Een econoog in Ouest-Frankrijk

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Een econoog in Ouest-Frankrijk




par Christophe » 27/07/12, 09:40

Roger Guinea, wordt "econologist" voor zijn huis - La Montagne

het initiatief

Roger Guinea heeft ideeën en zet ze in actie. Toen hij al met pensioen was, moest hij het huis bouwen, een veroordeling leidde zijn project: zijn huis zou zuinig moeten zijn.

Zonder zich te ontdoen van alle mogelijke comfort, verankerd in zijn tijd en in fase met de nieuwe technologieën; Ver van een ecologie van kaarslicht wil hij vooral blij zijn als hij het financiële aspect voor gouden regel toepast.

Dit is hoe Roger Guinea zichzelf bevond in de principes van "econologie" of ecologische economie, door een activiteit aan te wijzen die zowel economisch rendabel als milieubewust is.

Rondleiding door de "Préerit", de naam van zijn huis, welk aspect niet verschilt van zijn buren, en waar er veel getallen zullen zijn.

"Omdat ik de hoofdaannemer wilde blijven en de specificaties wilde volgen die ik had opgesteld, moest ik een bedrijf zoeken dat mij volgde. Daar werd ik overal naartoe gegooid. Slechts één volgde mij omdat ze begreep dat mijn project hem ideeën kon brengen. "

De constructie is baksteen monomur, een materiaal dat ademt. Het idee van hout, dat hij niet leuk vond, werd afgewezen. Een buitenhenneppleister, pleisterpleister, geen behoefte aan extra isolatie.

"Uiteraard staat het huis op het zuiden. Ik heb een pet of een tuin gemaakt om te voorkomen dat de zomerzon de muur raakt en de winterzon, die lager aan de horizon staat, te laten komen en te verwarmen. Toen wilde ik een huis goed geventileerd door een systeem van dubbele stroom gekoppeld aan een Canadese put. Met deze ventilatie is een houtkachel van 6 kW voldoende om het huis te verwarmen. "

De isolatie van het dak is van cellulosewatten, het isoleert tegen kou en hitte. Roger installeerde een 10 000 waterwinningstank om de toiletten en de wasmachine te voeden. "Het is concreet, ik wilde, omdat het de natuurlijke zuurgraad van het water neutraliseert. "

Zonnepanelen voeden een warmwatertank, in combinatie met een elektrische ballon voor slechte dagen. Er is ook een windturbine die het elektriciteitsnet van het huis aandrijft.

"Ik heb geen batterij, omdat ik groen ben. Dit is het enige nadeel; het produceert 150 kW / h per jaar, het is klein! De wind is nog niet ontwikkeld! "


http://www.ouest-france.fr/actu/actuLoc ... Locale.Htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/07/12, 12:07

+1 :P
Hetzelfde gevecht.
De windturbine is heet.
En zonder het binden van het batterijnetwerk.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten