Een boom in gevaar aan de deur, wat te doen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Een boom in gevaar aan de deur, wat te doen?




par Lietseu » 16/06/09, 20:15

Hallo allemaal, ik kom naar jullie toe om jullie om hulp te vragen om deze prachtige kleine boom te redden, niet kijken, het is een lindeboom!

Een slechte bestuurder slaagde erin de schors van bijna 2 meter hoog en 20 cm breed af te scheuren van een stam die misschien 40 cm in omtrek is.

Hier zijn de foto's, en wat ik heb gedaan om hem te redden, zal dat genoeg zijn?

De schade:
Beeld
en nogmaals:
Beeld
De oplossing, de links zaten in de container,
Beeld
Ik bond ze met de uiteinden aan elkaar vast en zette al mijn gewicht in om ze zo strak mogelijk te maken
Beeld

Zal dit genoeg zijn, zal het nodig zijn om andere dingen te plaatsen?
Mijn broer vertelt me ​​dat ik een specifieke kit moet aanbrengen voor het kappen van bomen, om het "vlees" (het hout) van de boom te beschermen, zonder zijn "huid" (de schors) heeft hij geen geluk om te overleven :schok:

Bedankt voor hem, en miauw!

Vraag om de klootzak die dit deed aan de kaak te stellen, of niet?
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 16/06/09, 21:10

Is dat niet schattig : Cheesy: !

Helaas vrees ik dat uw "reparaties" meer kwaad dan goed doen.
De schors zal inderdaad niet aan elkaar plakken zoals de huid van een dier. Het grootste risico voor de boom is nu besmetting door ziekteverwekkers (met name paddenstoelen).
Door de gewonde en besmette delen te bedekken, hebt u echter een ideale "niche" gecreëerd: vochtig, beschut tegen tocht.
Hoe dan ook, bij zo'n verwonding zal de boom voor lange tijd misvormd zijn (mits hij bovengenoemde aanvallen overleeft).
Het zal langzaam zijn schors opbouwen vanaf de randen van de wond.

In dit geval is het beste wat je kunt doen ... niets doen. Of niet veel: maak de wond schoon door alle losse schorsdelen te verwijderen. Dat is alles.

Putty, indien niet onmiddellijk na een verwonding aangebracht, zal ook schadelijk zijn.

Sorry voor je arme lindeboom.
:?
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 16/06/09, 21:53

Dat is waar ik bang voor was : Mrgreen:

Ik heb het onmogelijke geprobeerd, ik ga de gemeentediensten bellen... zij zullen zien wat te doen...

En ik denk aan het idee om de idioot te verslaan die denkt dat alles te koop is...

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 374-gasten