Thermische studie RT verplicht 2012.

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Thermische studie RT verplicht 2012.




par phil12 » 20/11/12, 17:58

Hallo,
Je zult verschillende aanbiedingen moeten vergelijken
Hier is wat u moet vinden in uw MANDATORY thermische studie te beginnen bij 1 / 1 / 2013, voor wat compleet en regelgevend is.

GESTANDAARDISEERDE SAMENVATTING VAN DE THERMISCHE STUDIE

1. Voor elk gebouw dat onderworpen is aan een rechtvaardiging volgens de voorwaarden van I van artikel 7 van dit besluit, is de gestandaardiseerde samenvatting van het thermische onderzoek een computerbestand in XML-formaat, dat de volgende elementen omvat:
Hoofdstuk 1er:
Administratieve gegevens van het gebouw.


Hoofdstuk 2:
Titel II energieprestatievereisten en de thermische en stroomvereisten van titel III van dit besluit en inclusief:
- De waarden van Bbio, Bbiomax, Cep en Cepmax van het gebouw in kWh primaire energie per vierkante meter SHONRT;
- De waarde van de SHONRT van het gebouw gebruikt in de berekeningen; - voor zones of delen van CE1-categoriezones en voor elke gedefinieerde zone van het gebouw
door hun gebruik, de waarden van Tic en Ticréf;
- De status van het bouwproject ten opzichte van elk van de middelenvereisten, gedefinieerd in titel III van dit besluit, waaraan het project is voorgelegd.

Hoofdstuk 3:
Educatieve indicatoren die, onder andere in grafische vorm, de ontbinding van de bioklimatische behoefte, Bbio, van het conventionele energieverbruik, Cep, en de conventionele binnentemperatuur, Tic, van het gebouw weergeven.

Hoofdstuk 4:
Detail van de ingangen en exits van de wettelijke berekeningen, in het bijzonder:
- De ontbinding van de kenmerken van de bouwschil, per muurcategorie (oppervlakken, oriëntaties, energiekenmerken ...);
- De ontbinding van de kenmerken van energiesystemen voor gebouwen;
- De ontbinding van de noden, consumpties en energieproductie van het gebouw, onder meer naar type gebruik en door energie;
- Voor elk project, gebouw, zones, groepen en gebouwen, alle kenmerken zoals gedefinieerd in de Th-BCE 2012-methode.


Hoofdstuk 5, optioneel berekend:
Impact van verschillende parameters op conventionele resultaten (Bbio, Cep en Tic):
- Voor pedagogische doeleinden voor ontwerpers, gevoeligheden van berekeningsresultaten voor wijzigingen van technische kenmerken van het gebouw;
- Pedagogisch abutment voor toekomstige bewoners, voor woongebouwen, gevoeligheid van berekeningsresultaten voor gedrag dat verschilt van conventioneel gedrag dat wordt gebruikt als basis voor wettelijke berekening.

(Bron: 26 Oct 2010-besluit)

Nb:
U zult aanbiedingen online tegenkomen met zeer aantrekkelijke basisprijzen, in sommige gevallen diensten met verlies bekijken, maar pas op voor het commerciële proces dat u start door uw contactgegevens te geven, zodat u verzekerd bent van een intensief telefonisch verzoek om opties die stijl toevoegen:
- Attest om mee te doen met de pc ... zo veel (in feite certificaat gratis afgeleverd door internet door het ministerie)
- thermische studie aan het einde van de werken + certificaat (certificaat ook gratis)
- Tips, ook hier zul je geconfronteerd worden met verkopers die het cijfer hebben om te bereiken en die je willen ontmoeten .........
- aanhoudende telefonie van commerciële 'partners', timmerwerk, isolatie, warmtepomp, zonnepanelen, enz ...
Bovendien heeft u achter deze voordelen prestatie-technici, studenten of stagiairs. Uw project zal worden behandeld in 2- of 3-uren, waar een echt advieswerk 2-dagen vereist.
Dern
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
razputin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/10/12, 16:24




par razputin » 30/11/12, 12:06

Dag

kunnen we echt geloven in de energiebalans van vastgoeddiagnostiek?
Ik heb twee diagnoses laten stellen door twee verschillende professionals om mijn huis in Montfavet in de Vaucluse op deze site te verkopen http://www.lesclesdumidi.com/immobilier/vendre_maison-vaucluse-montfavet.html en het bleek dat het resultaat anders was dan de ene professional.
Dus wat is vandaag echt een diagnose waard ...?
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156




par phil12 » 30/11/12, 12:16

Hallo,

Helaas wordt de DPE-methode 3 cl door iedereen inderdaad en logisch geminacht, maar het was noodzakelijk een begin voor de consument om na te denken.

Het uitgangspunt is eerder het creëren van een leermiddel voor de consument.

Aan de andere kant als we de prijs van sommige DPE zien, hebben we geen recht op een echte energie-audit.
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
sertop
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/01/13, 19:49




par sertop » 30/01/13, 00:15

hello,

De rekenmethodiek van Dpe wordt herzien, na de grote onzin van de afgelopen jaren. Als ik me niet vergis, zou de "nieuwe versie" Dpe op 1 april 2013 moeten worden uitgebracht.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/01/13, 10:29

sertop schreef:de 1er April 2013.


Ze hadden beter kunnen vinden als datum niet? Het was al een grap vóór de dpe ... : Mrgreen:

Hier in België is het het tegenovergestelde: toegang tot het beroep is ultragereguleerd ... maar clowning wordt niet voorkomen (omdat degene die gecertificeerd is, kan doen onder behandeling ...) ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten