Anti-GM-petitie voor een gezonde landbouw

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Anti-GM-petitie voor een gezonde landbouw




par Christophe » 02/03/07, 15:27

Mevrouw Europarlementariër, meneer Parlementslid,

Met bezorgdheid ontdekte ik het ontwerp van een nieuw Europees lastenboek voor biologische landbouw, goedgekeurd door de Raad van ministers van Landbouw op 19 december 2006.
Dit nieuwe lastenboek voor biologische landbouw is in veel opzichten onaanvaardbaar en betekent een echte achteruitgang ten opzichte van het huidige lastenboek zoals gedefinieerd in Verordening 2092/91:
het gebruik van synthetische chemische stoffen is niet langer duidelijk verboden;
de vervuiling van biologische producten door ggo's wordt daar getolereerd tot de drempel van 0,9% (dwz 9 gram per kilo!), zoals voor producten uit de gangbare landbouw;
de ontwikkeling van biologische, nationale of private lastenboeken, strenger en meer aangepast aan de regio's dan de nieuwe 'losse' Europese lastenboeken, is daar niet meer toegestaan.
De eerste twee punten vormen de ontkenning van de specificiteit van biologische landbouwproducten! Immers, wat is het belang van een biologisch product voor de consument als bekend wordt dat het - net als alle andere - residuen van bestrijdingsmiddelen en/of GGO's bevat?

Om al deze redenen ben ik het eens met het verzoek van Nature & Progrès, en andere verenigingen die de Europese biologische sector vertegenwoordigen, om een ​​grondige herziening, in engere zin, van het ontwerp-lastenboek te eisen, om het beter in overeenstemming te brengen met de verwachtingen van biologische consumenten en producenten.

De Landbouwcommissie van het Europees Parlement en vervolgens het Europees Parlement, plenair bijeen, zal in de komende weken worden verzocht om advies uit te brengen over het ontwerp van nieuwe verordening.

Ik durf te hopen dat u rekening zult houden met de legitieme zorgen van uw medeburgers wanneer u wordt verzocht over deze onaanvaardbare tekst te stemmen.

Gelieve, Madame la Députée, Monsieur le Député, de uitdrukking van mijn respectvolle groeten te aanvaarden.


http://www.natpro.be/Petition/php/index.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 05/02/08, 19:21

Goed nieuws:

http://fr.news.yahoo.com/afp/20080205/t ... 8aa_1.html

Nee, ik maak een grapje.

de pro GGO-lobby is sterk en onze hulpsheriffs zijn niet van het irritante type ....

:frons: :frons:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 328-gasten