Huis (bijna) bio-klimatisch in de Hérault

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
felvisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/09/11, 19:19

Huis (bijna) bio-klimatisch in de Hérault




par felvisch » 12/09/11, 14:46

Bonjour à tous,

François 53 jaar oud.

Ik sta op het punt om land te kopen en mijn huis voor de late regering te bouwen : Lol:
Ik bracht de helft van mijn leven door met het renoveren van appartementen en ik realiseerde volledig in zelfbouw mijn zonneverwarming (met verwarmingshulp) met twee collectorvelden op het zuidoosten en zuidwesten in 2005.
Dus ik heb al een beetje ervaring.

Het huis komt in Monomur met thermische zonnecollectoren, vloerverwarming en een zonnekas.

Het ontwerp vraagt ​​me geen specifieke pb, maar ik struikel over de zonnekas.
Ik begreep dat het een glazen oppervlak op twee verdiepingen nodig had, een accumulatormuur onderaan, enz ... een beetje als dit:
Beeld

Ik begreep ook dat luiken binnen nodig waren om de kas van de rest van het huis te kunnen isoleren als het koud is in de winter en warm in de zomer.

Maar hoe sluit je het volume dat op de vloer ligt (a priori de kamers)? :?
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten