Motorolie in het voedsel droom ik of niet ????

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 21/06/08, 11:54

Reeds geziene en verouderde informatie.

Ik zou zeggen: en dan verbaast het je nog steeds nadat de kipdioxines toeslaan?

Koop lokaal en in AMAP en je zult dit soort problemen niet langer hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 22/06/08, 21:30

Des te beter als je deze info kende, ik had het nog niet gezien.

Zeg nu dat je alleen biologisch en lokaal moet eten, het is een beetje gemakkelijk en reductief.
Niet iedereen kan biologisch eten, hoewel sommige mensen het tegenovergestelde beweren. En eet lokale idem.

Er is geen sprake van controverse, maar ik zou in ieder geval willen dat de industriëlen die geen goed voedsel bereiden, bidden dat ze de consumenten niet vergiftigen.

Biologisch en lokaal eten is goed, het is waar en in het seizoen is het zelfs nog beter. Laten we nu twee seconden logisch zijn, iedereen op deze manier voeden is niet mogelijk en als ik het mis heb, bewijs het mij !!!

Ik ben de moeder van 5 kinderen, getrouwd, ik woon op het platteland, ik werk 's nachts, mijn man overdag en ons loon is minimaal.
Mijn twee volwassenen (major) studeren. Wij zijn de eigenaar van ons huis. We hebben een auto (een fiat Mulpipla-tank en een 125cc-motorfiets) en we zijn ook erg blij.

Ik ontdekte 7 jaar geleden ecologie mede dankzij internet, maar ook dankzij de ontmoetingen die ik met andere moeders op een had forum.
Ik probeer elke dag een beetje beter te doen voor de planeet en voor onze gezondheid, maar ik ben verplicht om rekening te houden met ons budget.
En dit is waar biologische landbouw zijn grenzen bereikt, een gezin van 7 mensen voeden met biologische landbouw alleen kan ik het niet. Althans niet met onze salarissen.

Ik ben hier lid van de amap en heb elke week een groentemand voor 12 euro, maar het is genoeg voor maximaal 3 personen, niet 7.
Ik maak elke dag mijn brood en alleen biologische yoghurt.
We eten eenmaal per week vlees (ik iets minder omdat ik het niet echt lekker vind) en gerechten die al gekookt zijn, zijn thuis zeldzaam;
Ik ga op zaterdag naar de markt en ik neem biologische of niet-biologische groenten, afhankelijk van de prijzen.
Maar naar de supermarkt gaan is nog steeds een verplichting en daar dacht ik nog steeds dat ik mezelf op een dag niet zou vinden met motorolie in het voedsel.

Onze keuze de laatste tijd (nou vooral de mijne, maar mijn man is vriendelijk) is de verandering van verwarming door deze brandstofketel te elimineren en te vervangen door een pellet en een zonnetank. Maar dat vereist een zeer grote investering, het is een keuze die ik met plezier maak. Maar plotseling komt alle biologische voeding voor later omdat er onmogelijk is.

Als ik nu om me heen kijk, wanneer ik bepaalde mensen in onze familie in de kombuis en wel zie, doet het me pijn te denken dat de industriëlen hen vergiftigen met het voedsel dat ze alle moeite hebben om te kopen. Waarom is er niets gedaan om dat te veranderen ????
Moeten de "armen", naast het doorbreken van de plaat, sterven aan vergiftiging of ziekte als gevolg van dit vuil van voedsel dat aan hen wordt doorgegeven ???
Dit is de wereld waarin we leven ???? Aan de ene kant, de rijken die biologisch voedsel kunnen eten en voor zichzelf kunnen zorgen, en de armen die sterven ?????

Ik weet niet waar we heen gaan, maar eerlijk gezegd, als ik er teveel aan denk, maakt het me bang voor mijn kinderen.

uw forum is meestal zeer informatief en te technisch voor mij (en ja, ik ben blond : Cheesy: ) maar als mij verteld wordt dat er eerlijk gezegd eerlijk voedsel is, krijg ik er spijt van.

Goede avond; helene
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 22/06/08, 23:04

Moeten de "armen", naast het doorbreken van de plaat, sterven aan vergiftiging of ziekte als gevolg van dit vuil van voedsel dat aan hen wordt doorgegeven ???

Een troost in dit geval: consumenten zijn vrijgesteld van TIPP. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/08, 23:19

Hé, kalm, Hélène ... Dit is niet de eerste en waarschijnlijk niet de laatste keer dat er een controverse over de voedingsindustrie zal ontstaan. Ik betreur het late herstel door enkele groene groepen ... Omdat deze affaire nu tot het verleden behoort en als er een "vergiftiging" heeft plaatsgevonden, is het een beetje laat om een ​​boycot 1 maand later aan te moedigen ...

Peer Belle Helene schreef:Biologisch en lokaal eten is goed, het is waar en in het seizoen is het zelfs nog beter. Laten we nu twee seconden logisch zijn, iedereen op deze manier voeden is niet mogelijk en als ik het mis heb, bewijs het mij !!!


1) Echt waar? Betekent dit dat de mensheid zou verhongeren vóór industriële landbouw? Paradoxaal, toch?

2) Lokaal kopen is noodzakelijkerwijs kopen in seizoen. Ik koop liever lokaal, niet biologisch dan biologisch geïmporteerd van ver ...

3) Voor de prijzen, als je koopt in Amap (we hebben er geen in onze hoek), weet je waarschijnlijk dat het goedkoper is dan de grote dozen, toch? Dus het argument: organisch is duur en industrieel is goedkoop is verouderd ...

4) We eten geen biologisch voedsel behalve melk en eieren ... een beetje fair trade van tijd tot tijd ... maar we proberen zoveel mogelijk kleine ambachtslieden te begunstigen (bakker, slager ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 23/06/08, 06:06

Hallo Hélène, goed gedaan voor je getuigenis waaruit blijkt dat het niet voor iedereen gemakkelijk is en vooral dat keuzes maken tussen gezondheid en financiële middelen niet altijd hand in hand gaan.
Ik ben net zo walgelijk als je ziet dat de voedselveiligheid in de EU een niveau van motorolie in het dieet accepteert als ze bovendien rauwe melkkazen proberen te onderdrukken.
Het eerste bericht dat erover praat is:
https://www.econologie.com/forums/on-nous-no ... t5399.html

We moeten dus niet vergeten dat we alleen potentiële klanten zijn; afgezien daarvan geen redding! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 23/06/08, 08:13

Sorry voor mijn uitbarsting ... de plotselinge hitte waarschijnlijk :?

Het is goed om weer lokaal te consumeren, maar ik zou graag iets anders op de markt zien dan de meerderheid van de handelaren die hun product van Rungis verkopen.
Er zijn (althans op de markt waar ik naartoe ga) steeds minder gebouwen waar ik spijt van heb.

Wanneer de prijs van biologische groenten en fruit ja is, zijn ze soms / vaak goedkoper dan in supermarkten en beter van smaak. Maar het is alleen op dit type product omdat het voor de rest van het voedsel duurder is. Boodschappen, zuivelproducten (de prijs van biologische kaas : Cry: ) het vlees is echt bcp duurder en als je daar maandelijks wilt winkelen, is het verpest voor een groot gezin.

Voor huishoudelijke producten gebruik ik heel weinig en ik gebruik HE-mix met wodka : Cheesy: om te desinfecteren is de kostprijs dus mini.

Het feit blijft dat het nieuws verkeerd gaat of laat aankomt en als je net als ik vrij druk bent met je familie, mis je wel wat dingen in de kranten. Hoewel ik daar niets anders heb gelezen dan op het net.
Groene mensen moeten nog veel leren op het gebied van communicatie, dat realiseer ik me elke dag.
En vergeet niet het belang van onderwijs, het zijn onze kinderen die nog meer zullen lijden dan wij van de staat van de planeet.

Goedendag. Helena
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/06/08, 09:26

bham schreef:ze proberen rauwe melkkazen te elimineren.


Dit is onaanvaardbaar en het houdt rechtstreeks verband met Europa, dat alles wil "industrialiseren en standaardiseren" ... In sommige gevallen is het positief (bijvoorbeeld veiligheid) in andere gevallen, zoals het geval is, is het onzin !! Sommige kazen worden al honderden (duizenden?) Geconsumeerd omdat de EU zegt dat ze niet gestandaardiseerd zijn en dus "gevaarlijk" worden ??? :onheil:

Eigenlijk heb ik daar zin in de EU is soms een beetje de amerikanisering van voedsel (standaardisering van alles en de zoektocht naar nul "risico") en stroomlobby's onder het mom van veiligheid en industriële prestaties ...

Maar dit is een ander debat ...

Hélène, er zijn nog steeds veel kleine lokale markten (zeker niet in de regio Parijs en nogmaals, het is niet zeker) waar producenten degenen zijn die rechtstreeks verkopen. Het beste is om te vragen voordat je koopt, toch? Het is in elk geval beter dan een groot gebied, toch? (wanneer u 1 kg groenten op de markt koopt, verdient u de kost van niemand die dezelfde kg groenten in een supermarkt heeft gekocht).

Ja voor biologisch vlees, persoonlijk heb ik het gewoon nooit gegeten ... het lijkt me.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/01/11, 18:28

Lang daarvoor hadden we vliegtuigolie gebruikt als olijfolie in Spanje, ik weet niet hoeveel zieken en doden er in de jaren 80 tot 90 waren !!!
http://daudon.free.fr/page173.html
http://www.panda-france.net/archive_14_10_2008.php
http://www.astrosurf.com/ubb/Forum11/HTML/000126.html
De vervalste olie was in 1981
1200 doden en 25000 mensen bedwelmd
Ik herinner me mijn diensthoofd die terugkeerde van vakantie in Spanje stierf aan bliksem leverkanker na 15 dagen ziekenhuisopname? olie of niet ??? http://daudon.free.fr/page173.html

1.200 doden en 25.000 bedwelmd

(Tijdelijke blindheid; tijdelijke atrofie en / of verschillende tijdelijke of permanente verlamming; langdurig risico op kanker).

0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 11/01/11, 23:22

Er was ook antivries in Franse wijnen geweest!

De Fransen slaan de mond van de Fransen als het gaat om wijn; Ik leg uit, de wijnen van Californië (ontwikkeld door Franse immigranten), zeer beroemd om hun smaak, we kijken naar de pion met Franse wijn en Frankrijk schreeuwt hardop dat de ricans het niet maken volgens de oude methode met eiken vat en al tra la la, persoonlijk geef ik veel de voorkeur aan Californische wijn en ik zou graag willen dat de Fransen ook innoveren en geen ideeën meer hebben die hen zeker niet vooruit helpen!

Om onverschrokken te zijn, hou ik van Frans maar van wijn ?????????????




Hier in Quebec reproduceren we kazen van over de hele wereld en met verontrustend gemak!
Maar we mogen geen kaas maken met rauwe melk, wat naar mijn mening gek is omdat het verschil in smaak opvallend is!

Ik eet rauw rundergehakt, zelfs als we aanbevelen het goed te koken, in het ergste geval heb ik een lichte buikpijn die één nacht duurt en het is snel vergeten, helaas door alles wat we eten te saneren, ons systeem ontwikkelt geen verdediging en bij de minste afwijking worden we ziek!

Op school en kinderdagverblijf is het aan te bevelen om kinderen te houden als ze ziek zijn of om te voorkomen dat ze ziek worden, wat een eikel, mijn kinderen, ik heb ze ondergedompeld in virussen en bacteriën (niet al te veel) en ze zijn nooit ziek!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 366-gasten