Een interessante studie over woningen en houtskeletbouw

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Een interessante studie over woningen en houtskeletbouw




par phil12 » 20/11/12, 17:55

Bonsoir,

3 nogal interessante studies van CSTB/FCBA:
-Houtconstructie en winterthermische systemen Wood RT-programma voor Rt 2012.
-Houtskeletwanden en dampoverdrachten
- Thermisch efficiënte houten frame-enveloppen Ondoorzichtige muren – Dak – Buitenschrijnwerk

http://www.abc-paca.fr/uploads/grandcol ... rtbois.pdf

Deze studie liet onder meer toe om de koudebruggen van houten kozijnen te integreren in de Th u regels van de Rt 2012.
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/11/12, 18:55

Hallo Phil!

Je link werkt niet!

Dit is de goede denk ik:
http://www.abc-paca.fr/uploads/grandcol ... rtbois.pdf


Het hervat grotendeels de productietechnieken van 15 jaar geleden hier in Canada.
:|
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156




par phil12 » 20/11/12, 19:10

Hallo neef

Toegegeven, maar dit document bestudeert vooral oplossingen om voor instapwoningen tegen lagere kosten over te stappen op de RT 2012, anders is de echte huidige aanpak voor een MOB Top:

- Traagheidskern (zware afschuiving, geïsoleerde plaat aan de onderzijde, of beter als de grond zich daartoe leent, vaste aarde geïsoleerd aan de onderzijde en periferie, Fermacell of impactgipsplaat in binnenbekleding)

- Isolerende omhulling met IHO, voor koudebruggen door het kozijn.
Met een faseverschuivende isolatie van 50 kg/m3 met een minimum van 150/170 in de warme zones van Frankrijk.

- Afdichting zorg

- Klimaatbron.

Bedankt voor het corrigeren van de link.
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 20/11/12, 20:07

> Het hervat grotendeels de productietechnieken van 15 jaar geleden hier in Canada.

Als je de doc over de modernste technieken hebt, zou ik geïnteresseerd zijn...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 21/11/12, 07:10

BobFuck schreef:> Het hervat grotendeels de productietechnieken van 15 jaar geleden hier in Canada.

Als je de doc over de modernste technieken hebt, zou ik geïnteresseerd zijn...



Het dateert uit 2000 voor de laatste standaard genaamd Novoclimat, maar al 15 jaar geleden bouwden we een paar exemplaren zoals deze:


http://www.efficaciteenergetique.mrnf.g ... ovoclimat/


http://trucconstruction.com/novoclimat.html


Je ziet de overeenkomsten in de constructie op de Franse studie van januari 2012!
8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/11/12, 07:25

Eerlijk gezegd. je moet je afvragen wat de gemoedsrust op de lange termijn is voor een huis van dit type. Ooit fulltime in een chalet gewoond. Ik zou daar niet nog een keer terug willen. Je kunt al het geluid van buiten heel snel horen, vooral 's nachts. En het is behoorlijk beangstigend en kan je nachten net zo erg verstoren als je dagen als je gevoelig bent voor geluiden of als je gaat bouwen in de buurt van een weg of een andere geluidsbron: kraaiende haan, blaffende hond, verkeer, vliegtuigen, wind, regen, werken, enz... (en natuurlijk de geluiden die het dichtst in de buurt komen: huiselijke geluiden, vooral als je samenwoont...) Ondanks het feit dat we niet weten of we op onze oude dag nog zo tolerant zullen zijn...

Er is een alternatief, het zijn huizen met lemen + stro muren, daar ja is het beter geluiddicht.

Maar iedereen doet wat hij wil...
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156




par phil12 » 21/11/12, 09:16

Hallo,

Sorry maar in mijn meute als er bijvoorbeeld een materiaalbezorgwagen voor de deur staat, moet de man aanbellen zodat we zijn aanwezigheid beseffen.

We hebben de kerk op 200 m afstand. We horen de klokken niet, maar ze gaan er met een goed hart naartoe enz.

In Mob is het net als bij auto's, het gaat van de trabant naar de Mercedes.

En een houten of betonnen huis mag geen degelijke bruggen hebben, dus de kwaliteit van het schrijnwerk heeft niets te maken met de bouwwijze.
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 21/11/12, 14:29

Obamot Hi!


Daar zet je beide voeten in de zee...!!!


Mijn dochter heeft een gloednieuw novovision-huis en ik kan je verzekeren dat het niets met een chalet te maken heeft en het is zeer goed geluiddicht, zelfs beter dan een stenen huis!!!


De vloeren zijn al steviger gebouwd volgens het principe van gekruiste ladder en bedekken alles verlijmd en geschroefd, de muren zijn ook goed geïsoleerd door de kruising van de binnen- en buitenlamellen!

Phil heeft gelijk over de kwaliteit van deze huizen en voor de lange termijn hoef je je nergens zorgen over te maken, want in de meeste van onze 40 jaar oude huizen vinden we een groot deel van de materialen en het productieproces terug die we in deze vinden!!


Laat me niet zeggen, zoals ik vaak tegen Dédé heb herhaald>>> als we niet weten waar we het over hebben, onthouden we ons!!!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/11/12, 15:54

Goed als ik het mis heb....

Nu zijn er tenminste beide meningen. Ik geef toe dat ik deze constructies niet specifiek ken!

Zo weten we waar we op moeten letten voordat we kopen...

Wat betreft het vergelijken van mij met DD : Mrgreen: te veel eer, ik kan niet dicht bij hem komen!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 21/11/12, 16:09

Het was om je te pesten!
: Cheesy:

Ik ken deze constructies goed omdat ik actief heb deelgenomen aan semi-zelfbouw voor mijn dochter!


De Franse studie bevestigt dat de Canadese is ontwikkeld om de klimaatverandering tegen te gaan en ik ben blij dat ze hebben het concept overgenomen in zijn geheel het aantonen van de kwaliteit van onze gebouwen!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten