Afval een nieuwe manier van acteren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.

Je denkt dat het is:

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1

Afval een nieuwe manier van acteren?




par onzin » 08/11/07, 14:28

Hallo,

Hier is een link naar een gloednieuwe site die echt werkt voor het behoud van het milieu en de strijd tegen vervuiling door afval.

http://rubbishbusters.com

Op deze site kan iedereen actie ondernemen en het resultaat is zichtbaar!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 08/11/07, 14:37

Pal slecht het principe, nadat ik hoop dat we genoeg schoonmakers vinden.

Waarom niet eens van tijd tot tijd een wandeling maken naar gemeentelijk personeel of vuilnismannen of andere collecties.
Dernière édition par nonoLeRobot de 08 / 11 / 07, 16: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/11/07, 16:58

Uh, u kunt het concept precies presenteren forums?
Als ik het goed begrijp, bestaat het concept uit een kaart opstellen van vervuilde / vervallen sites in Frankrijk?

U kunt ook als u uw site aan onze directory wilt toevoegen: https://www.econologie.com/annuaire/
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1




par onzin » 09/11/07, 10:12

Exact, maak een kaart door de deelname van iedereen, maar niet alleen.

Omdat het doel echt is om te handelen (niet blablater of wachten tot de overheid ervoor zorgt ...), dat wil zeggen om ons milieu schoner te maken. Het opstellen van een kaart zou nutteloos zijn als er geen actie op volgde.

De mogelijke acties zijn als volgt:

+ Identificeer en breng vervuilde sites in kaart (om het bewustzijn te vergroten van wat we onze omgeving aandoen en de gevolgen die dit kan hebben)

+ Maak de tellingsgegevens toegankelijk voor mensen, organisaties of verenigingen die willen opruimen en zo hun taak vergemakkelijken (er is bijvoorbeeld een POI-bestand van vervuilde sites beschikbaar, voer het gewoon in de GPS in om op vervuilde sites)

+ Organiseer schoonmaak- en preventieacties (educatieve uitstapjes met kinderen bijvoorbeeld)

+ Waarschuw de openbare autoriteiten (prefecturen, gemeentehuizen, DDE, DRIRE) zodat de bestaande wetten ter zake definitief worden toegepast (sanctie van de vervuiler, verplichting om elke bekende site schoon te maken, uitvoering van preventieve maatregelen)

Het is duidelijk dat de site zo is ontworpen dat deze acties worden vermeld en dat de resultaten dus zichtbaar zijn!

Maar de basis van dit alles is echt de deelname van zoveel mogelijk mensen. Hoe meer we zullen zijn en hoe meer we effectief zullen zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/11/07, 14:10

Hallo onzin
onzin schreef:Exact, maak een kaart door de deelname van iedereen, maar niet alleen.

Omdat het doel echt is om te handelen (niet blablater of wachten tot de overheid ervoor zorgt ...), dat wil zeggen om ons milieu schoner te maken. Het opstellen van een kaart zou nutteloos zijn als er geen actie op volgde.

De mogelijke acties zijn als volgt:

+ Identificeer en breng vervuilde sites in kaart (om het bewustzijn te vergroten van wat we onze omgeving aandoen en de gevolgen die dit kan hebben)

+ Maak de tellingsgegevens toegankelijk voor mensen, organisaties of verenigingen die willen opruimen en zo hun taak vergemakkelijken (er is bijvoorbeeld een POI-bestand van vervuilde sites beschikbaar, voer het gewoon in de GPS in om op vervuilde sites)

+ Organiseer schoonmaak- en preventieacties (educatieve uitstapjes met kinderen bijvoorbeeld)

+ Waarschuw de openbare autoriteiten (prefecturen, gemeentehuizen, DDE, DRIRE) zodat de bestaande wetten ter zake definitief worden toegepast (sanctie van de vervuiler, verplichting om elke bekende site schoon te maken, uitvoering van preventieve maatregelen)


De aanpak is interessant maar met een flat. de limiet tussen opzeggen en registreren is klein ..... (Vichy Regime). :schok: Yaka neemt veel voorzorgsmaatregelen voordat hij iets activeert ...

Van mijn kant maak ik soms een wandeling in de bergen met een schop (stok met een eindspijker) en een vuilniszak die ik vul (op de terugweg) en gooi het afval van de parkeerplaats in.

Ik heb namelijk gemerkt dat mensen hun afval gemakkelijker op reeds vervuilde oppervlakken gooien dan op lege ruimtes. Dus als de randen van het pad "behouden" blijven, blijven ze zo langer. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1




par onzin » 09/11/07, 15:31

Flytox uh, ik heb een beetje moeite met de vergelijking op Vichy, ik begrijp wat je bedoelt, maar het is een beetje sterk als vergelijking nee ...? Ik herinner u eraan dat de Vichy-regering mensen zoals u en mij naar vernietigingskampen heeft gestuurd ...

en veroordeel dan wie, denk je dat de dwazen die hun afval in de rivieren gooien hun naam achterlaten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
DELAIR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 31/10/07, 15:51
Plaats: CHATEAUBOUDUN




par DELAIR » 09/11/07, 15:36

Uh nou ... uh Burgers?

Nou ... Al het volkstellingenwerk is gedaan! Voor vervuilde locaties en bodems is dit de DRIRE!
Er zijn BASIAS EN BASOL. Wij geven ons geld om dit werk te doen en ik kan verzekeren dat het goed gedaan is en in de TRANSPARANTIE !!!
Nu, in de 1990-jaren, is er de alarmerende macht gegeven aan de 1901 Law Associations om de excessen van de instellingen aan de kaak te stellen.
Dus waar wacht je nog op?
0 x
de mannen gaan het woud voor, de woestijnen volgen hen "CHATEAUBRIANT
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/11/07, 16:07

Hallo onzin
onzin schreef:Flytox uh, ik heb een beetje moeite met de vergelijking op Vichy, ik begrijp wat je bedoelt, maar het is een beetje sterk als vergelijking nee ...? Ik herinner u eraan dat de Vichy-regering mensen zoals u en mij naar vernietigingskampen heeft gestuurd ...


Ik wilde geen pijn doen ... De vergelijking is een beetje "schokkend", het is waar, maar ik zag een verhaal als dit waarin een vakman slingerde. Ik weet niet welke stinkende en vervuilende chemicaliën direct op de grond aan het einde van zijn grond. De buren zagen, hekelden ..... het ging vol live, de verschillende autoriteiten kwamen hun twee cent betalen, de winkel stierf bijna met de baas die klussen aan het chanteren was .. .de werknemers raakten bijna hun baan kwijt.

In het verhaal weet ik niet of het land is opgeruimd ... omdat de ambachtsman het zich niet kon veroorloven om te betalen. Ze moesten een compromis vinden ... de winkel bestaat nog steeds.

Een eerdere dialoog zou zeker constructiever zijn geweest ... voordat het poeder in brand werd gestoken. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1




par onzin » 09/11/07, 16:18

Sites en vervuilde bodems, het is inderdaad de DRIRE en de BRGM en we zijn het ermee eens dat het werk in alle transparantie wordt gedaan.

Maar we hebben niet met hetzelfde probleem te maken. De staat heeft momenteel te maken met zwaar vervuilde locaties of grote gebieden die moeten worden bewaakt.

Onze ding is de wilde stortplaatsen, en het zou me verbazen dat ze allemaal worden vermeld omdat ze klein en goed verborgen zijn en dan groeien ze als paddestoelen ...

Denkt u bijvoorbeeld dat deze deel uitmaakt van BASOL- of BASIAS-databases:
http://rubbishbusters.com/news/derniere ... video.html

Conclusie: als we ondanks het werk van openbare organisaties nog steeds dit soort dingen vinden, is er werk te doen, het is het bewijs dat het niet genoeg is ...

Het is eenvoudig, met minder dan 10 mensen die foto's hebben verzonden, hebben we al meer 60 ...

Waar wacht je nog op?
dat je ons helpt ...
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1




par onzin » 09/11/07, 16:27

Flytox schreef:Hallo onzin
onzin schreef:Flytox uh, ik heb een beetje moeite met de vergelijking op Vichy, ik begrijp wat je bedoelt, maar het is een beetje sterk als vergelijking nee ...? Ik herinner u eraan dat de Vichy-regering mensen zoals u en mij naar vernietigingskampen heeft gestuurd ...


Ik wilde geen pijn doen ... De vergelijking is een beetje "schokkend", het is waar, maar ik zag een verhaal als dit waarin een vakman slingerde. Ik weet niet welke stinkende en vervuilende chemicaliën direct op de grond aan het einde van zijn grond. De buren zagen, hekelden ..... het ging vol live, de verschillende autoriteiten kwamen hun twee cent betalen, de winkel stierf bijna met de baas die klussen aan het chanteren was .. .de werknemers raakten bijna hun baan kwijt.

In het verhaal weet ik niet of het land is opgeruimd ... omdat de ambachtsman het zich niet kon veroorloven om te betalen. Ze moesten een compromis vinden ... de winkel bestaat nog steeds.

Een eerdere dialoog zou zeker constructiever zijn geweest ... voordat het poeder in brand werd gestoken. : Mrgreen:
A+


Oké, ik ben gerustgesteld ... :D

Wat heeft de voorkeur:

Een winkel die sluit met werkloze werknemers
ou
Kinderen die kanker ontwikkelen (of andere ...) vanwege producten die in het wild worden gegooid

In ieder geval is het duidelijk dat dialoog de voorkeur moet krijgen, maar het is ook duidelijk dat dialoog en preventie in sommige gevallen geen effect hebben.

Het doel van RubbishBusters is niet om mensen aan de kaak te stellen, maar om stadhuizen en andere openbare instanties te waarschuwen ... en vooral om schoon te maken omdat het nooit beter wordt bediend dan op zichzelf.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten