De staat houdt daar niet van!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41

De staat houdt daar niet van!

par toftof » 14/09/06, 04:58

Sinds ik mijn boerderij verliet, heb ik cursussen gevolgd om te leren hoe ik planten kan gebruiken om planten te behandelen, maar onze trainers hebben deze achtergrond bekrachtigd door het Ministerie van Landbouw, dat de repressie van fraude stuurt om te voorkomen dat de informatie "natuurlijk" bekend wordt.

Dit bevestigt alleen maar wat al bestaat in andere sectoren:

http://www.amisdelaterre.org/article.ph ... ticle=2163

"6 maart 2006,
Boeren mogen hun eigen zaden niet gratis verkopen of zelfs maar ruilen. Met “boerenzaden” bedoelen we alles wat te maken heeft met de vermeerdering van planten: zaden, planten, stekken, enz. Tegenwoordig beslaan drie of vier variëteiten 60% van de jaarlijkse tarwerotatie, en 80% van de groenten die vijftig jaar geleden werden verbouwd, zijn verdwenen.

Boerenzaden, de eerste schakel in de voedselketen"
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

par Andre » 14/09/06, 05:53

Hallo Tofoto
Laat je stoom afblazen, het is goed dat ik recepten op planten heb geleerd!
Maar zoals mijn vader me vertelde: de rijken verbieden de armen, zodat zij ervan kunnen profiteren. alles wat verboden is en beter. Hij vertelde het mij ook
Oorlog gaat over jongens die elkaar niet kennen en op elkaar schieten voor het comfort van zakenlieden die achter hen verborgen zitten en die elkaar goed kennen.
Ik herinner me dat er in de jaren zeventig een plaat was van Jean Ferra die in Frankrijk verboden was (het geluid van de laarzen omdat hij het leger aanviel, de kleine loupiot omdat hij het industriële systeem aanviel, nog een andere de geest van de opera, waar hij aanviel overheidsradio-uitzendingen, enz. Ik haastte me om het te kopen omdat het verboden was... maar niet hier. Zolang het verboden is, wekt het mijn nieuwsgierigheid.
Ik begrijp dat het verboden is om bepaalde dingen te distribueren, zoals recepten voor pyrotechnische vervaardiging, enz.. er is een potentieel risico, maar hoe je zaadtransplantaten of insecticiden met planten maakt, daar begint het ver te gaan, de volgende stap zullen ze controleren wat gebeurt er in de slaapkamers.. (Ik ben niet zomaar pantons. Ik heb 23 soorten appels op een appelboom geënt en het is me gelukt om een ​​perenboom op een appelboom te enten die een wond maakt die tijd nodig heeft om te genezen, maar ik had problemen )
Als je nog andere varens hebt, zou ik graag een recept willen vinden om snuitkevers weg te houden, al een paar jaar een echte plaag.
Momenteel zijn de politieagenten hier bezig met het vernietigen van de Mari-plantages. Kan. Ze slagen erin om 10% af te pakken van wat er in de media wordt verbouwd.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 14/09/06, 07:50

Ik denk dat we een actieplan nodig hebben:

Stap 1: vraag de mening van al uw groene en ‘progressieve’ afgevaardigden. Over het algemeen kun je hun e-mail vinden op de partijwebsites.

wat de recepten betreft, vraag vriendelijke sites in het buitenland om ze zoveel mogelijk te verspreiden
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47

par Neant » 14/09/06, 08:00

En dit is nog maar het begin, ik volgde het onderwerp op Agoravox.

Een lezer meldt dat de twijfelachtige nationale vergadering in de voorgestelde amendementen van plan is een wet aan te nemen die de consumptie van tuinerwten verbiedt.
Sommige mensen zijn zelfs allergisch voor tuinerwten en worden als gevaarlijk beschouwd.

Merk op dat er geen wet bestaat met betrekking tot het oogsten en consumeren van Amanita phaloides.
^^
Maar die alcohol is een gif, en tabak bevat ook toegevoegde elementen, zoals aceton, teer en andere gifstoffen...

Vrijheid, hallo, waar ben je?

Kortom, we voelen in de bodem van deze zaak opnieuw een verhaal over geld.
Als je erwten wilt eten, moet je ze kopen bij...
Als je voor je planten wilt zorgen, moet je het fytosanitaire product kopen...
Het spel is om te raden wie de drie kleine stippen kan vervangen.

Lang leve de repressieve wetten :-(
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

par Targol » 14/09/06, 09:31

Dit onderwerp is al geopend hier

Ga daar alstublieft verder. Ik sluit dit draadje.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 352-gasten