Yurt bouw, implementatie en vooral energie?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
mokka
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/02/12, 10:16

Yurt bouw, implementatie en vooral energie?




par mokka » 01/02/12, 14:46

Bonjour à tous,
Mijn vriend en ik willen in een yurt wonen, de yurt zelf vonden we het: een van 9M in zelfbouw met "lafresnaie" voor ongeveer 10000 euro.
Het land zal gelegen zijn in Maine en Luxemburg, voor het moment dat we denken ... de mogelijkheid om een ​​prioris te huren.

Maar waar we echt moeite hebben, is kiezen voor de productie van energie: zon, wind ... het is erg verwarrend voor ons, we weten dat voor de windturbine je specifieke voorzieningen en heel veel nodig hebt papierwerk en toestemmingen .... en zonnepanelen Ik weet niet echt waar ik mijn keuze en budjet op moet baseren ... hoe kan ik volledig autonoom zijn?

Toen dacht ik aan een zonneboiler + een opvangtank voor regenwater met filter voor huishoudelijke behoeften.

We zullen een lagunensysteem voor grijswater installeren ...

We vergeten waarschijnlijk een heleboel dingen om te voorspellen .... het is vrij vaag voor ons, daarom praat ik tegen je!

Waar moeten we aan denken en wat te doen met zonnepanelen, wind ...

Bij voorbaat dank voor jou!
Morgane en Charlot.
0 x
mokka
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/02/12, 10:16




par mokka » 29/02/12, 08:45

Ik post hier de vrucht van onze onderzoeken: het is misschien mogelijk om andere mensen te helpen:

Voor de yurt van 9m² met mezzanine en zeer goede isolatie:
http://www.yourteco.com/index.php

Tel in participatieve rond 17000 euro's.

voor energieën:
www.alisee.org/
Association Alisée die met u de verschillende mogelijkheden van faciliteiten en anderen bespreekt ....

Volledig autonoom rekenen op zonnepanelen: tussen 5000 en 10000 euro's

Windturbine in te vullen: tussen 8000 en 15000 euro's.

De sanitaire fyto (grijs water):
www.labelverte.org/

Tel 4000-euro's, kijk meer als alles door hen wordt gedaan, in ieder geval studie van de bodemsector: 460 euro's.

En een wet die onontkoombaar is:
http://www.heol2.org/

Het autonome huis, vereniging he ... een plek om te bezoeken.

We zijn op zoek naar land, het kan een nummer zijn: 25000 m² voor 25000 euro's .... een prachtige plek om te exploiteren maar niet alleen ....

Met vriendelijke groeten, Mocha.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 29/02/12, 13:42

bday,

Ik ken een of andere bezitter van yurt, het grote probleem bij elke lever was het vochtgehalte van het dak, condensatie onder het dak en plotseling opslag in de isolatie. Ik concludeer daarom dat het een punt a niet nalaten.

Betreffende de windturbine

er is de yahoo kleine windgroep die zeer actief is en actieve leden zijn van een zeer hoog niveau, dus het advies is vrij duidelijk en betrouwbaar.
De basis, bij 12m en minder is het niet de moeite waard om een ​​windturbine te pauzeren, behalve speciale gevallen op een hoge heuvel of berg die is vrijgemaakt, elk obstakel minder dan 50 m windturbine zal verstoringen van de wind veroorzaken nuiras voor de goede werking van de laatste.
Het is in elk geval beter om een ​​beetje tijd 6 maanden door te brengen om het windpotentieel te bepalen dat beschikbaar is om de juiste materiaalkeuze te maken, en het is natuurlijk de moeite waard om een ​​windturbine te plaatsen, wat niet zo is. overal ter wereld, zelfs hier in Bretagne, zijn er plaatsen waar het windpotentieel nul is.
Er is ook de associatie THIEOL die zelfstage doet bij een stage van de zogenaamde piggot-windturbine, die heel goed werkt en vrij haalbaar is voor een amateur.

In elk geval totdat 12 m meer vergunningen nodig heeft, alleen een verklaring aan het gemeentehuis. (Ik herhaal dat 12m in bepaalde gevallen goed is, maar een onderzoek naar de aanbrenging van wind is van groot belang)

Voor zuivering

http://www.spanc29.net/forum/viewsujet.php?id=775

De spancategorie maakt veel constructies in de hoek mogelijk, met een kleine techniek voor de vergunning die u wilt communiceren om zeker te zijn van de autorisatie;).
Voor 500-euro's kun je ook de plannen laten maken door een pro, die normaal de planten in het gebied gebruikt voor het zuiveren van de geschiedenis om er zeker van te zijn dat dit allemaal springlevend is, en voor het gemak van sourcing in eerste instantie natuurlijk.

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 29/02/12, 17:01

Hallo Mocha

Heb je ooit de inwoners van Yurts ontmoet in de M&L om hun ervaringen te leren kennen?

Degenen die ik ken zijn niet in energie-onafhankelijkheid, maar hebben laguneprojecten zoals jij.

Veel geluk voor dit alles, de moeilijkste zijn de regels :|
0 x
mokka
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/02/12, 10:16




par mokka » 13/03/12, 17:48

Dank u voor uw antwoorden,

Ja, ik heb een aantal yurt-bewoners ontmoet, en het is waar dat de meeste van hen niet onafhankelijk zijn, maar er zijn mensen die volledig onafhankelijk zijn: de asso-he ...
De zorgen in het algemeen zijn geld, maar we zullen alle noodzakelijke investeringen consolideren in een enkele lening ....

Vastgoedlening aanvaard door de bank daarnaast.
Meer dan de CDI en ga!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Yurt constructie, implantatie en vooral: energie?




par Christophe » 09/03/16, 20:33

Hier is een bouwplan van een yurt van ongeveer 50 m² op de grond voor 70 bewoonbaar m² (bron: Systeem D)

yourte_plan.pdf
(1000.02 KB) Downloaded keer 980
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten