Hennep is sensationeel: industriële toepassingen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Hennep is sensationeel: industriële toepassingen




par Christophe » 18/02/14, 19:57

Een tabel met een samenvatting van de toepassingen van hennep voor de industrie (inclusief medisch):

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/02/14, 19:57

En een filmpje:

0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 19/02/14, 16:46

Hallo,

in het verleden was hennep een veelgebruikt product in de economie van veel regio's, waaronder de mijne. In de Haute-Saône verbouwden veel kleine boeren in gebieden met arme grond hennep. Alles werd gebruikt: de vezels verkregen na uitharding in de beek, de harde stengels die door de oude mensen in kleine bundels werden verzameld (het was een kleine klus voor de grootouders gehuisvest). Ze werden gebruikt (de bundels, niet de grootouders) om 's ochtends het vuur aan te steken. De kinderen werden na school naar de velden gestuurd om op vogels te jagen, waaronder hennepminnende distelvinken. De zaden werden geperst en gaven een fijne olie (destijds oneetbaar) die volgens mij werd gebruikt bij het maken van horloges om horloges te smeren.

Chènevières, chenebiers en andere canebières zijn talrijk in Frankrijk en getuigen van het belang van dit bijna rotvrije product.

Er is een groot hennepverpakkingsbedrijf bij mij thuis, er zijn velden met cannabis (indrukwekkend...).

Een interessant gebruik is mulch met hennepvlokken: gaat minimaal een jaar mee, vormt samenklontering (voordeel voor onkruid, nadeel voor bevochtiging). Ik gebruik het al jaren heel veel, met name om mijn palmbomen te beschermen tegen de eerste nachtvorst door een flinke hand glitter in het hart van het beest te gieten. Het beschermt tegen vocht en kou...Zeer effectief.

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 20/02/14, 10:33

Als je goede adressen hebt om hennepkleding te vinden, ik ben geïnteresseerd, ik ben al lang op zoek, zonder succes. (Ik heb wel een paar wederverkopers op internet gevonden, maar één hebben ze niet mijn maat, en twee zijn super duur)
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Avatar de l'utilisateur
Matty_I_S
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/02/14, 16:46
Plaats: Doubs

Streetwear-merken voor op de kamer




par Matty_I_S » 10/03/14, 11:53

Hallo Sherkanner,

Wat hennepkleding betreft, kan ik een paar merken aanbevelen... skates! Inderdaad, veel Amerikaanse skateboardmerken vervaardigen hun schoenen- en kledingcollecties in hennep.

Wat betreft de stijl van de kleding, ondanks de zorgen die je hebt, zijn de producten vrij neutraal. Sommige van deze merken zijn ook overgegaan op het grote publiek en ik was verrast om te zien dat vaders ze droegen.

Dit zijn de merken in kwestie:

- Element
- Etnies (opgericht door een Fransman en pionier op het gebied van eco-business in de sport)
-Ipad
- Bestelwagens
-Adidasschaats

Je vindt hennepproducten in elke skateboardwinkel of boardsportgerichte winkel in Frankrijk of Navarra.

Bonne journee
0 x
Avatar de l'utilisateur
ijsbeer
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/04/14, 10:44




par ijsbeer » 03/04/14, 11:26

Ik wist dat we met hennep kleding maakten, dat het isolerende eigenschappen had en ik las onlangs dat het ook een van de meest efficiënte schone biomassa-energieën was!!!! Het zou zelfs de eigenschappen hebben om een ​​groene brandstof te creëren die in dit gebied fossiele brandstoffen zou kunnen vervangen. Ik realiseer me dus dat hennep zoveel meer facetten heeft dan ik dacht! Het is gaaf!
Zelf zou ik graag wietzaden koken om olie en brood van te maken, omdat ik biologische recepten heb gevonden die mij heerlijk lijken. Ik zag dat je wietzaden kunt bestellen deze site, denk je dat deze geschikt zijn voor consumptie? Waar vind ik nog meer eetbare zaden?
@Cortejuan: De hennepvelden moeten echt gereguleerd worden denk ik, met name op het niveau van de wet!
0 x
Bescherm de natuur
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/04/14, 12:00

Dit zijn "onschadelijke" variëteiten:

Om gekwalificeerd te worden als "industriële hennep", en dus legaal te mogen worden geteeld in Frankrijk, moet de gekweekte hennep van een variëteit zijn waarvan het THC-gehalte kleiner is dan of gelijk is aan 0,2%5.

Het is beter om te roken... de hortensia!

http://www.linternaute.com/actualite/so ... 0413.shtml

Ik heb het gevoel dat de hortensia's in de tuincentra opraken!

Merk op dat brandnetel een andere vezelachtige plant is waarvan we de deugden ontdekken:

http://notreterre.wordpress.com/2011/02 ... ux-orties/
0 x
Avatar de l'utilisateur
ijsbeer
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/04/14, 10:44




par ijsbeer » 03/04/14, 12:13

Maar ja, de hortensia is een natuurlijke ontstresser : Lol: Dat las ik nog niet zo lang geleden
0 x
Bescherm de natuur
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Hennep is sensationeel: industrieel gebruik




par Christophe » 25/06/22, 11:21

Ik plaats hier deze hennep versus houtvergelijking... Ik heb de cijfers niet gecontroleerd... het is een automatische vertaling...

1. Een hectare hennep produceert evenveel zuurstof als 25 hectare bos.
2. Ik herhaal, 1 hectare hennep kan dezelfde hoeveelheid papier produceren als 4 hectare bomen.
3. Van hennep kun je 8 keer papier maken en 3 keer van hout.
4. Hennep groeit in 4 maanden, de boom groeit in 20-50 jaar.
5. Hennepbloem is een echte stralingsval.
6 Hennep kan overal ter wereld worden gekweekt en heeft zeer weinig water nodig. Omdat het bovendien kan beschermen tegen insecten, heeft het geen pesticiden nodig.
7. Als textiel gemaakt van hennep wijdverbreid wordt, zou de pesticidenindustrie helemaal kunnen verdwijnen.
8 De eerste spijkerbroeken werden gemaakt van hennep; zelfs het woord "CANVAS" is de naam voor hennepproducten.
Hennep is een ideale plant voor het maken van touwen, koorden, tassen, schoenen en treden
9. Verminder de effecten van chemotherapie en radiotherapie op cannabis, aids en kanker; Het is gebruikt bij minstens 250 ziekten zoals reuma, hart, epilepsie, astma, maag, slapeloosheid, psychologie en hartziekten.
10 Het eiwitgehalte van hennepzaden is zeer hoog en de twee aanwezige vetzuren komen nergens anders in de natuur voor.
11. Hennep produceren is nog goedkoper dan soja.
12. Huisdieren die cannabis krijgen, hebben geen hormoonvervanging nodig.
13 Alle plastic producten kunnen van hennep worden gemaakt en hennepplastic is heel gemakkelijk terug te geven aan de natuur
14. Als de carrosserie van een auto van hennep is gemaakt, is deze 10 keer sterker dan staal.
15. Het kan ook worden gebruikt om gebouwen te isoleren; duurzaam, goedkoop en flexibel.
16 zepen en cosmetica gemaakt met hennep vervuilen het water niet; het is daarom volledig respectvol voor het milieu.
Een 18. Het was verplicht om honderdjarig bestaan ​​in Amerika te produceren, en de boeren die niet produceerden werden gevangen gezet. Maar nu zijn de rollen omgedraaid. D'OERE?
-WR In de jaren 1900 behoorde Hearst tot kranten, tijdschriften en media in Amerika. Ze hadden bossen en produceerden papier. Als het papier hennep was, had hij miljoenen kunnen verliezen.
Rockefeller was de rijkste man ter wereld. Hij had een oliemaatschappij. Natuurlijk was biobrandstof, hennepolie zijn grootste vijand.
-Mellon was grootaandeelhouder van de Dupont Company en had een patent op de productie van plastic uit aardolieproducten. De cannabisindustrie heeft de markt bedreigd.
- Later werd hij minister van Financiën van president Mellon Hoover. Al deze grote namen waar we het over hadden, hebben tijdens hun vergaderingen besloten dat hennep de vijand is.
En werd geëlimineerd.
Bossen worden gekapt om papier te produceren.
Pesticidenvergiften en kankergevallen nemen toe.
Toen vulden we onze wereld met plastic afval, schadelijk afval...


Voordelen_hennep_vs_hout.png
Advantages_chanvre_vs_bois.png (145.05 KiB) 2134 keer bekeken


https://www.facebook.com/sandor.acs.961 ... NauZyr6qxl
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Hennep is sensationeel: industrieel gebruik




par GuyGadeboisTheBack » 25/06/22, 15:06

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten