beroepsaansprakelijkheid. Deze professional mag geen enkele band hebben die zijn onafhankelijkheid kan beïnvloeden, noch met de eigenaar (s) of zijn agenten die een beroep op hem doen, noch met een bedrijf dat waarschijnlijk werkzaamheden aan de werken, installaties of apparatuur zal uitvoeren waarvoor hij voert de diagnose uit.

De verschillende verklaringen, rapporten of diagnoses die de eigenaar van een woning moet produceren bij verkoop aan een niet-professionele koper zijn verzameld in een enkel document genaamd "technische diagnose". Vanaf 1 juli 2006 zal het de volgende documenten consolideren:

1) De staat waarin de aanwezigheid of afwezigheid van asbesthoudende materialen of producten wordt vermeld.
2) De observatie van het risico van blootstelling aan lood.
3) De parasitaire toestand met betrekking tot termieten en andere xylofage insecten (termieten).
4) Een verklaring van de gasinstallatie met het oog op de beoordeling van de risico's die de veiligheid van personen in gevaar kunnen brengen, wanneer deze installatie meer dan vijftien jaar is uitgevoerd.
5) De staat van natuurlijke en technologische risico's.
6) De diagnose met betrekking tot energieprestaties.

In tegenstelling tot wat gezegd wordt, is het energieverbruik voor een houten huis erg laag: er is met name maar heel weinig cement nodig (cementfabrieken zijn een ecologische cata).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 11/01/06, 09:05

Hier is een bericht dat het interessant is. Weten we welke vorm de energiediagnostische documenten zullen aannemen?

Als dat zo is, interesseert dat me erg. Jammer dat het energiedeel niet leidt tot een wettelijke verplichting ...

Maar het is een eerste stap. Het is altijd bezet :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

error ...




par jean63 » 11/01/06, 09:05

mea culpa: wanneer we de tekst opnieuw lezen, hebben we het over emissies van gebouwen tijdens hun gebruik door mensen te verwarmen en te eten.
Mijn opmerking over cement is daarom ongepast, maar het blijft waar dat een zeer goed geïsoleerde woning zoals een houten huis ook het voordeel heeft dat minder CO2 de atmosfeer in wordt gestuurd met een gelijkwaardig verwarmingsvolume.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

info => Rulian




par jean63 » 11/01/06, 12:38

zie deze link, alles is aanwezig ==>
http://www.actu-environnement.com/ae/news/1326.php4

Verrassend dat je je er niet van bewust bent.

PS: ga wandelen in een houten blokhut => ik heb het over mijn houten huis, ik zal de informatie overzetten naar kyothome op deze site; het is een goed voorbeeld van een bioklimatologische woning. Er is een plaatje.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Kyoto-protocol




par jean63 » 11/01/06, 13:18

In het kader van het Kyoto-protocol, dat alleen betrekking heeft op grote CO2-emissies (industrie), rekening houdend met weg- en luchtvervoer (vooral), is een CO2-uitwisseling tot stand gebracht. Dit verklaart bijvoorbeeld dat Lafarge, een zeer grote vervuiler met zijn cementfabrieken, zichzelf zal uitkopen door windturbines in Marokko te financieren !!! en andere fabrikanten die bomen planten weet ik niet waar (recent gezien op FR2 in "verder onderzoek" om 23 uur).
En als we op individueel niveau op dezelfde manier redeneerden als op industrieel niveau: wat mij betreft heb ik een houten huis dat weinig energie verbruikt (zowel in de bouw als in gebruik - weinig CO2- gasverwarming + lage temperatuur in de grond), ik heb veel bomen op mijn land die ik minimaal snoei zodat ze veel bladeren hebben, hagen die ook CO2 absorberen.
Ik heb een molen geërfd van mijn ouders, waar veel bomen staan ​​in de heggen rond de 2 hectare weiland.
In dit verband werd een grote fout gemaakt: het verwijderen van hagen tijdens landconsolidatie (meerdere nadelen bekend waaronder minder vangst van CO2).
Ik heb ook een auto die op LPG rijdt (ik weet dat dit niet het beste is voor CO2, noch + noch - dan benzine en diesel ... maar vooral veel minder uitstoot van andere vervuilende stoffen voor de gezondheid).
Ook op mondiaal niveau vind ik mezelf niet al te slecht geplaatst.
Bovendien, zodra de installatie van zonnecollectoren goedkoper wordt, installeer ik er een en in mijn molen plaats ik een turbine om elektriciteit te produceren, en ik vergeet vooral fotovoltaïsche panelen om elektriciteit te maken en te verkopen bij EDF.
Over dit onderwerp is het noodzakelijk om Greenpeace te zien, ik ben geregistreerd in het programma "....... zon" 'Ik kan de exacte naam niet vinden. Het doel is om van EDF correcte prijzen te verkrijgen zoals in Duitsland die fotovoltaïsche energie op huizen maken ... RENDEMENT (niet afgeschreven in 30 jaar). Dit alles is slechts een politieke wil.
Mijn fout: ik heb elektrisch gereedschap en dat is niet goed, het is beter om persluchtgereedschap te gebruiken ..... maar het is meer (nu vinden we goedkope compressoren).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 11/01/06, 13:50

Nou nee ik wist het niet, dsl. : Oops:

Om de waarheid te zeggen, ik was in staat om op de hoogte te blijven van het laatste energiebesparende en bouwnieuws, omdat ik momenteel met Nono en Christophe aan de nieuwe versie van Kyot'Home werk en die voornamelijk bestaat uit het eten van PHP ...

Ik zou mezelf updaten om de inhoud van de toekomstige portal te onderhouden. Ik heb al een paar items in mijn tas. Maar ik denk dat je zeker een goede schrijver kunt zijn om de toekomstige site te verrijken :D

We zullen zien wanneer de portal wordt geopend :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Ok ok




par jean63 » 11/01/06, 14:10

Ik heb veel info, maar de tijd raakt op. We zullen zien.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
tomy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/04/06, 22:16




par tomy » 25/05/06, 19:53

nieuws over dit label ??

Ik geloof dat Frankrijk een bepaald percentage houten huizen moet bereiken. Weet iemand hoeveel?


En ja zoals gewoonlijk is mijn Frankrijk laat ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 25/05/06, 20:47

Je moet gaan kijken op de ADEME-website, ik snap niet waarom er iets zou zijn veranderd! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten