GM: geef uw mening, u wordt gevraagd om !!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East

GM: geef uw mening, u wordt gevraagd om !!




par ForumEcolo » 24/04/06, 21:50

Bonjour!

Wist u dat de regering een grote openbare raadpleging over de problematiek van ggo's heeft georganiseerd? Neen ? Nou, dat is niet echt verrassend, want om er toegang toe te krijgen, moet je het kennen en het willen!

Hier is de te volgen procedure:

1. Ga naar de site: http://www.ogm.gouv.fr/
2. Ga dan naar "Experimenten in Frankrijk" (in de linkerkolom)
3. Klik op de link "openbare raadpleging" (Niet gemakkelijk te vinden, toch?)
4. Zoek het e-mailadres: BRAB.SDRRCC.DGAL@agriculture.gouv.fr

Haast je om je mening te sturen! Dit consult vindt alleen plaats van 14 tot 28 april 2006! Ter informatie, hetzelfde consultatieproces had in 2005 plaatsgevonden en had slechts 800 reacties opgeleverd... Ik kan me niet voorstellen hoe de regering daarna nog kan beweren geïnteresseerd te zijn in de mening van burgers... Maar tenslotte, maakt het echt uit?

Dit is wat ik ze heb gestuurd... je kunt het als model gebruiken of kopiëren/plakken...
Dhr. **** ******
adres
email

Hallo,

Ook al had ik me tegenover mijn plaatsvervanger al uitgesproken over de nieuwe onderzoeksprogramma's over GGO's, ik stuur u ook mijn mening als ecoburger.
De Europese Richtlijn 2001/18/EG over de introductie van GGO's in het milieu en voedsel wordt binnenkort omgezet in Franse wetgeving. Deze richtlijn schept niet de voorwaarden voor een optimale bescherming van het milieu. De strikte scheiding van sectoren stuit op een aantal tegenstrijdigheden die het naast elkaar bestaan ​​van GGO- en niet-GGO-gewassen onmogelijk maken. Erger nog, de Franse wet dreigt de belangrijkste boosdoeners van genetische vervuiling niet precies te identificeren.
Ik denk daarom dat deze programma's schadelijk zijn en het risico lopen de wens te ondermijnen om de voorkeur te geven aan kwaliteit boven landbouwproductivisme.
Gelieve, mijnheer, de uitdrukking van mijn oprechte groeten te aanvaarden.

Ik heb de doc van "Friends of the Earth" enorm geholpen om deze e-mail te schrijven ... laten we Caesar teruggeven wat van hem is ...

Verspreid de boodschap om je heen!
En zeg het als je het hebt verzonden... het is meer motiverend...

@ weldra

;-)

PS: Met dank aan Sam.B voor de info en de hulp...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 25/04/06, 22:41

Doe mee aan deze openbare raadpleging!
--email naar: BRAB.SDRRCC.DGAL@agriculture.gouv.fr
--------
Het voorzorgsprincipe wordt begrepen door verantwoordelijke burgers, maar het lijkt niet door heersers, die zich meer zorgen maken over hun onderwerping en hun materiële gemakken dan over werk en bezorgdheid over de toekomst van de planeet en het lot van al haar bewoners...
Ik ben geschokt door deze lichtzinnigheden, deze inconsistenties...
Gewaszaden zwermen 20 km verderop!
Autoriseren, testen, onbeschermde culturen, het is om de keuze te maken, om onmiddellijk en onherstelbaar te beslissen, voor de planetaire verspreiding, zonder mogelijkheid tot correctie, noch om terug te keren...
Met welk recht claimen “experts”, ambtenaren, zichzelf het recht om definitief te beslissen, over de toekomst van iedereen, om op zo’n arrogante manier over de transformatie van de biodiversiteit te beschikken? Volharden, een wil van de Verenigde Staten onderschrijven, is ondenkbaar, omdat het een ontkenning van gezond verstand is. Het is absurd om vast te stellen dat volwassen, verstandige mensen, waarvan wordt aangenomen dat ze een beetje wijsheid hebben, tovenaarsleerling kunnen spelen met de toekomst van hun kinderen... Als ze volharden, zullen ze voor altijd in diskrediet worden gebracht! Ze zullen niet langer het respect van anderen verdienen!…
Ze zullen binnenkort worden beschouwd als verantwoordelijk voor een misdaad tegen de planeet en haar bewoners, voor een genocide tegen de biodiversiteit, en zullen zonder recept worden veroordeeld.
Zij doen dit met volledige kennis van zaken en zijn dan ook volledig verantwoordelijk...
GGO's betekenen het einde van kleine boerderijen, diversiteit, kleine tuinen, gezonde voeding, biolabels, exclusief ten voordele van enkele entiteiten...
Die hebben echter al een zware aansprakelijkheid, wat betreft de schade aan de planeet.
Ik walg dat we de vraag kunnen stellen! Om een ​​openbaar onderzoek te doen (heel stiekem), alsof er ruimte is voor meerdere keuzes?
Terwijl het voorzorgsbeginsel in de Franse wet staat, en de Europese wet...
Respecteer onze grondbeginselen!
"Verantwoordelijke" mensen, eens een beetje politieke moed!...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 05/02/08, 09:54

Ik ben dit onderwerp aan het opgraven naar aanleiding van een e-mail die ik zojuist heb ontvangen:

vraag over een wet op het naast elkaar bestaan ​​van GGO's waar u uw mening moet geven voor het programma "de telefoon gaat" op frankrijk inter
http://www.radiofrance.fr/franceinter/accueil/

De vraag is:
"De telefoon gaat
Voelt u zich gerustgesteld door een wet die het naast elkaar bestaan ​​van GGO- en niet-GGO-sectoren zou organiseren, zonder risico op besmetting?
mogelijke antwoorden zijn ja, nee, geen mening.
Voorlopig geeft dit onderzoek de NEE aan 85%.
Geef dus ook uw mening, ook al maakt het ons in hoge kringen helemaal niets uit. Bovendien heeft Sarko een aanzienlijk budget voorzien voor de ontwikkeling van GGO's, dus onze gekozen functionarissen zullen ongetwijfeld hetzelfde doen als met het Verdrag van Lissabon, een kopie van de Europese ontwerpgrondwet die per referendum door de Fransen is geweigerd. We zijn alleen goed voor stemmen en betalen. Dan maken ze hun saus door ons te vertrappen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/02/08, 10:12

Over GGO's gesproken, gisteren heb ik de zeer goede speciale gezant over GGO's op EconoTV en de Stream-site toegevoegd:

https://www.econologie.com/envoye-specia ... -3464.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/02/08, 10:47

bham schreef:Bovendien heeft Sarko een substantieel budget ter beschikking gesteld voor de ontwikkeling van GGO's


Ah, dus dat was zijn plan!! Verbied GGO's, maar alleen die die we importeren.

Sarko is meer en meer de voorzitter van de tegenstellingen "Ik zeg wit en ik doe zwart" met andere woorden, hij is meer en meer de voorzitter Beeld

Om terug te komen op GGO's: merk op dat je net zoveel GGO's moet eten als Fransen, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 05/02/08, 11:06

De senatoren dienden in overleg met de wet een zestigtal amendementen in, die het voorzorgsbeginsel ondermijnen, maar door onze grote president als een ongrijpbare en onvervreemdbare zekerheid werden hersteld en overgenomen. "Mijn woord, ik zweer het!"

:onheil: Maar nee, er is geen lobby...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 05/02/08, 15:12

Ter ondersteuning van wat Gegyx zojuist heeft gezegd, zie de nieuwsuitzending van vandaag om 13 uur op Frankrijk 2 04/02/2008 om 13'19: GGO-project onderzocht in de Senaat
http://jt.france2.fr/13h/
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten