Kelder kalkmuur, pouzolane, zand ...

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
strohuis
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/07/11, 17:35

Kelder kalkmuur, pouzolane, zand ...




par strohuis » 28/07/11, 22:10

Hallo,

Ik ben zelf-bouwer van een huis met strobalen houten frame in Drôme, ik ben net klaar met het cyclopische fundamenten hen: Ik ga een muur van 40cm gewone puin 20 / 20, ik zou zinken vervolgens, een betonplaat op een vulling alle hoeken.
Op deze plaat, ben ik van plan om een ​​drijvende rand te laten zinken, gemaakt van beton omspoeld met kalk, vulkanisch zand en gewoon zand.

Ik ben op zoek naar de exacte verhoudingen, wie kan mij helpen?

Met mijn dank,

strohuis
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/03/13, 19:53

Bonsoir,


Ik weet niet welke dosering je wilt, maar voor mij is kalkbeton het maken van platen van maximaal 10 cm dik

een voorbeeld in de precieze kalk ...

http://openarchive.icomos.org/997/2/Pre ... ue_NHL.pdf


Door tegens een idee dat werkt omdat het al geïmplementeerd is en dat niet beweegt, en naast het voordeel van semi-isolerende, syporex blokken ...

Ik heb geholpen bij het maken van een Grebb-constructie op syporex block. Het is eenvoudig, het kan duur zijn en er is geen lange droogtijd voor nodig ...

vervolgens bedekt met kalk voor waterdichting .....
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 08/03/13, 20:45

Hallo strohuis,

Ik weet niet waar je bent in de Drome, maar als je dichter bij Die GRETA kunt komen, is er een training over het gebruik van deze materialen.
Volgende week komen ze om een ​​uitbreiding van ons pand te bouwen, misschien zal ik informatie hebben.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/03/13, 10:00

Ik hoop dat de schrijver van dit onderwerp in bijna 2 jaren zijn antwoord zal hebben gehad voor je interventie, want anders is zijn huis niet klaar om te worden voltooid : Mrgreen:
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 09/03/13, 13:32

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

het is niet nep ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten