Verwarming op gas

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne

Verwarming op gas




par titus02 » 08/11/05, 18:42

Dag

Ik heb met belangstelling de gedachtewisselingen over schoorstenen en houtkachels geraadpleegd.
als ik alles goed begreep, is het eenvoudig verbranden van hout inefficiënt omdat de warmte snel "stijgt"
in de schoorsteen en de dampen bevatten nog steeds brandbare elementen die verloren zijn gegaan.

Een "klassiek" uitbraaksysteem, geassocieerd met een systeem dat lijkt op gasogenen die al worden gebruikt
is de laatste oorlog mogelijk? het principe:

Zaagsel (of spaanders of kleine houtblokken) wordt "opgesloten" in een verzegelde cilinder van
manier om het hout te "ontgassen" zonder het te verbranden.
Een "klassieke" uitbraak zorgt voor de temperatuurstijging van het systeem (bovendien is het mooi), eens de cilinder
Bij temperatuur worden de vrijkomende gassen in een brander geleid, die zich onder de cilinder bevindt om de
gesloten systeemwerking (zodra het brandhout op is).

dit systeem heeft 2 voordelen:

-de gassen in het zaagsel worden "grondig" benut, zonder onmiddellijk verloren te gaan in het kanaal.
-de verzegelde cilinder en het hete zaagsel dat erin zit zorgt voor verwarming door "straling", dit
warmte gaat niet verloren in het kanaal, met daarnaast de warmte die de brander levert.

Dit systeem zou kunnen worden aangepast in een "klassieke" schouw, geplaatst boven de schouw van de
liep, als een rek.

is het naar uw mening "levensvatbaar" en efficiënt? dit systeem hoeft nog maar weinig te bestaan?

Ik heb wanhopig geprobeerd een diagram te maken, ik hoop dat het begrijpelijk is.

bedankt voor uw opmerkingen.

ps: ik koos a priori voor een zaagsel omdat het niet duur is (zie gratis in zagerijen) en toestaat
vul het volume van de verwarmingscilinder "tot aan de bodem", zonder ruimte over te laten voor de lucht die het risico loopt door te laten
het uiterlijk van vlammen.
0 x
Ik heb liever een con lopen drie zitten intellectuelen uitdrukken (dank u Audiart).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 23/02/06, 00:01

Ik "val" toevallig op je post. Het is interessant uw gasgeneratorsysteem uit de laatste wereldoorlog, maar ik zie dat het niemand interesseerde.

Ik zie je diagram niet, dit systeem zou me interesseren, bijvoorbeeld om mijn garage te verwarmen.

A +.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 23/02/06, 08:41

op een vrij recente tijd was ik geïnteresseerd in alles met betrekking tot het smeden van metalen. Bij deze gelegenheid raakte ik geïnteresseerd in het probleem van het maken van houtskool, dat erg duur is in de handel en met een angstaanjagende snelheid vertrekt in een kolenmederij.

Dus ik kwam deze site tegen waar een man uitlegt hoe je houtskool kunt maken en het proces komt heel dicht in de buurt van degene die je beschrijft:

http://www.twinoaksforge.com/BLADSMITHI ... ARCOAL.htm
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten