Nieuwe fenoculturist

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
stef27150
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/12/22, 18:53
x 5

Nieuwe fenoculturist




par stef27150 » 25/12/22, 19:15

Hallo Goede nacht

Ik zag en zag zelfs veel video's van onze beroemde Didier, ik knipoog naar hem op mijn blog bij het plaatsen van hooi in de moestuin.

Ik woon in de Eure (naast Gisors), het is de Norman Vexin hier, niet ver van de Oise (Picardie) en de Val d'Oise (Ile de France) en het land van Bray is een paar kabels.

dus in oktober 2022 heb ik mijn hooi opgezet op een bestaande moestuin wat waarschijnlijk op een klassieke manier is gedaan, ik specificeer "waarschijnlijk" omdat we 2 jaar in dit huis hebben gewoond en ik de moestuin heb hersteld zoals hij is geplaatst in de tuin.
na een 1e jaar in "traditionele" teelt wat een echte mislukking was door een totaal rotte lente en zomer van 2021, is het jaar 2022 beter verlopen met wederom een ​​traditionele opzet met toch een beetje mulchen.

maar voor 2023 zal het onder hooi gebeuren.
Ik heb een aardbeienbakje geplaatst, niet specifiek om te voorkomen dat je bukt om te plukken, maar vooral om een ​​iets verhoogde structuur te hebben waardoor je een bescherming tegen merel kunt plaatsen die gemakkelijk te verwijderen en terug te plaatsen is, omdat de hoepels en het net, het is een echte pijn.

oppervlakte ongeveer 5x8 + de aardbeientray.

Beeld
Beeld

Ik had voorheen gecertificeerde "biologische" paardenmest gezet zonder behandeling, en ik legde er een dun laagje compost op

Beeld

De wortelen en de pastinaken heb ik laten staan, omdat ze heel goed in de grond blijven, ik pluk ze op verzoek en het laat uitdunnen toe.

Beeld
Dernière édition par stef27150 de 25 / 12 / 22, 19: 42, 2 keer bewerkt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
stef27150
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/12/22, 18:53
x 5

Re: nieuwe fenoculturist




par stef27150 » 25/12/22, 19:24

maar daarvoor had ik de aardbeienzone voorbereid.

Beeld
Beeld

aangezien de teruggewonnen planken niet recht waren en de vloer ook niet, was het daar heel helder.
we vulden het met vuurstenen, en aangezien ik houtblokken had die niemand wilde verbranden, legde ik ze op de bodem, dat is zoveel minder aarde om te scheppen.

Beeld
Beeld

uiteindelijk het groenteafval heb ik boven de grond gezet en de grond er weer bovenop gelegd.

Beeld

een goede laag mest

Beeld
Beeld

dan composteren

Beeld
Beeld

en aardbeien + gemalen houtsnippers.
Beeld
2 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: nieuwe fenoculturist




par sicetaitsimple » 25/12/22, 19:33

Didier en de meeste van zijn "fans" hebben dit verlaten forum ongeveer een jaar geleden om inhoudelijke redenen over de regie ervan.
Je vindt ze, voor een bepaald aantal, hier: https://potagers.forumactif.com/
0 x
Avatar de l'utilisateur
stef27150
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/12/22, 18:53
x 5

Re: nieuwe fenoculturist




par stef27150 » 25/12/22, 19:38

sicetaitsimple schreef:Didier en de meeste van zijn "fans" hebben dit verlaten forum ongeveer een jaar geleden om inhoudelijke redenen over de regie ervan.
Je vindt ze, voor een bepaald aantal, hier: https://potagers.forumactif.com/


oh oke sorry.

als het je stoort kun je mijn berichten verwijderen, ik ben helemaal uit de politieke crises en de standpunten van elkaar, ik tuinier niets meer en ik wilde alleen maar laten zien en knipogen.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: nieuwe fenoculturist




par sicetaitsimple » 25/12/22, 19:58

stef27150 schreef:oh oke sorry.

Ook sorry, want het was via Didier's thread dat ik hier terecht kwam forum. Het was bijzonder verkwikkend (Didier en de draad)!
Welnu, ik blijf gematigd interveniëren in onderwerpen die me interesseren, met name energie, maar het is waar dat deze ruimte van wederzijds respect, ondanks soms dissonante standpunten, die DIdier's rode draad was, nu is verdwenen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: nieuwe fenoculturist




par Obamot » 25/12/22, 20:05

Hallo Stef, het is een misverstand en laten we volhouden: het beste moet nog komen!

stef27150 schreef:maar daarvoor had ik de aardbeienzone voorbereid.
Beeld
Beeld

aangezien de teruggewonnen planken niet recht waren en de vloer ook niet, was het daar heel helder.
we vulden het met vuurstenen, en aangezien ik houtblokken had die niemand wilde verbranden, legde ik ze op de bodem, dat is zoveel minder aarde om te scheppen.

Beeld
Beeld

uiteindelijk het groenteafval heb ik boven de grond gezet en de grond er weer bovenop gelegd.

Beeld

een goede laag mest

Beeld
Beeld

dan composteren

Beeld
Beeld

en aardbeien + gemalen houtsnippers.
Beeld

Bedankt voor deze prachtige bijdrage!
Prettige kerstdagen... en goede oogsten in 2023...
Het is een genoegen je weer te zien.
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: nieuwe fenoculturist




par Christophe » 25/12/22, 20:35

stef27150 schreef:
sicetaitsimple schreef:Didier en de meeste van zijn "fans" hebben dit verlaten forum ongeveer een jaar geleden om inhoudelijke redenen over de regie ervan.
Je vindt ze, voor een bepaald aantal, hier: https://potagers.forumactif.com/


oh oke sorry.

als het je stoort kun je mijn berichten verwijderen, ik ben helemaal uit de politieke crises en de standpunten van elkaar, ik tuinier niets meer en ik wilde alleen maar laten zien en knipogen.


detail:

a) Hij vertrok met "zijn kliek" en nadat hij de forum omdat hij weigerde de realiteit te zien tegenover het verval van Frankrijk, spreek ik daar over deze realiteit ... (onder andere)





b) Geen reden om te verwijderen en sorry. Voor de rest is er genoeg info te vinden in de archieven: search.php
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Nieuwe fenoculturist




par izentrop » 26/12/22, 16:38

0 x
Avatar de l'utilisateur
stef27150
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/12/22, 18:53
x 5

Re: Nieuwe fenoculturist




par stef27150 » 26/12/22, 18:16

in feite zie ik het verband niet tussen het incident in Parijs en mijn publicatie.

dan wil ik toevoegen dat ik een privébericht heb ontvangen en dat ik het niet kan beantwoorden, omdat er een blokkering / deblokkering van bepaalde functies moet zijn, afhankelijk van de anciënniteit en het aantal berichten dat we publiceren.
maar zodat hij weet dat ik hem hier antwoord, inderdaad, ik ging naar de link die je me hebt aangegeven, bedankt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nieuwe fenoculturist




par Obamot » 26/12/22, 22:50

Ik reageer hier om het topic niet te spoilen. bistro / lijst-van-trollen-van-forum-t16381-830.html # p519569
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten