Biodiversiteit, zaad gigantische vriezer in het uiterste noorden

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Biodiversiteit, zaad gigantische vriezer in het uiterste noorden




par Christophe » 03/06/08, 19:22

Svalbard International Seed Vault (SISV, Svalbard International Seed Deposit), een ijskoude bunker om de wereldwijde biodiversiteit te redden.

Beschermde en Amerikaanse goudreserves, zijn honderdduizenden zaden beschut op een afgelegen eiland in de poolcirkel. Ze vertegenwoordigen monsters van alle voedselgewassen op de planeet en kunnen worden gebruikt om de landbouwproductie opnieuw op te starten in het geval van een regionale of wereldwijde ramp.

Beeld

Tarwe, sorghum, salade, gierst en nog veel meer !! In totaal zijn 100 miljoenen zaden van 100 verschillende landen gedeponeerd in een echte kluis gelegen in de Noorse archipel Svalbard, 1000 km van de Noordpool. Eens verpakt in speciaal gemaakte bladeren en verzegeld in verzegelde dozen, zullen de zaden hun ontkiemingsvermogen gedurende honderden jaren behouden. Sommige zaden kunnen nog meer overleven (mits ze in optimale omstandigheden worden gehouden), gerst bijvoorbeeld 2000-jaren, maar het record wordt gehouden door sorghum waarvan het zaad levensvatbaar blijft voor bijna 20 000-jaren.

Beeld

De zaden worden opgeslagen in drie gebarricadeerde kamers aan het einde van een tunnel die 125-meters in de bergen hebben gegraven. De temperatuur is constant maar een nieuwe streng: -18 ° c. Om een ​​enkele kleine compressor te behouden, wordt elke doos ook omringd door permafrost (poolijs), wat de levensvatbaarheid van zaden in geval van stroomuitval garandeert. Wat de veiligheid betreft, zijn de maatregelen ook drastisch: stalen deuren, luchtsluizen, gecodeerde sleutels, bewegingsdetectoren ... genoeg om te concurreren met de grootste banken!

Beeld

Deze veilige, ingehulde dinsdag 26 februari is bedoeld om de biodiversiteit van voedselgewassen te behouden, die momenteel aanzienlijk kleiner wordt. De helft van de gedeponeerde planten wordt ook bedreigd. Dit groenreserve is een waarborg tegen het verdwijnen van de minder geëxploiteerde rassen. Het zal ook zeer nuttig zijn in het geval van natuurrampen en vernietiging van agrarische hulpbronnen. De landen die de zaden hebben geschonken, bezitten ze nog steeds en kunnen ze terughalen en gebruiken om de voedselproductie opnieuw op te starten. Andere aankomsten van zaden zijn gepland, vooral uit ontwikkelingslanden. In totaal is de opslagcapaciteit van de structuur 4.5 miljoen steekproef is ongeveer 2 miljard zaden!


Bron: NOUVELOBS.COM | 27.02.2008 | 10: 55
Foto credit: AFP

Een completer artikel over de vraag: http://www.azurelite.net/imaginaire/ind ... &numero=49
Dernière édition par Christophe de 03 / 06 / 08, 22: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 03/06/08, 19:28

je ziet dat we niets vrezen voor het GGO : Cheesy:
als het niet lukt, hebben we genoeg om in de koelkast te starten : Cheesy: dus waarom voorzorgsmaatregelen nemen ????? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 03/06/08, 19:33

Zeker ... maar zal zich eerder moeten scheren : Roll:

Anders is pkoi het ook veilig terwijl het verloren is 1000km Noordpool? Heb geen menigte van overvallers ...
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 03/06/08, 19:43

Ik lach, maar het probleem is gerezen ....
sommigen spreken van een goed geweten om iets te doen ...

het feit dat er maar één is, is gevaarlijk als ... als we het op een dag echt nodig hebben, de eigenaar de wereld zal leiden ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 03/06/08, 21:32

Chr .......als je over deze beschermde schat praat, is het niet voor niets?
Ik heb er zelf over nagedacht na het volgen van de video die je in de link zette, op de passage van de planeet X (Nibiru) en de volgende video 2 / 2, en de zussen ...

In het geval van een wereldwijde ramp na een botsing en de landwasmachine die een paar jaar zou volgen, zou dit 'cultureel erfgoed' toevallig bij de wederopbouw van de aarde kunnen worden gebruikt!
(Maar niet meer voor onze mond).
Alleen voor elites en onze favoriete leiders die zich kunnen voortplanten, tijdens een lange huwelijksnacht onder het Albion-plateau, in Noorwegen, Nevada of elders,

om het land opnieuw te bevolken, van een ras zonder gebreken en naar hun beeld, voorbeeldig.

In 400 000 jaar, zal archeologen van de nieuwe beschaving een aantal pre-gewassen hominide skeletten, en concluderen dat de moderne beschaving begon met een sprong, na de uitvinding van de landbouw, die wijdverbreid is, met een enkele slag op deze aarde.
Eigenlijk in 10 op 20-jaren ...

Mediteren ...
Dernière édition par gegyx de 03 / 06 / 08, 21: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 03/06/08, 21:41

m .... meer onthouden over de titel van het lied reggiani : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 03/06/08, 21:44

Maak geen snaps en speculaties te snel over mij Gegyx ... stp, bedankt.

In het geval van een pakket met een andere planeet (hum hum ...) zou dit soort bunker niet veel helpen ...
Dernière édition par Christophe de 03 / 06 / 08, 21: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 03/06/08, 21:58

Ik schijn te hebben gelezen of gelezen dat Monsanto op initiatief van deze stam stond.
Kan iemand bevestigen?
Want als het waar is, verklaart het een heleboel dingen :frons:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 03/06/08, 21:59

Punaize, als dat het geval is, worden in ieder geval de gepantserde deuren uitgelegd ... en het wordt erg zorgwekkend voor de toekomst ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/06/08, 00:26

bham schreef:Ik schijn te hebben gelezen of gelezen dat Monsanto op initiatief van deze stam stond.
Kan iemand bevestigen?
Want als het waar is, verklaart het een heleboel dingen :frons:


Ik heb ook zoiets gelezen of gehoord en het lijkt me dat er verschillende zaadmultinationals waren die dit hadden gefinancierd - :onheil:

Voor mij lijkt het mij voor de hand te liggen dat ze de biologische diversiteit hebben geblokkeerd ... :onheil:

We vertrouwen zijn schat niet toe aan oom Picsou als we hem weer willen zien ...
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 401-gasten